0
powrót
 

diskuze k tématu: ***MG ZR 160 pro studenta???**

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, italská vozidla, anglická vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 02.12.2013 18:31, ***MG ZR 160 pro studenta???**
Dobrý den , jsem student a plánuji koupi auta do cca 80-90k kč, Jsem spíše sportovně založený řidič ,roční nájezd předpokládám cca 15000 až 20000km (takže nejspíš benzín). Z důvodu ceny pojištění bych si představoval zdvih. objem do 2000 ccm. Auto budu používat převážně na dojíždění do školy (vozím sebou 2-3 spolužáky) a o víkendu za zábavou. Vzhledem k tomu, že zatím nemám trvalý příjem a auto budu muset živit z brigád (cca 2000 každý měsíc přes léto pochopitelně víc) + kapesného bych si představoval spotřebu do 8l/100km (při normální klidné jízdě) a spolehlivost.Vytipoval jsem si několik aut a zajímal by mě váš názor:
Honda Accord 1.8 100kw
Peugeot 206 1.6 80kw
Škoda Octavia 1.8T 110kw
MG ZR 160 1.8VVC 118kw -prozatím můj favorit, nedá se o něm zjistit téměř nic ,ale 160 koní z motoru bez turba,navíc levné pojištění to zní perfektně a vzhledově taky super.
Předem díky za jakékoliv rady.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 03.12.2013 10:43, nesmysl
opět mě napadá cosi o Hurvínkovi a válce. už jen na nájezd 15k ročně si z brigády nevyděláte. jen benzín bude stát 45.000 (při 8.5 l/100). kde je povko, gumy, dálniční známka, olej a další běžný servis? tedy celkem minimálně 60.000! a ještě se vzhlédnout v MG, to už je naprostý úlet. osobní doporučení zní-když už musí být vlastní auto tak Oktávka (Golf, Leon) 1.9TDi nebo 1.6 benzín v plynu, a nechat si minimálně 20.000 bokem na servis po koupi a ev. následné poruchy.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 03.12.2013 12:39, RE: nesmysl
tomaskrtek napisał:
opět mě napadá cosi o Hurvínkovi a válce. už jen na nájezd 15k ročně si z brigády nevyděláte. jen benzín bude stát 45.000 (při 8.5 l/100). kde je povko, gumy, dálniční známka, olej a další běžný servis? tedy celkem minimálně 60.000! a ještě se vzhlédnout v MG, to už je naprostý úlet. osobní doporučení zní-když už musí být vlastní auto tak Oktávka (Golf, Leon) 1.9TDi nebo 1.6 benzín v plynu, a nechat si minimálně 20.000 bokem na servis po koupi a ev. následné poruchy.


No jo, to jsou ti studenti humanitních oborů...
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 03.12.2013 13:27, RE: nesmysl
David V napisał:
tomaskrtek napisał:
opět mě napadá cosi o Hurvínkovi a válce. už jen na nájezd 15k ročně si z brigády nevyděláte. jen benzín bude stát 45.000 (při 8.5 l/100). kde je povko, gumy, dálniční známka, olej a další běžný servis? tedy celkem minimálně 60.000! a ještě se vzhlédnout v MG, to už je naprostý úlet. osobní doporučení zní-když už musí být vlastní auto tak Oktávka (Golf, Leon) 1.9TDi nebo 1.6 benzín v plynu, a nechat si minimálně 20.000 bokem na servis po koupi a ev. následné poruchy.
No jo, to jsou ti studenti humanitních oborů...


