0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
mari1300
ilość wystąpień31
data registracji09.10.2011
Wtorek 25.11.2014 23:09, Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz
Zdravím,
sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.
Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?

Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.

S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?

Děkuji Marek
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Środa 26.11.2014 08:02, RE: Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz
mari1300 napisał:
Zdravím,sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?Děkuji Marek


Motor jsem měl 2 roky ve Focusu I. Zetec je starší konstrukce než duratec. Rozvody jsou řemenem, tuším na 60000km. Co se týče ventilů, nejsem si úplně jistý, ale hydroštely nemá.
LPG jsem měl, k tomu pro jistotu přimazávání ventilů. Motor to není pro přestavbu z nejvhodnějších, ale taky to pro něj není vyloženě průšvih, při správném zacházení by to neměl být problém.
Ad spotřeba: ve focusu s velkým podílem dálnic(tak 80%) a města(asi 15%) jsem jezdil za 7,5 litru benzínu, po přestavbě tak 9,5 litru LPG + 1litr benzínu.
reagować
mari1300
ilość wystąpień31
data registracji09.10.2011
Środa 26.11.2014 10:09, RE: Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz
KoobaS napisał:
mari1300 napisał:
Zdravím,sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?Děkuji Marek
Motor jsem měl 2 roky ve Focusu I. Zetec je starší konstrukce než duratec. Rozvody jsou řemenem, tuším na 60000km. Co se týče ventilů, nejsem si úplně jistý, ale hydroštely nemá. LPG jsem měl, k tomu pro jistotu přimazávání ventilů. Motor to není pro přestavbu z nejvhodnějších, ale taky to pro něj není vyloženě průšvih, při správném zacházení by to neměl být problém. Ad spotřeba: ve focusu s velkým podílem dálnic(tak 80%) a města(asi 15%) jsem jezdil za 7,5 litru benzínu, po přestavbě tak 9,5 litru LPG + 1litr benzínu.



Takže jsi neměl přimazávání , ale přívstřik benzínu na ochlazení ventil. sedel?
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Środa 26.11.2014 11:02, RE: Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz
mari1300 napisał:
KoobaS napisał:
mari1300 napisał:
Zdravím,sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?Děkuji Marek
Motor jsem měl 2 roky ve Focusu I. Zetec je starší konstrukce než duratec. Rozvody jsou řemenem, tuším na 60000km. Co se týče ventilů, nejsem si úplně jistý, ale hydroštely nemá. LPG jsem měl, k tomu pro jistotu přimazávání ventilů. Motor to není pro přestavbu z nejvhodnějších, ale taky to pro něj není vyloženě průšvih, při správném zacházení by to neměl být problém. Ad spotřeba: ve focusu s velkým podílem dálnic(tak 80%) a města(asi 15%) jsem jezdil za 7,5 litru benzínu, po přestavbě tak 9,5 litru LPG + 1litr benzínu.
Takže jsi neměl přimazávání , ale přívstřik benzínu na ochlazení ventil. sedel?


Ne, měl jsem přimazávání flashlubem, nicméně než se motor ohřál, tak si bral docela dost benzínu, v létě to v průměru vycházelo na 0,5l na 100, v zimě to vycházelo až ke 2 litrům na sto.
Moje obvyklá trasa byla tam 5km přes město, 30km dálnice a 10km přes město. Cestou zpátky to bylo většinou poskakování v kolonách, kdy se motor ani moc ohřát nechtěl...

Přiznám se, že to asi bylo částečně způsobeno zástavbou u známého, ač měl všechna potřebná školení a certifikáty, tak mu chyběly zkušenosti a systém nedokázal dost dobře nastavit...
reagować
mari1300
ilość wystąpień31
data registracji09.10.2011
Środa 26.11.2014 11:13, Tourneo Connect LPG
OK, díky za info M.
reagować
mari1300
ilość wystąpień31
data registracji09.10.2011
Środa 26.11.2014 14:20, RE: Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz
KoobaS napisał:
mari1300 napisał:
Zdravím,sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?Děkuji Marek
Motor jsem měl 2 roky ve Focusu I. Zetec je starší konstrukce než duratec. Rozvody jsou řemenem, tuším na 60000km. Co se týče ventilů, nejsem si úplně jistý, ale hydroštely nemá. LPG jsem měl, k tomu pro jistotu přimazávání ventilů. Motor to není pro přestavbu z nejvhodnějších, ale taky to pro něj není vyloženě průšvih, při správném zacházení by to neměl být problém. Ad spotřeba: ve focusu s velkým podílem dálnic(tak 80%) a města(asi 15%) jsem jezdil za 7,5 litru benzínu, po přestavbě tak 9,5 litru LPG + 1litr benzínu.


já měl za to, že to bude identickej motor s 1.8 Mondeem s rozvodama hnanýma řetězem...

reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Środa 26.11.2014 15:41, RE: Ford Tourneo Connect 1.8i v benzínu-dotaz
mari1300 napisał:
KoobaS napisał:
mari1300 napisał:
Zdravím,sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?Děkuji Marek
Motor jsem měl 2 roky ve Focusu I. Zetec je starší konstrukce než duratec. Rozvody jsou řemenem, tuším na 60000km. Co se týče ventilů, nejsem si úplně jistý, ale hydroštely nemá. LPG jsem měl, k tomu pro jistotu přimazávání ventilů. Motor to není pro přestavbu z nejvhodnějších, ale taky to pro něj není vyloženě průšvih, při správném zacházení by to neměl být problém. Ad spotřeba: ve focusu s velkým podílem dálnic(tak 80%) a města(asi 15%) jsem jezdil za 7,5 litru benzínu, po přestavbě tak 9,5 litru LPG + 1litr benzínu.
já měl za to, že to bude identickej motor s 1.8 Mondeem s rozvodama hnanýma řetězem...


