cytat:
reakce na: Radek11, 05.12.2021 07:06 (Dobrý den, Chtel bych ves popr ...)
Nejmenší starosti: atmosféra s nepřímým vstřikem , bez GPF, jezdící na N95. Tomuto zadání vyhovuje Mitsu Outlander s 2,0i MIVEC, Subaru Outback až po MY 2021, Honda CR-V. Z těchto tří je Outback jasným favoritem a to kvůi nejlepším jízdním vlastnostem, pasivní i aktivní bezpečnosti a pohodlím za jídzy (ticho, odpružení, řízení, sedačky). Na druhém místě je Outlander a to díky prostoru, opravdu spolehlivé technice a nízké spotřebě - neměl jsme problém s FWD jezdit kolem 6,8-7,4/100. Honda CR-V je na to, co nabítí na second hand trhu nesmyslně předražená a nenabízí paradoxně zásdně nic proti Mitsu a už vůbec ne roti Subaru. Mluvím o těchto autech proto, protože ještě do října jsme řešil stejné dilema, co pořídit tzv. na důchod. Ve hře byly právě tyto tři vozy a dopadlo to nakonec pro Outbacka, avšak pro nový MY 2020, který ještě jako poslední model nemá GPF a přímý vstřik. Pokud by však do Outbacka nešel, tak faoritem je jasně Outlander a to buď ve verzi s CVT a 4x4 a nebo jen FWD a MT 5°. Outlander je dospělé auto s parádním řízením, sedačkami, prostornéa za jízdy tiché. Kupodivu, ač se to nezdá, jeho 110kW dvoulitr na auto bohatě stačí a pokud potřebuji svižně předjet, nečiní mu problém v 90 zařadit za tři a vyrazit. Tento motor velmi ochotně jde za plynem. Poslední komentář si nechám k Mazdě CX 5. I toto jsem zvažoval, ale nakonec jsem od toho upustil právě díky jednak přímému vstřiku a tím riziku zakarbonování pokud se jezdí krátké tray se studeným motorem (což by u nás obča nastávalo) a halvně - Mazdu sjem v minulosti měl a vím, jaké jsou serviosní náklady. Subaru je rpti tomu levné... Jinak motoricky, podvozkem, výbavou výborné auto. Ale všechno má své ale. A prot, jak říkám, nejméně starostí - Outlander, který je proti CR-V jaksi klasičtější a pro mě lepší co s evzhledu týká a lety prověřený, nenáročný, bezpečný a pohodlný automobil.Na druhém místě by bylo CR-V, což je za danou cenu MY kolem 2017 s FWD. Outback za tyto peníze bude již výrazně starší. Jiná volba dnes na trhu není. Co s etýká Mitsu -tak potenciální model ASX je výrazně horší, hlučnější, méně pohodlný, menší - ale stejně spolehlivý. U ASX je však třeba ohlídat korozi, která s eobčas může objevit na 5. dveřích.