0
powrót
 

diskuze k tématu: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat
Honza8
ilość wystąpień3
data registracji28.02.2019
Cztwartek 28.02.2019 17:56, Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
Zdravím všechny,

rád bych Vás požádal o radu při výběru vhodné motorizace pro Ford S-MAX, který se chystám v dohledné době koupit.
Pročetl jsem snad všechny podobné diskuze na zdejším fóru, ale stále nemám úplně jasno.
Roční nájezd se bude pohybovat mezi 12 až 15 tis. Auto bude jezdit od pondělí do pátku 7 km tam a 7 km zpět, zbytek nájezdu budou asi tvořit delší cesty, zhruba desetkrát ročně cesta 250 km tam a 250 km zpět.
Prioritou je pro mě spolehlivost motoru, ale samozřejmě bych nechtěl jezdit za 12 a více litrů...

Předem děkuji za všechny informace.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 01.03.2019 09:17, RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: Honza8, 28.02.2019 17:56 (Zdravím všechny,rád bych Vás p ...)


Jaký je rozpočet? Po jakém ročníku koukáte?

Máme na firmě 2017 1,5 EcoBoost.
Ad dynamika, pro jednoho ve městě a na okreskách naprosto dostačující. Na dálnici do nějakých 140 taky, potom už dochází dech. Stejně tak pokud se auto naloží, dynamika klesne.
Spotřeba dle dotankování 8,6 litru za nějakých 40 000km. Auto jezdí podobné trasy, ráno po Brně do 20km, odpoledne zpět, sem tam nějaká popojížďka, jednou za měsíc nějaká delší trasa.
Je to přímovstřik, otázka do budoucnosti a trvanlivosti je karbon. Abychom tomu předešli, tankujem pouze stooktan a prémiové benzíny. Jednou za čas se přidá aditivum Wynns na pročištění a zkrátili jsme servisní interval na polovinu, tedy 10tkm...
Největší výhody proti naftě. Ticho, široký rozsah využitelných otáček a když se tomu šlápne, tak celkem hezký zvukový projev...
reagować
Honza8
ilość wystąpień3
data registracji28.02.2019
Piątek 01.03.2019 10:45, Doplnění rozpočtu
Ještě upřesňuji uvažovaný rozpočet - na auto mám 200-250 tis., takže bych to viděl na S-MAX po faceliftu, tzn. někdy od roku 2010 až 2013?
Prioritou je pro mě spolehlivost motoru s ohledem na uvedený nájezd a skladbu cest.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 01.03.2019 12:07, RE: Doplnění rozpočtu
cytat:
reakce na: Honza8, 01.03.2019 10:45 (Ještě upřesňuji uvažovaný rozp ...)

Ahoj můj kolega a kamarád má pár let S-MAX 2011 2.0 TDCi, blíží se 200tis.km a vše je ok. Ikdyž jsem petrolhead, šel bych do dieslu pro tak velkou krabici. Přitom, kdo má lehkou nohu, jezdí pod 7l celkově. Motor je více slyšet jen při prudké akceleraci, ale při ustáleném tempu na dálnici neotravuje a maximálku dál kamarád cca 195km/h, což je nad hlavu...
Jinak on má konkrétně s automatem, kde poctivě mění olej, a zatím ok rovněž.
reagować
Honza8
ilość wystąpień3
data registracji28.02.2019
Piątek 01.03.2019 12:59, RE: RE: Doplnění rozpočtu
Z dieselu mám s ohledem na nájezd popsaný v úvodním příspěvku trochu obavy, tzn. životnost DPF atd.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Piątek 01.03.2019 13:54, RE: RE: RE: Doplnění rozpočtu
cytat:
reakce na: Honza8, 01.03.2019 12:59 (Z dieselu mám s ohledem na náj ...)


Syn má S-Max r.v. 2008/09 a 2,0TDCI. Jde o odkoupený firemní vůz s nájezdem cca 335.000km. Jezdlí jak pražské skákčky (do práce 10+10km zpět, k tomu dlouhé cesty 200+200km). Motor přede jako namlsaná kočka. SPotřeba <7/100. FAP ani nevím, jestli má, v -20°C chytá na drb, nekouří, aolej nežere. Olej dělá po 15tkm u Forda. Zcela bez potíží, až na kompresor klimatizace - odporoučel se. Oprava 33tCZK )¨kompresor, výměník, trubky, náplň, práce). Jo - koroze - NULA! Auto v životě nevidělo garáž a jezdí den co den.
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Cztwartek 07.03.2019 20:14, RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: Honza8, 28.02.2019 17:56 (Zdravím všechny,rád bych Vás p ...)


