0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto pro studenta do 100tisíc.

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
skipii
ilość wystąpień4
data registracji03.01.2014
Piątek 03.01.2014 23:45, Auto pro studenta do 100tisíc.
Ahoj,
potřeboval bych poradit při výběru auta na každodenní dojíždění do školy, vzdálené asi 20 km. Dále pak budu auto využívat na víkendové výlety cca. 100 km. Roční nájezd předpokládám okolo 10.000km. Chtěl bych se vejít do hranice 100.000Kč a to i s počátečním servisem. Auto by nemělo být zrovna lenoch, ale víc než 4 válce opravdu nechci. Přemýšlel jsem o dieselové klasice v podobě 1.9tdi v Golfu 4.generace,A3,leonu
nebo o něčem trochu větším například třeba mondeo 2.0 diesel, nebo možná trochu riskantní e46 2.0 diesel. Napadlo mě taky třeba jestě někde vyškrabat 15.000Kč a pořídit si Hondu accord 7g 2004-2005 2.2 diesel. Nebo raději nějaký benzin ? Nebo něco úplně jiného ? Předem děkuju za odpověď :)
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 06.01.2014 15:50, RE: Auto pro studenta do 100tisíc.
skipii napisał:
Ahoj,potřeboval bych poradit při výběru auta na každodenní dojíždění do školy, vzdálené asi 20 km. Dále pak budu auto využívat na víkendové výlety cca. 100 km. Roční nájezd předpokládám okolo 10.000km. Chtěl bych se vejít do hranice 100.000Kč a to i s počátečním servisem. Auto by nemělo být zrovna lenoch, ale víc než 4 válce opravdu nechci. Přemýšlel jsem o dieselové klasice v podobě 1.9tdi v Golfu 4.generace,A3,leonu nebo o něčem trochu větším například třeba mondeo 2.0 diesel, nebo možná trochu riskantní e46 2.0 diesel. Napadlo mě taky třeba jestě někde vyškrabat 15.000Kč a pořídit si Hondu accord 7g 2004-2005 2.2 diesel. Nebo raději nějaký benzin ? Nebo něco úplně jiného ? Předem děkuju za odpověď :)


Myslím, že jmenovaná auta by se dala pořídit, ale proč v naftě při tak malém ročním nájezdu? Kvůli spotřebě? To nemá smysl, protože za benzín nebude roční příplatek závratný. Je to 3600 Kč/litr spotřeby.

U nafty:
Dvouhmotový setrvačník je 25000 Kč (obvykle)
Vstřikovač je 4000 Kč/kus za repasi a 8000 Kč/kus nový
Čerpadlo je 30000-40000 Kč dle výrobce
Turbodmychadlo 20000-30000 Kč dle výrobce - repase je levnější

U benzínu:
Dvouhmotový setrvačník tolik netrpí kvůli jiné charakteristice motoru
Vstřikovač je za 3000Kč/kus nový a mění se až už toho má opravdu hodně za sebou, rozhodně mu na poškození nestačí párkrát špatně natankovat
Čerpadlo 6000-10000 Kč dle výrobce a mění se až už toho má opravdu hodně za sebou, rozhodně mu na poškození nestačí párkrát špatně natankovat
Turbodmychadlo - tady záleží na motoru - spolehlivější je většinou atmosféricky plněný motor bez dmychadla, ale to bude u jmenovaných vozů většina
reagować
skipii
ilość wystąpień4
data registracji03.01.2014
Wtorek 07.01.2014 18:51, ,
Děkuji za reakci :) Naftu jsem chtěl hlavně proto, že mi vyhovuje její zátah od spodu a nebudu zastírat že i ta spotřeba přidává body do plusu.. Pokud se teda budeme bavit o benzinu - které z výše jmenovaných aut bude lepší ? Stále si myslím že bude lepší koupit nějaké z těch menších aut - tedy nejspíš Golf4, nebo Leon1 z novějších let výroby.. mají tedy nějaký použitelný benzín? Popřípadě jaká by u něho byla spotřeba? Na jednu stranu mě láká 1.8 turbo ,ale jeho spotřeba asi zrovna příznivá nebude že ?
- Na druhou stranu jsem četl mnoho chvály na motory 1.9 tdi které se do Golfu dávaly taky.. myslíte že by mě takový motor opravdu následně finančně zrujnoval ? Je zase pravda že Golf s benzínem jde sehnat o mnoho levněji....
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 08.01.2014 09:34, RE: ,
skipii napisał:
Děkuji za reakci :) Naftu jsem chtěl hlavně proto, že mi vyhovuje její zátah od spodu a nebudu zastírat že i ta spotřeba přidává body do plusu.. Pokud se teda budeme bavit o benzinu - které z výše jmenovaných aut bude lepší ? Stále si myslím že bude lepší koupit nějaké z těch menších aut - tedy nejspíš Golf4, nebo Leon1 z novějších let výroby.. mají tedy nějaký použitelný benzín? Popřípadě jaká by u něho byla spotřeba? Na jednu stranu mě láká 1.8 turbo ,ale jeho spotřeba asi zrovna příznivá nebude že ? - Na druhou stranu jsem četl mnoho chvály na motory 1.9 tdi které se do Golfu dávaly taky.. myslíte že by mě takový motor opravdu následně finančně zrujnoval ? Je zase pravda že Golf s benzínem jde sehnat o mnoho levněji....