Proč jen humanitních oborů? Nedávno jsem se po pracovní besedě neformálně bavil se studenty technického oboru ČVUT a báňské univerzity a nestačil jsem se divit co je to za jelita. Ale jak se říká nikdo učený z nebe nespadl - život každého časem naučí.
PS: s první odpovědí lze jen souhlasit s výjimkou doporučených aut - já bych to shrnul spíše jako cokoli v benzínu nebo ještě lépe v LPG, v dobrém stavu a nechat těch cca 20 tisíc na první servis.
reagować
petr.frydrych.1FB
ilość wystąpień6
data registracji17.05.2013
Wtorek 03.12.2013 21:41, rady
Pánové, já vím, že se snažíte poradit rozumně (ať už s vámi souhlasím, či ne), ale považoval jsem vždy tipcars za web pro fandy (tzv. petrolheads). Toto však zní jako mimibazar pro šedesátileté strýce s garážovanou Fabií, slamákem na hlavě a platem vajec za okýnkem... Ukažte prosím někdy alespoň náznak nadšení pro věc. Octavia v naftě není univerzální odpovědí na všechny otázky, nicht wahr?
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 03.12.2013 22:16, RE: rady
petr.frydrych.1FB napisał:
Pánové, já vím, že se snažíte poradit rozumně (ať už s vámi souhlasím, či ne), ale považoval jsem vždy tipcars za web pro fandy (tzv. petrolheads). Toto však zní jako mimibazar pro šedesátileté strýce s garážovanou Fabií, slamákem na hlavě a platem vajec za okýnkem... Ukažte prosím někdy alespoň náznak nadšení pro věc. Octavia v naftě není univerzální odpovědí na všechny otázky, nicht wahr?


Já nadšením pro věc přímo hýkám blahem... Na ten průměrnej nájezd 1.750 km/měs a "sportovní" ambice mi to vychází cca 5-6tKč měsíčně jen za benzín. Oproti tomu brigáda za 2tKč? Plus kapené, samozřejmě. Za to se dobře ufinancovat tak provoz Meridy . Ne dobře. Zkusil bych najít Primeru v dobrým stavu. A kdyby ne, tak 306 s16, nejlépe dvoulitr benzín. Když se dá do pořádku zadní náprava, bude to zábavný svezení...
reagować
make
ilość wystąpień3
data registracji03.12.2013
Wtorek 03.12.2013 23:26, rover/mg forum
o mg najdes vela na rover/mg fore: roverclub.cz, ale aj slabsie motory su v MG ZR pripadne v Roveri 25 celkom slusna zabavka
reagować
Rover623
ilość wystąpień96
data registracji14.04.2009
Wtorek 03.12.2013 23:47, MG ZR
MG ZR je čistokrevný roadster, motor je za sedadly. Sedadla má to auto tedy jen 2, tudíž žádní 3 spolužáci. U negarážovaného auta bude problém plátěná střecha a i kdyby byla fungl nová (asi ne) tak déle jak 2 roky celoročně venku nedá. Pod přední kapotou je přístup ke všemu důležitému (náplň ostřikovače, chladiče atd.) + rezervní kolo a nářadí. Vzadu je malý kufr a přístup k motoru, který je velmi omezen. To je právě největší problém, téměř na jakoukoli práci na motoru, musíte motor vyndat z auta, to pěkně prodraží práci. Exempláře s posledních let výroby jsou relativně bezproblémové a motor je upravená série "K" od Roveru, jejíž základ pochází od Hondy. To auto ovšem není pro lidi co neumějí řídit, standardně nemělo ani ABS. Jezdit s ním je jako vlézt do klece s tygrem, chvilku nedáváte pozor a hned po vás "skočí" a když potom nevíte jak ho zvládnout, tak nezbývá než doufat, že v místě kam se rozhodlo jet nejsou v cestě stromy.

Servisně to taky není zázrak, je to závoďák a dá to člověku poznat. Interval výměny oleje je 5 - 7tis. kilometrů. Olej je nutné dávat podle specifikace výrobce a 1 litr vychází tak na 400-700 korun, stejně tak chladící směs, lít tam něco jiného než tzv. "červený" fridex znamená rychlou cestu do servisu. Navíc se to nezdá, ale ten motor je docela žravý, spotřeba kolem 12 litrů je zcela běžná a při využívání potenciálu auta není nějakých 20 litrů nic nedosažitelného.

