gablenz napisał:
To není pravda. Ani náhodou nejela pod deset sekund. Žádný z tehdejších osmiventilových dvoulitrů...ani Opel, ani Ford, ani VW....všechny měly kolem 10,5. Já ty prospekty mám taky.....z těch běžných motorů od Fordu jel snad jen 2.9 kolem 9,5/100.
Jako byvaly majitel tri sirek (z toho 2x DOHC 88kW) pridam par postrehu. Zacnu tim zrychlenim o kterym se tady prete, i ja jsem si prohlizel dobovy katalogy/prospekty a motor N9C - 88kW MA opravdu zrcyhleni pod 10 sekund (9,8) a to jestli nekdo zavodil s majitelem DOHC a sam mel 2,3D, tak to ma vypovidaci hodnotu o zrychleni novyho auta ve sve dobe uplne nulovou.... Jinak byl jeste motor N9A, ktery mel 92kW a ten se daval vetsinou do kombiku s pohonem 4x4,ale tech uz moc neni. Spolehlivost motoru je dle me na dobre urovni, byt DOHC je trosku citlivejsi na praskani hlavy (bohuel i muj pripad). Jinak si myslim,ze motor to na svou dobu byl vic nez suprovej, maximalni zatah ve 2500ot. (8 ventil), spotreba kolem 8 litru, rozvody delany retezem.... A pokud ma majitel verzi 85kW, tak pokud ma puvodem nemeckou verzi, tak ma mozna moznost si ty 3kW pridat odebranim "mezikusu", kterej je v mistech kde se sani napojuje na blok motoru, pred klapkou.... Pokud ten mezikus tam je, staci jej vytahnout a 3kW navic jsou tu...delali to kvuli Nemcum, kdy myslim,ze povinny ruceni se u nich pocita podle vykonu a ne objemu. Na sirku budu vzpominat rad, na dnesni dobu, kdy ridici jsou az moc agresivni a bezohledni bych se uz asi bal do ni sednout...aby to do me nekdo takovej nenapasoval. Uroven bezpecnosti je bohuzel poplatna dobe vzniku auta - zacatek 80.tych let, takze dnes uz je to spatny. Na youtube je videt crashtest sierry a tusim,ze uz v 80ti km narazu do pevne prekazky je cela palubovka namackla na prednim sedadle a volant je nad operkou hlavy = jista smrt, bohuzel.