To je těžká věc. 1.9 TDi pořád platí za lepší mezi naftovými pohony, ale opotřebení 2-hm setrvačníku se mu nevyhýbá, takže pokud si vytáhnete černého Petra, tak si nízkou spotřebu předplatíte. Nicméně rovnou napíšu, že koncern není moje parketa, protože VW a Škoda jsou dražší než srovnatelná konkurence. Španělské klony mohou být řešením. Z té doby bych asi vybíral mezi 1.6 MPi, 2.0 a 1.8T. Ale upřímně řečeno bych lovil někde mezi Mondeem MK.III, Mazdou 6, i klidně nějakým BMW a nebál bych se ani Opela Vectry C, ale pouze s motorem 1.8.
Auto za 100 tisíc už může být loterie na to, aby se dalo predikovat, co bude mít nejnižší provozní náklady. Benzín a povinné položky se ještě spočítat dají (100(00)km/rok * 8tltr/100km*36Kč/l+4000Kč+1500Kč=34300 Kč/rok), ale ostatní věci se budou odvíjet od aktuálního stavu. Proto se nedá nějaké auto přímo doporučit, ale vybíral bych auto v nejlepším stavu (dokumentace OK, fyzický stav OK). Pokud se vyskytne auto po seriózním známém, možná bude nejlepší. Jděte středním proudem, takže si neprohlížejte podezřele levná auta - to má vždycky důvod a auto svoje peníze vždycky z majitele nakonec vytáhne.
Mladší auto nižší třídy automaticky neznamená lepší auto než starší vyšší třída, která je obvykle dimenzována lépe.
Ony samy inzeráty mají velkou vypovídací schopnost, protože pokud některá podstatná informace chybí, obvykle to znamená, že není dobré, aby ji zájemce věděl. Chce to otevřené oči a chladnou hlavu.
reagować
radek.slivaFB
ilość wystąpień181
data registracji16.03.2013
Środa 08.01.2014 13:38, diesel

Hlavně u naftových motorů které budou staré 5-10 let bude kilometrový nájezd pravděpodobně i dvakrat větší jako u benzínu...ikdyž v inzerátech bude klasických 150Tkm...jinak VW je dobrej, ale zbytečně si drží cenu... k vyběru mě ještě napadl peugeot 407 1.8
reagować
skipii
ilość wystąpień4
data registracji03.01.2014
Środa 08.01.2014 20:17, mazda ?
Dobře, dejme tomu že bych šel raději do benzinu. Mazdu 6 2.0 rv. 2007 1.gen. má otec, já bych přece jen, jako první auto chtěl raději něco menšího. Takže co říkáte na mazdu 3 1.gen ? A jaký motor ? Dával se do ní mám pocit stejný 2litr jako do 6. to by myslím nebylo špatné co říkáte ? :)
reagować
skipii
ilość wystąpień4
data registracji03.01.2014
Środa 08.01.2014 20:18, mazda ?
*motor 2.0 jsem u obou Mazdiček myslel v benzinu :)
reagować
karel1396
ilość wystąpień3
data registracji09.01.2014
Poniedziałek 13.01.2014 12:29, km
A do kolika byhc se měl tak poohlížet km najetch u té octavia 1,9tdi?
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 05.06.2014 16:17, re:
Dobrý den. Vzhledem k Vašemu ročnímu nájezdu bych Vám doporučil spíše ojetinu s benzínovým motorem. VW Golf IV bude dobrou volbou, stejně jako například Ford Mondeo nebo menší Focus s benzínovým motorem. Důležité je při koupi nehledět příliš na stav tachometru, ale spíše na aktuální stav auta.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.