Z vašeho výběru bude potencionálně nejspolehlivější Honda Accord, ale vezměte na vědomí, že ať je to auto staré jak chce, ceny dílů se odvíjí od toho kolik to auto stálo jako nové a Accord nebyl levný, stejně jako ta Octavia. Když se něco rozbije, bude to stát vzhledem k vašemu rozpočtu opravdu hodně. Zaměřte se raději na vozidla s levným provozem, tedy menší auta jako Renault Clio, Peugeot 206 (ale ten umí být hodně zlobivý), Chevrolet Spark apod. nebo dopadnete jako většina pitomců s kšiltovkou a obstarožním BMW, kteří u nás velmi často lemují krajnice s nepojízdným autem.
reagować
TOM
ilość wystąpień58
data registracji10.12.2007
Środa 04.12.2013 06:44, RE: MG ZR
Rover623 napisał:
MG ZR je čistokrevný roadster, motor je za sedadly. Sedadla má to auto tedy jen 2, tudíž žádní 3 spolužáci. U negarážovaného auta bude problém plátěná střecha a i kdyby byla fungl nová (asi ne) tak déle jak 2 roky celoročně venku nedá. Pod přední kapotou je přístup ke všemu důležitému (náplň ostřikovače, chladiče atd.) + rezervní kolo a nářadí. Vzadu je malý kufr a přístup k motoru, který je velmi omezen. To je právě největší problém, téměř na jakoukoli práci na motoru, musíte motor vyndat z auta, to pěkně prodraží práci. Exempláře s posledních let výroby jsou relativně bezproblémové a motor je upravená série "K" od Roveru, jejíž základ pochází od Hondy. To auto ovšem není pro lidi co neumějí řídit, standardně nemělo ani ABS. Jezdit s ním je jako vlézt do klece s tygrem, chvilku nedáváte pozor a hned po vás "skočí" a když potom nevíte jak ho zvládnout, tak nezbývá než doufat, že v místě kam se rozhodlo jet nejsou v cestě stromy.Servisně to taky není zázrak, je to závoďák a dá to člověku poznat. Interval výměny oleje je 5 - 7tis. kilometrů. Olej je nutné dávat podle specifikace výrobce a 1 litr vychází tak na 400-700 korun, stejně tak chladící směs, lít tam něco jiného než tzv. "červený" fridex znamená rychlou cestu do servisu. Navíc se to nezdá, ale ten motor je docela žravý, spotřeba kolem 12 litrů je zcela běžná a při využívání potenciálu auta není nějakých 20 litrů nic nedosažitelného.Z vašeho výběru bude potencionálně nejspolehlivější Honda Accord, ale vezměte na vědomí, že ať je to auto staré jak chce, ceny dílů se odvíjí od toho kolik to auto stálo jako nové a Accord nebyl levný, stejně jako ta Octavia. Když se něco rozbije, bude to stát vzhledem k vašemu rozpočtu opravdu hodně. Zaměřte se raději na vozidla s levným provozem, tedy menší auta jako Renault Clio, Peugeot 206 (ale ten umí být hodně zlobivý), Chevrolet Spark apod. nebo dopadnete jako většina pitomců s kšiltovkou a obstarožním BMW, kteří u nás velmi často lemují krajnice s nepojízdným autem.


Od kdy je MG ZR roadster????
Pak tady ty rady mají mít nějakou váhu!!
reagować
make
ilość wystąpień3
data registracji03.12.2013
Środa 04.12.2013 08:00, RE: MG ZR
TOM napisał:
Od kdy je MG ZR roadster????Pak tady ty rady mají mít nějakou váhu!!