Do mondea se dávaly jak zetecy, tak duratecy(tuším od MKIV) Zetecy jsou řemenový. Duratecy jsou poháněny řetězem. Takže to bude nejspíš skok o generaci níž.... Mě byl motor jízdním projevem sympatickej, i když výkonová rezerva (proto jsem bral 1,8 a ne 1,6) se nekonala...
reagować
mari1300
ilość wystąpień31
data registracji09.10.2011
Środa 26.11.2014 17:30, Tourneo Connecz benzín
Dá se tedy říci, že motor 1.8 Zetec je stejně spolehilivej jako 1.8 Duratec, akorát je tam zřeba dodržovat intervaly na výměny rozvodového řemene?
Je mezi nimi ještě nějaký jiný zásadnější rozdíl v souvislosti se spolehlivostí?

Duratec má ventilové vůle řešeny podložkama(musí se kontrolovat a v případě potřeby vymezovat na správné hodnoty), jak je to u motoru Zetec, nemá náhodou hydroštely?
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Cztwartek 27.11.2014 08:18, RE: Tourneo Connecz benzín
mari1300 napisał:
Dá se tedy říci, že motor 1.8 Zetec je stejně spolehilivej jako 1.8 Duratec, akorát je tam zřeba dodržovat intervaly na výměny rozvodového řemene?Je mezi nimi ještě nějaký jiný zásadnější rozdíl v souvislosti se spolehlivostí?Duratec má ventilové vůle řešeny podložkama(musí se kontrolovat a v případě potřeby vymezovat na správné hodnoty), jak je to u motoru Zetec, nemá náhodou hydroštely?


Myslím, že se spolehlivostí nemají Zetecy problém, jsou to povedený motory.

Co se týče ventilů, pro jistotu jsem mrknul na ford forum a Zetec má hrníčková zdvihátka a vůle se vymezuje pomocí výměnných podložek po 160000km nebo 8 letech...
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 05.12.2014 21:54, RE:
Dobrý den. Jak motory Zetec, tak Duratec jsou velmi spolehlivé. U Duratecu odpadá i starost o pohon rozvodů, jelikož jsou hnány bezúdržbovým řetězem. Zetec je starší konstrukční řada, která byla nahrazena Duratecem. Ventilové vůle se zde seřizují pomocí podložek, které se vkládají pod hrníčková zdvihátka. S provozem na LPG by neměl být problém.
reagować
Sup107kW
ilość wystąpień12
data registracji08.12.2014
Poniedziałek 08.12.2014 12:14, 1.8
Nebudu se vyjadřovat přímo ke Connectu nevím které motory používal vzhledem k užitkové homologacy (benevolentnější emisní limity)

1.8 Zetec byl už v posledním escortu a mondeu MkI + MkII s výkonem 85kW. Rozvody jsou poháněné ozubeným řemen, který by se měl měnit po 150tis. km nebo 10 letech. Převodovku používá IB5. Shodná s převodovkou u 1.6 Zetec, přesný chod dlouhé kvalty - nízská spotřeba, nevýhoda je hlučnost na neutrál při volnoběhu a zadrhávající zuby při řazení zpátečky.
Ventilové vůle již zmínil Karel z tipcars řeší se podložky žádný Zetec nemá hydrštely.
Oproti 1.6 ve focusu nebere při větším kilometrovém proběhu olej.

1.8 Duratec - je to motor od Mazdy.
Známý problém se swirlklapky v sání.
Vyskytují se kusy, které berou olej.
Vntilové vůle musí být nastavovány přes výměnu hrníčkových zdvihátek.
Rozvody řetěz který vydrží "věčnost" někdy je potřeba vyměnit napínací kladku.
Zmenšenina 2.0 Duratecu který je v Mondeu MkIII, Focusu MkII C-Max atd.

Od roku 2004 používá Ford v osobních modelech už novější Duratecy pouze 1.25, 1.4 a 1.6 (74kW) které byly vyvinuty ve spolupráci s Yamahou jsou "staré" Zetecy
Mám 2.0 Duratec v kombíkovém mondeu a spotřebu při dojíždění do práce pod 8l/100km (kombinace praha dálnice atd) zetecy měly vyšší spotřebu.


reagować
highlander25
ilość wystąpień1
data registracji03.02.2015
Wtorek 03.02.2015 21:05, Ford Tourneo Connect 220
Dobrý den, sháním hlavu motoru na 1,8 Duratec EYPA 85kw ( benzín ) mám ho v autě r.v. 2003.
Poradíte, v jakém autě je shodný motor. Mám neustálé problémy po předělání na LPG, nedoporučuji
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.