Muff napisał:
To, co zde zaznelo, je klasika okopirovana z internetu. Scorpio a Mondeo nelze srovnavat a uz vubec ne 2.5 naftu a 2.5 benzin. Cena nahradnich dilu odpovida porizovaci cene vozu, ktere se obvykle blizila milionu korun. Scorpio si zada vetsi opravy az mezi 200-300tis. km (nepocitam brzdy, spojku apod. spotrebni veci). Samozrejme ty kilometry musi byt puvodni a ne zdejsi bazarove na mordach za 70tis., ktere uz mel v ruce "zrucny" cesky mechanik. Jedine, co Ford skutecne osidil, je ochrana karoseri...
Hlavně nevím, proč pisatel doporučuje vznětovou verzi, U starších Scorpiíí do roku 1994 je nejlepší volbou klaisický osmiventilový dvoulitr DOHC, známý též ze Sierry. Jeho rozvody pohání řetěz a až na občasné praskání hlavy nemá tato jednotky podstatné nedostatky. Při jízdě je příkladně pružná a její tah je harmonický v celém rozsahu otáček, vyniká měkkým chodem, který stejně koncipované japonské 16 ventily nemohou nabídnout. U Scorpia po modernizaci bych zvolil motor 2,3 16V zanímž stojí společnost Cosworth. Kdo má peníze na rozdávání a chce skutečně dynamický pohyb, měl by zvolit motor 2,9 V6 24 V rovněž od Cosworthu, který měl ve starší generaci cca 143 kW, v té poslední velmi dobrých 152. Také zde pohání rozvody řetěz. S dieslem od VM Motori můžete mít obecně známé problémy s praskáním hlavy válců, která se rovněž dosti nedostatečně chladí (to je hlavní důvod proč častěji praská). Servis Scorpia je levnější, než třeba v případě francouzské konkurence, ale některé díly jsou opravdu nedostupné, což platí hlavně pro okouna (poslední model od roku 1995). Naopak při jízdě mají nepopiratelné kouzlo poháněná zadní kola na úhlové nápravě. Díky tomu vykazuje Scorpio komfortní jízdní vlastnosti a vcelku dobrou směrovou stabilitu. Přesto v něm nehledejte BMW řady 5 E34 a Mercedes W124, na ty Scorpio pořád ztrácí.