Rover623 si splietol MG F/TF s MG ZR, ZR je na zaklade roveru 25/200 kde by s prevadzkovymi nakladmi nemal byt velky problem (hlavne sa da uspokojit aj s menej vykonnymi motormi a stale by to mohlo byt slusne na beznu jazdy)
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 04.12.2013 08:47, RE: rady
petr.frydrych.1FB napisał:
Pánové, já vím, že se snažíte poradit rozumně (ať už s vámi souhlasím, či ne), ale považoval jsem vždy tipcars za web pro fandy (tzv. petrolheads). Toto však zní jako mimibazar pro šedesátileté strýce s garážovanou Fabií, slamákem na hlavě a platem vajec za okýnkem... Ukažte prosím někdy alespoň náznak nadšení pro věc. Octavia v naftě není univerzální odpovědí na všechny otázky, nicht wahr?


nezlob se na mě ale s parametry které nám mladý muž nastavil je jiná odpověď nemožná. samozřejmě, nesdělil výši kapesného, ale nepředpokládám že když chodí na brigošku za dvojku měsíčně tak dostává deset. já se mu snažil odpovědět v mezích mantinelů které sdělil, a jediné pro něj uživatelné auto vyšla stará okta ale v naftě (či její příbuzenstvo). 1.8T neutáhne spotřebou, MG ho servisně sežere, pokud ho rovnou nezničí (příliš mnoho motorschaden), honda je fajn dokud jezdí a za tu částku to už asi moc dlouho nebude. já na jeho místě bych sehnal litrovou benzínovou Micru z roku 2000-2002, dal jí do plynu a těšil se z kompletních nákladů na provoz vč. amortizace!!! cca 2,-Kč/km, při vyšším nájezdu i o něco méně. možná 1.3 nebo 1.4 ale těch bylo velmi málo. dá se sehnat se čtyřmi bagy, abs, servem a klimou, za cca 40-45.000. plyn a základní servis 30.000. a zbytek nechat do rezervy. samozřejmě, není nic jednoduššího než mu doporučit 318iS coupé ale za to dá půl rozpočtu a zbytek do roka za servis. a co dál?
reagować
0007
ilość wystąpień29
data registracji31.07.2012
Środa 04.12.2013 09:47, rada
Jednoduchá rada, když na to nemáš, tak si nekupuj auto.

příklad:
- Felicia (zachovalý stav)
- roční nájezd 6000 km (90 % po městě)
- amortizace - nepočítám, zůstatková hodnota 0
- roční náklady:
palivo 18 000
povinné ručení 1500
STK 1000
údržba (opravy, oleje, filtry, pneu) +-3000 ročně
suma sumárum 25 000 ročně jen za provoz popelnice ( bez amortizace)... A to jsem byl hodně optimistický

reagować
petr.frydrych.1FB
ilość wystąpień6
data registracji17.05.2013
Środa 04.12.2013 10:16, RE: rady
tomaskrtek napisał:
petr.frydrych.1FB napisał:
Pánové, já vím, že se snažíte poradit rozumně (ať už s vámi souhlasím, či ne), ale považoval jsem vždy tipcars za web pro fandy (tzv. petrolheads). Toto však zní jako mimibazar pro šedesátileté strýce s garážovanou Fabií, slamákem na hlavě a platem vajec za okýnkem... Ukažte prosím někdy alespoň náznak nadšení pro věc. Octavia v naftě není univerzální odpovědí na všechny otázky, nicht wahr?
nezlob se na mě ale s parametry které nám mladý muž nastavil je jiná odpověď nemožná. samozřejmě, nesdělil výši kapesného, ale nepředpokládám že když chodí na brigošku za dvojku měsíčně tak dostává deset. já se mu snažil odpovědět v mezích mantinelů které sdělil, a jediné pro něj uživatelné auto vyšla stará okta ale v naftě (či její příbuzenstvo). 1.8T neutáhne spotřebou, MG ho servisně sežere, pokud ho rovnou nezničí (příliš mnoho motorschaden), honda je fajn dokud jezdí a za tu částku to už asi moc dlouho nebude. já na jeho místě bych sehnal litrovou benzínovou Micru z roku 2000-2002, dal jí do plynu a těšil se z kompletních nákladů na provoz vč. amortizace!!! cca 2,-Kč/km, při vyšším nájezdu i o něco méně. možná 1.3 nebo 1.4 ale těch bylo velmi málo. dá se sehnat se čtyřmi bagy, abs, servem a klimou, za cca 40-45.000. plyn a základní servis 30.000. a zbytek nechat do rezervy. samozřejmě, není nic jednoduššího než mu doporučit 318iS coupé ale za to dá půl rozpočtu a zbytek do roka za servis. a co dál?


