0
powrót
 

diskuze k tématu: kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, typ vozidla, osobní, volná diskuze
troniq
ilość wystąpień3
data registracji24.03.2019
Niedziela 24.03.2019 10:43, kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru
Dobrý den,
chystám se obměnit vozový park v rodině. Dosud mám zkušenosti pouze s atmosférickými benzíny a vyhlídnuté vozy mají benzínové motory s turbem - jde o Volvo/Ford 2,5T 5V nebo Subaru 2,5T 4V - oba co tak vím jsou velmi spolehlivé, ale samozřejmě člověk neví co mají ve voze za sebou...
Několik lidí z okolí mi doporučovalo, když takový starší výkonnější turbo benzín, ať před koupí určitě nechám ověřit kompresi na válcích, zda není motor před KO.

Z toho vychází můj dotaz - řešil někdo podobné ověření funkčnosti motoru při koupi ojetiny? Jak ze soukromníkem tak s bazary?
Například vzít mechanika, odstrojit a změřit, nebo zajet do blízkého servisu a nechat změřit? Či po domluvě s prodávajícím, když je daleko (nebo jednáte s někým ze zahraničí), aby udělal v servise kontrolu, poslal fakturu a zprávu a vy poté přijedete pro vůz?

Nerad bych se spálil a řešit kontrolu až po koupi a potom se handrkovat s bývalým majitelem, že je motor před KO je špatné řešení...

Díky za všechny postřehy a zkušenosti, pokud někdo tímto procházel a takto ověřoval turbomotor...

Martin
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Wtorek 26.03.2019 09:56, RE: kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru
cytat:
reakce na: troniq, 24.03.2019 10:43 (Dobrý den,chystám se obměnit v ...)


S původním majitelem jsem se domluvil na předkupní prohlídce vozu v autorizáku, samotná kontrola komprese zabrala cca 15 minut (VW TSI).
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Wtorek 26.03.2019 15:09, RE: kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru
cytat:
reakce na: troniq, 24.03.2019 10:43 (Dobrý den,chystám se obměnit v ...)


POkud jde motor Subaru 2,5T turbo do kytek, tak zcela 100% ne kvůli tlakům. Jeho smrt nastává téměř vždy na zadřených ložiskách kliky resp. zkourcené hlavě/hlavách. Pokud nemáš nikoho, kdo ví, jak na Subaru, tak ruce pryč. Bohužel 2,5T trpí na tyto potíže. Když, tak radši staré 2,0T.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.