Zdeny60 napisał:
Na tyto ódy jsem už velice opatrný spíše skeptický. Nemálo příkladů nám může sloužit z praxe. Pověstný super motro 1,5dCi od Renaultu, problematická řada TSI a jejich rozvodový mechanizmus atd... SPíše mě zajímá, jakého věku se tento motor s 130Hp dožije? Toto auto je primárně koncipováno pro měststký provoz. to, že jej půl národa Evropy bude považovat za dálniční expres k cestám za prací z Polska do Hamburgu nebo v létě do CHorvatska a k tomu jako služebák, který jezd´í v heavy duty režimu, je věc jiná. Já jsem technoskeptik a tvrdím, že nic malého ve strojařině se nevyrovná tomu velkému co do životnosti a spolehlivosti. Totéž bude i s takto výkoným dýzlem. Nevěřím, že výrobce (na rozdíl od konstruktéra) použil předepsané materiály na klíčové partie, aby se motor po 100tkm doslova nerozsypal. Viz nedávno zde na TC zveřejněný velmi realistický článel o vývoji a budoucnosti malých motorů. Sice dnes ještě slušná 1,6, ale za dva roky už jen 1,2 a pak bůhví co dál. A k tomu cena? "Od" 482 či kolika tisíc CZK??? No sorry, žádná láce tedy, za socku.
Já jsem třeba s tím "super motorem" 1,5 dci 78 kw najel zatím 200 tisíc bez problému. Auto jede za 5,0-5,3 litru nafty a na rozdíl od vychvalovaných TDI z něj nebolí po 100 km jízdy hlava.
Ale částečná pravda je v těch žvástech ukrytá - vrací se doba, kdy motory a vůbec celá auta nebyla blbuvzdorná a mnohé záleželo na řidiči a jeho chování k technice.