Proč nemůžeme vycházet z toho, že tazatel ví, kolik stojí benzín? Jde přece o to, poradit mu něco se slušnou spotřebou a servisem, zároveň však s trochou zábavy při řízení a nedělat z něj pitomce a bavit se na jeho účet. Co třeba Pumu 1.7, Focus 1.8, Clio 1.6, 206 1.6, Civic 1.6...
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Środa 04.12.2013 11:39, RE: nesmysl
tomaskrtek napisał:
opět mě napadá cosi o Hurvínkovi a válce. už jen na nájezd 15k ročně si z brigády nevyděláte. jen benzín bude stát 45.000 (při 8.5 l/100). kde je povko, gumy, dálniční známka, olej a další běžný servis? tedy celkem minimálně 60.000! a ještě se vzhlédnout v MG, to už je naprostý úlet. osobní doporučení zní-když už musí být vlastní auto tak Oktávka (Golf, Leon) 1.9TDi nebo 1.6 benzín v plynu, a nechat si minimálně 20.000 bokem na servis po koupi a ev. následné poruchy.


Pokud chlapec studuje v Praze tak bych jej nezatracoval, studenti můžou v Praze vydělat na brigádě 10tis měsíčně naprosto v pohodě a taky píše něco o tom že se na cestu do školy složí. Penize bych neřešil, 90tis na uvedené auta stačí.
Místo Accorda bych volil spíš Civica 6.gen s motorem 1,6VTi (118kW) a nebo 1,8VTi (124kW) obě auta jsou hodně rychlé a překvapivě i úsporné. Deska se ale hezký kousek dá sehnat spíš od fandy značky což platí i o tom MG.
Octávka 1,8T není špatná, ale díky proporcím auta nejsou jízdní vlastnosti oproti Hondě tak dobré a spotřeba taky nic moc.
reagować
Rover623
ilość wystąpień96
data registracji14.04.2009
Środa 04.12.2013 12:17, Oprava
Jo, spletl jsem si auta. MG ZR je Rover 25 se starší technikou převzatou z Roveru 200. Je zajímavé, že ačkoli má ZR a Rover 25 stejnou kastli, disponuje MG ZR starší technikou než Rover 25. Motor je "K" série převzatá z Roveru 200, jehož základ pochází od Hondy, ačkoli těžko říct co zbylo, už v Roveru 200 II. generace byl ten motor hodně upraven (původní Honda Concerto) a tady je ještě znovu přestavěn.

