0
powrót
 

diskuze k tématu: Porovnání spotřeby vozů

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, vše o spotřebě, automobilky, italská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2013 14:07, Porovnání spotřeby vozů
Dobrý den, mám dotaz ohledně spotřeby a výběru auta. Koupil jsem od staršího známého Hyundai Getz 1,4i, r.v. 2007, najeto 40000 km. Říkal jsem si, že teď najezdím velmi málo km (do 10 000), dám na vaše rady a zkusím po 20 letech benzín.Měl jsem Cromu 2,0 Tdid r.v.1992. I když se nedá srovnat velikost aut, s Getzem se nedostanu pod 7 l, i když mám velmi lehkou nohu.S Cromou byla spotřeba při stejné jízdě zhruba o 2 l menší. Nutno podotknout, že jezdím po malém městě, max. vzdálenost na jeden zátah 8 km, ale spíš 3 km tam a 3 zpět, motor se ani nezahřeje. Podle recenzí na Getze je spotřeba i ve městě nízká. Když to spočítím, dám za palivo za rok o 7 000 Kč více, než u nafty. Teď se ptám je tato spotřeba u Getze normální a pokud ano, přece se mi nemůže vyplatit i na krátké vzdálenosti benzín, protože i s udržováním dieselu během více let neutratím tolik. Croma vydržela bez nějakých výměn motorových částí 250.000 km. Nejsou pak zavádějící vaše rady typu: malý km nájezd -benzínový motor? Těším se na odpověď. Děkiji. Petr
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 15.02.2013 21:30, Re:
Dobrý den. Pokusím se Vám situaci ohledně spotřeby osvětlit. Naftový vůz bude mít z principu vždy menší spotřebu. Váš jízdní styl je nevhodný téměř pro každé auto. Studený motor má vždy vyšší spotřebu. Myslím si, že spotřeba u Vašeho Getze je v tomto případě normální. U moderních vozů ale platí, že provoz dieselového auta se začne vyplácet až cca od 20-ti tisíc ujetých kilometrů za rok. Dieselové auto má nákladnější servis (navíc je u nás díky nekvalitním pohonným hmotám daleko větší šance, že odejde nějaká drahá součást ze vstřikovacího systému). Současné naftové vozy jsou vybaveny filtrem pevných částic, jenž byste Vaším jízdním stylem zničil během několika tisíc kilometrů. Pokud ale porovnáte Getze se starším vozem, jako třeba zmíněnou Cromou, tato rovnice platit přestává. Motory těchto vozů jsou prakticky bez jakékoliv elektroniky, nemá se na nich prakticky co pokazit a když už se něco objeví, například výměna trysek Vás bude stát ani ne polovinu ceny jednoho nového (přesněji repasovaného) vstřikovače Common-Railu. Tyto vozy z devadesátých let ve spotřebě, spolehlivosti, a při dobré údržbě i ve výdrži již pravděpodobně žádné nové auto nepřekoná.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.