Niedziela 02.07.2017 19:53,
Ford Tourneo Courier
Jsem od prosince uživatelem tohoto auta ve výbavě Trend s motorizací 1,5 Tdci 71 kw, předtím jsem měl 5 let Roomstera a předtím ještě dvojkovou Fabii a starší verzi Fordu Tourneo Connect, takže mohu porovnávat hlavně s těmito třemi auty. Popravdě nesdílím z auta takové nadšení , jako autor článku. Ano, je to hezké auto, ale z hlediska praktičnosti mi mnohem více vyhovoval Roomster. Na délku i váhu jsou ta auta skoro stejně dlouhá, bohužel u Forda na úkor dlouhého čumáku. Ford má docela malý kufr, s výše uvedenou motorizací je to i při prázdném autě o tom, jezdit s ním jako s dodávkou. Když je plné, zapomeňte na svižnou jízdu, s průměrnou spotřebou se u něj dostávám pod 5,9 L/100 km málokdy. Navíc díky, tomu, že má nádrž pouze na 48L a vyšší spotřebu, jezdím častěji na pumpu. Co se týče pohodlí, ve srovnání s Roomsterem je nepatrně pohodlnější, hlavně na přední sedačkách je to příjemné. Bohužel to, co dali do dlouhého čumáku, zoufale chybí na zadních sedačkách, které nelze posouvat, takže pokud se v autě sejde větší počet osob většího vzrústu, tak vyšší osoby musí sedět vzadu napříč. Šťastně řešené není ani uchycení sklápěcích stolečku na zadní straně předních sedadel, vychází přesně do míst, kde vyšší osoby maji kolena.
Co se týče praktičnosti, používám auto jako služební na stavbách, takže vozím dost věci v kufru a v závěsu na vozíku. Co se týče vnitřku, sedačky vyndat nejdou, leda odmontovat, takže v kufru překáží. V kufru nečekejte žádný záchytný systém na zavazadla či háčky, prostě tam není a s ohledem na poplastování kufru nejde ani řešit nějakou roztaženou trubkou s háčky. Celé auto má docela dost nízkou světlou výšku, takže to co jsem si předtím dovolil se Škodovkami a staršími Fordy Tourneo Connect v lehkém trénu, na to mohu zde klidně zapomenout. Na tažném člověk utáhne v bržděné i nebržděné verzi pouze 550 kg, samotné uchycení elektriky tažného je zatraceně blízko země a už jsem měl párkrát namále. Zadní dveře mám zvedané nahoru, takže u některých přívěsných vozíků musím s ohledem na uchycení, když chci do kufru, nejdříve odpojit vozík, jinak se do kufru musím dobývat vnitřkem. Co se týče rozjíždení do kopce, asistent je fajn, ale stačí trocha bláta nebo mokrého listí na cestě a kvůli prokluzu se dopředu nerozjdete, ani když to zkoušíte jen lechtat. Auto mám vyzkoušené v rychlosti do 145 km/h, při rychlosti nad 150 km/h je už znát, že tohle auto není stavěné na vyšší rychlosti. .Díky své větší výšce je s ním jízda v bočním větru celkem nepříjemná, ale to asi jako s každým větším autem. No a abych nezapomněl, Ford používá v elektrice na pár obvodech nějaké své specielní pojistky, které vypadají jak kostky z lega a které se zatraceně blbě shání i na Ford pobočkách(leda na objednání). Klasických pojistek, které seženete na každé pumpě, těch je tam minimum. A taky mne krapet zamrzela absence možnosti při otevření auta zároveň na dálku stáhnout přední elektricky ovládaná okýnka, jako mají některé Škodovky. Zde holt člověk musí teď v létě vlézt do přetopeného auta a teprve po otočení klíčku okénka stáhnout. A poslední věc, která mne hlavně v zimně neskutečně lezla krkem. dokud bylo cca do +3 stupnu, auto se zvladlo behem jizdy ohrat a vyhrat i vnitrek. Pokud teplota klesla pod +3 stupne celsia, musel jsem jezdit bud minimalni rychlosti 80 km/h, nebo ve svetru. Anebo to projet po nejake rychlostni komunikaci či dálnici, tam se to také dokázalo ohřát, jinak docela krize, to auto vůbec netopilo. A to do práce jezdím 26 km.
Ale abych jen nepomlouval, Courier má i svá plus :
- kufr je zároveň se zadním nárazníkem, což je příjemné při nakládání těžších věcí, nebo když jenom jedete někam sportovat/na brusle, tak příjemně vyřešíte přezouvání
- Co se mi všeobecně líbí na všech krabicoidních Fordech je jejich přihrádka nad palubovkou
- Jsem člověk s delšími nohami, líbí se mi řešení jejich středního sloupku , netlačí tolik na koleno
- Líbí se mi jejich způsob řešení odvádění vody kolem dveří a jejich systém gum. V Roomsteru jsem měl věčně od prachu, nebo od deště špinavé prahy. Zde to čisté vydrží déle
- Starý hranatý Tourneo Connet měl tragický přístup k žárovkám při výměně. U Rooomstera to už bylo lepší, ale i tak jsem musel vždy rozebrat kus motorového prostoru, abych se vůbec dotal k žárovkám. Zde kvůli dlouhému čumáku místa dostatek., zase na druhou stranu přístup k baterce je u tohoto auta nic moc. Už jsem na kabely startoval kolegu, naštěstí ještě bylo kde čelistmi chytit. Když jsem teď koukal, jak má baterku umístěn kolega, který má současnou verzi Tourneo Connectu,, tak jsem ještě docela rád za to, co mám.
- jeden z důvodů, proč jsem kývl na Forda jako další služební auto, bylo přední vyhřívané okno, nebavilo mne každou zimu škrábat námrazu. Je to prima mít
- no a samozřejmě boční posuvné dveře
Možná se zdá, že jsem vůči Fordu vysazenej, a že spíše straním Škodovce, ale i Ford umí dobrá auta, třeba novej Focus v Titaniu není vůbec špatné auto(až na ty odkládací prostory ve dveřích), na druhou stranu třeba trojkovou Fabii jsem docela zklamanej.
Ford Tourneo Courier není špatné auto, záleží jen na tom, co od něj čekáte a co u něj hledáte. A i když je to i přes různé zkrášlovací snahy pořád jenom krabice, tak se zvenku chlapům i ženským líbí...tedy do chvíle, než zjistí, jak velký kufr v něm je ....
reagować