Provozně je to auto bez problémů, jen je nutné dát si pozor na exempláře které nejdou za plynem. Tohle auto potřebuje stejně jako 200 občas pořádně projet, jinak se motor zanáší karbonem a to může znamenat dost nákladnou opravu. Díly jsou ovšem těžko dostupné, drahé (někdy) a některé nejsou vůbec. Při opravách je prostě nutné se smířit s tím, že auto bude v servisu déle.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 04.12.2013 12:55, student-sporťák
Můj příspěvek není zaměřen proti nikomu adresně, ale obecně.
Spíše než nad tím, jaké auto si pořídít, bych vycházel z otázky, jaký jsem řidič. Tzn. jakou mám praxi, kolik jsem toho odjezdil, jak dokážu zvládat sám sebe v kritických vypjatých situacích a jak dobře ovládám techniku jízdy.
Pokud mi na všechn ytyto otázky vyjdou jen kladné odpovědi, přistoupil bych k výběru sportoního vozu.
Vycházím z předpokladu, že student je mladý člověk. Mnohdy má sotva zaschlý iknoust na razítku v ŘP. Z toho dedukuji, že má pramlé nebo žádné zkušenosti s řízením vozidla, pár najetých km za volantem vozidla autoškol nepočítám, to je nic. Mladý člověk obyvbkle znamená, že jeho nabití energií je nezměrné. Rychlost života je vysoká, podpořená působením okolí (od mediálních masáží na bůhvíco po vysoce kreativní PC hry), což se přenáší na osobnost, ať chceme nebo ne. Vliv party kamarádů, mnohdy silně podpořen návykovými látkami, je rovněž příznačný.
A tato souhra okolností, působícíh na osobnost mládence, kterýs vypětím sil zakoupí kýžené vozidlo ve stavu 80 let staré zemědělské mlátičky, mívá mnohdy neblahé a velmi smutné následky. Mnoho mládenců a mladých dívek na to doplatilo. Kříže u cest to jen dokazují. Mladý život dostal křídla, ale ta vzápětí upadla. Mnoho takových mělo podobnou touhu-v mládí přeci má člověk žít rychle,má mít rychlé auto, na každé ruce mladou kočku a nosí v sobě přesvědčení, že ON je ten vyvolený a že JEMU se nemůže nic stát. Oj, jaký to omyl!
Já se omlouvám za tuto miniúvahu, ale vždy, když se setkám s tím, že se někde řeší rychlé auto pro mládence s chmýřím pod nosem, začínám tímto "proslovem". Znám ze svého okolí pár nešťastných rodičů, kteří svému potomkovi nákup relativně výkonného auta umožnili štědrým kapesným,aby vzápětí za pár chvil nad svým počinem hořce zaplakali.
Jistě každý chápe, kam tím směřuji - že opatrnosti a rozvahy není nikdy dostaek..

A k tomu autu samotnému: pokud je tazatel z množiny těch, které jsem měl na mysli v předchozí úvaze, pak by měl začít na něčem "normálním", kde se naučí všemu, co třeba. A když bude mít už dostatek zkušeností a sebeovládání a sebekontroly, pak může přejít dál. Něco, jako obdoba u motocyklů. Nechápu, proč je povolené, že 18 ti letý klučina s nulovými zkušenostmi si může dovolit řídit starý "báwo" s 300 koňmi A nebo jiné relativně výkonné auto) a nemůže začít ve smyslu chybějícího zákona na něčem, co má 60 koní. A když odjezdí 3 roky bez nehody, mlůže jít dál, na 100, po dalších 2 letech třebas 200 a více koňové auto.
Pokud by se někomu zdálo, že toto povídání je příliš dlouhé, tak nechť jej nečte. Ale já si myslím, že i lehká osvěta sem na toto forum patří.

reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 04.12.2013 13:47, RE: student-sporťák
Zdeny60 napisał:
Můj příspěvek není zaměřen proti nikomu adresně, ale obecně. Spíše než nad tím, jaké auto si pořídít, bych vycházel z otázky, jaký jsem řidič. Tzn. jakou mám praxi, kolik jsem toho odjezdil, jak dokážu zvládat sám sebe v kritických vypjatých situacích a jak dobře ovládám techniku jízdy. Pokud mi na všechn ytyto otázky vyjdou jen kladné odpovědi, přistoupil bych k výběru sportoního vozu. Vycházím z předpokladu, že student je mladý člověk. Mnohdy má sotva zaschlý iknoust na razítku v ŘP. Z toho dedukuji, že má pramlé nebo žádné zkušenosti s řízením vozidla, pár najetých km za volantem vozidla autoškol nepočítám, to je nic. Mladý člověk obyvbkle znamená, že jeho nabití energií je nezměrné. Rychlost života je vysoká, podpořená působením okolí (od mediálních masáží na bůhvíco po vysoce kreativní PC hry), což se přenáší na osobnost, ať chceme nebo ne. Vliv party kamarádů, mnohdy silně podpořen návykovými látkami, je rovněž příznačný. A tato souhra okolností, působícíh na osobnost mládence, kterýs vypětím sil zakoupí kýžené vozidlo ve stavu 80 let staré zemědělské mlátičky, mívá mnohdy neblahé a velmi smutné následky. Mnoho mládenců a mladých dívek na to doplatilo. Kříže u cest to jen dokazují. Mladý život dostal křídla, ale ta vzápětí upadla. Mnoho takových mělo podobnou touhu-v mládí přeci má člověk žít rychle,má mít rychlé auto, na každé ruce mladou kočku a nosí v sobě přesvědčení, že ON je ten vyvolený a že JEMU se nemůže nic stát. Oj, jaký to omyl! Já se omlouvám za tuto miniúvahu, ale vždy, když se setkám s tím, že se někde řeší rychlé auto pro mládence s chmýřím pod nosem, začínám tímto "proslovem". Znám ze svého okolí pár nešťastných rodičů, kteří svému potomkovi nákup relativně výkonného auta umožnili štědrým kapesným,aby vzápětí za pár chvil nad svým počinem hořce zaplakali. Jistě každý chápe, kam tím směřuji - že opatrnosti a rozvahy není nikdy dostaek.. A k tomu autu samotnému: pokud je tazatel z množiny těch, které jsem měl na mysli v předchozí úvaze, pak by měl začít na něčem "normálním", kde se naučí všemu, co třeba. A když bude mít už dostatek zkušeností a sebeovládání a sebekontroly, pak může přejít dál. Něco, jako obdoba u motocyklů. Nechápu, proč je povolené, že 18 ti letý klučina s nulovými zkušenostmi si může dovolit řídit starý "báwo" s 300 koňmi A nebo jiné relativně výkonné auto) a nemůže začít ve smyslu chybějícího zákona na něčem, co má 60 koní. A když odjezdí 3 roky bez nehody, mlůže jít dál, na 100, po dalších 2 letech třebas 200 a více koňové auto. Pokud by se někomu zdálo, že toto povídání je příliš dlouhé, tak nechť jej nečte. Ale já si myslím, že i lehká osvěta sem na toto forum patří.


Proti tomuto názoru se nedá nic namítnout, je to v podstatě rozšíření komplexní rady o další úroveň, mimo té ekonomické, se kterou tady mnozí mají problém.
V drtivé většině případů je poptáváno auto s nízkou spotřebou a provozními náklady, takže ekonomika provozu všechny zajímá, ale zde by tomu asi mělo být podle některých obráceně.
Pokud by informace o financích byla podružná, neobjevila by se o výši příjmu zmínka v relativně strohém dotazu. A přidávám se k tomu, že za 2 tisíce/měsíc na veškerý provoz moc ježdění nebude.
reagować
se_ky
ilość wystąpień2
data registracji13.10.2016
Cztwartek 13.10.2016 14:37, RE: Oprava
Rover623 napisał:
Jo, spletl jsem si auta. MG ZR je Rover 25 se starší technikou převzatou z Roveru 200. Je zajímavé, že ačkoli má ZR a Rover 25 stejnou kastli, disponuje MG ZR starší technikou než Rover 25. Motor je "K" série převzatá z Roveru 200, jehož základ pochází od Hondy, ačkoli těžko říct co zbylo, už v Roveru 200 II. generace byl ten motor hodně upraven (původní Honda Concerto) a tady je ještě znovu přestavěn. Provozně je to auto bez problémů, jen je nutné dát si pozor na exempláře které nejdou za plynem. Tohle auto potřebuje stejně jako 200 občas pořádně projet, jinak se motor zanáší karbonem a to může znamenat dost nákladnou opravu. Díly jsou ovšem těžko dostupné, drahé (někdy) a některé nejsou vůbec. Při opravách je prostě nutné se smířit s tím, že auto bude v servisu déle.


Starý dotaz, ale zase je tu hromada nesmyslů. Servisně MG ZR není tak strašně drahé, jak tu někteří tvrdí. Problém je výkon. Řidič druhu "parkoval jsem tátovi auto" by takový vůz mít prostě neměl. Spolehlivost je zcela normální, jako u každého jiného auta. Jediný neduh je antikorozní ochrana, ta je nízká a těsnění pod hlavou, které díky konstrukci motoru odchází (pokud už nebyly měněny středící kolíky hlavy za kovové). Jinak běžné závady a běžné ceny srovnatelné s cenami za ND třeba VW Golf 4gen. Takže hlouposti, blbosti. Stejně tak spotřeba. Se svou MG ZR 160 jezdím i při svižné jízdě za max. 9 litrů/100km. Pravdou je, že jsem měl i 10,13, ale to z důvodu děravého výfuku. Po opravě jsem byl schopný běžnou jízdou jezdit i za 7,5 litru.
Dále největší nesmysl, který tu zazněl. Motor K Series od Roveru vychází z Hondy To je ta největší ptákovina, kterou tu mohl někdo napsat. Hondí K motory a Roveří K Series nemají společného technologicky ani prd. Roveří Kčka byla vyvinutá už někdy koncem 80tých let v Anglii kdežto Hondí K motory až v roce 2001. Výrobní technologie zavedená Roverem (tzv. LPS lití) byla tehdy zázrakem. Honda v té době žádné takové ani podobné motory nepoužívala. V té době, kdy se začali Rover K Series vyrábět, používala Honda své motory serie D, tudíž diametrálně odlišnou konstrukci. Jediné, co má MG ZR společné s Hondou jsou pozůstatky ze spolupráce jako brzdy, přední nápravu a pár odkazů v interiéru, ale značně přetvořené. Rover 25 i MG ZR tedy vznikali už jako samostatné projekty Roveru a pokud si ze spolupráce s Hondou něco vypůjčili, tak toho bylo už hodně málo.
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Cztwartek 13.10.2016 15:22, RE: Oprava
Nekolikrat jsem MG ZR 1.4 (tusim oznaceni 110) ridil, klasika pre-FL, zluta barva

Je to pomerne jednoduchy, spolehlivy auto, na objem 1.4 jede fakt slusne, a je s nim docela sranda. Takova motokara, podle me ma vynikajici podvozek, drzi jak prilepeny.

Bohuzel brnensky ulicky si s nim az tak nerozumely.

Zdeny60 ma vicemene pravdu, ale nesouhlasim s tak sirokym pausalizovanim. Spousta mladych lidi ridi sice s minimem zkusenosti, ale s opatrnosti, a u rizeni premysli. Takovi nepojedou 150 po meste, ani nepojedou naliti. Takovym by jen ten zakon omezil vyber novyho auta. Naopak magor si to "stary bawo" sezene i pres zakon, kdyz jim casto nedela problem jet bez ridicaku.

Ja mel v prvnim aute 1.8l naftu, a opravdu me nedostatek vykonu na cokoliv a neustaly razeni iritovalo. Ani ne po roce jsem presel na 2.5l V6 benzin a pak uz to slo jen nahoru. Za 10 let aktivniho rizeni jsem jen jednou skrabl zadni naraznik pri couvani v noci do dvora o jakysi sloupek.

Tim nerikam, ze si maji vsichni mladi koupit silny auto, ale podle me blb zustane blbem, a rozstreli i tu fabiu v hatepecku kdyz se bude chtit nadratovanej po ranu ukazat kamosum
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Piątek 14.10.2016 00:06, peugeot 205 vts
Zkusil bych sehnat v německu tohle auto. Mělo by být pořád ještě za babku a natrhne prdel úplně všemu. A provozně to taky nebude šílenství.
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.