Vzhledem k tomu, že dneska už je jen benzín 1,5 EB a nebo 2,0 TDCi jako "vrcholné" motorizace, tak doporučuji jednoznačně 2,0 TDCi, aby to alespoň trošku jelo. Teď je nově v nabídce verze 177kW, ale spřažená s tím novým automatem, který by snad nemusel být špatný, narozdíl od "Powershitu". Ten nový automat je zase klasický hydroměničový, alespoň co mám od prodejce informaci.
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Cztwartek 07.03.2019 20:17, RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: KoobaS, 01.03.2019 09:17 (Jaký je rozpočet? Po jakém roč ...)


To nejlepší aditivum je jednozančně VIF. Jinak Ford má dobře pořešené DPF, kdy to regeneruje klidně i ve městě, stačí zahřátý motor. Tak není třeba se toho tak bát. Rozhodně méně než 1,5EB.
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Cztwartek 07.03.2019 20:19, RE: Doplnění rozpočtu
cytat:
reakce na: Honza8, 01.03.2019 10:45 (Ještě upřesňuji uvažovaný rozp ...)


Hlavně ať to má pátý vstřikovač pro DPF, pak je motor v cajku, jinak bych od těch starších dal ruce pryč. I když DPF od Forda je za hubičku, nějakých 16,5 tis., takže žádná hrůza.
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Cztwartek 07.03.2019 20:21, RE: RE: RE: Doplnění rozpočtu
cytat:
reakce na: Honza8, 01.03.2019 12:59 (Z dieselu mám s ohledem na náj ...)


Jak jsem psal, jak to má systém s pátým vstřikovačem, tak stačí zahřátý motor a regeneruje i ve městě. Funguje to naprosto spolehlivě. Láme se to někde kolem roku 2010, kde bylo DPF problém a naftou se ředil olej.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 08.03.2019 10:30, RE: RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: TomasB, 07.03.2019 20:17 (To nejlepší aditivum je jednoz ...)


Když už to máme na firmě a mám na starosti servis, tak se rád použím o tom, co trápí 1,5 EB.
VIF nepoužíváme, protože nedokážu uživatele auta donutit k tomu, aby tam při každým tankování něco nalil. Takže se tankujou prémiový benzíny a jednou za čas se tam foukne Wynns petrol extreme cleaner. To je trochu jiný aditivum než VIF a mělo by sloužit k jednorázovýmu pročíštění systému...
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Piątek 08.03.2019 11:10, RE: RE: RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: KoobaS, 08.03.2019 10:30 (Když už to máme na firmě a mám ...)


Rozhodně problémy s karbonizací, například. Hlavně když to uživatel podtáčí, městský provoz,... On už i ten 2,0TDCi je dneska možná vhodnější do města než EB. Nepsal jsem o vyložených problémech, ale že je více problémů s EB než 2,0TDCi. BTW, potvrzeno servisním technikem Fordu. A bavíme se o autech do stáří max. 5 let.
Nehledě na to, že 1,5EB v tomhle prostě nejede, to je motor tak do Fiesty, tam se hodí skvěle. 2,0TDCi má alespoň krouťák, kterej s tím je schopen jet rozumně.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 08.03.2019 12:29, RE: RE: RE: RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: TomasB, 08.03.2019 11:10 (Rozhodně problémy s karbonizac ...)


Tak o karbonu jsem sám psal. To je nemilá vlastnost přímovstřikových motorů. Tak blbuvzdorný jako starý atmosféry tan motor taky není, ale do města se rozhodně hodí víc než nafta. Už jen pro to, jak dlouho se oba motory ohřívají... Dneska už se nedá koupit motor, kterej dlouhodobě ustojí to, že se s ním bude jezdit denně třeba 10km a za město se nepodívá...
1,5 byl a je základní motor. A vzhledem k této skutečnosti jede velmi slušně. Všechny nafty až na biturbo pojedou podobně, benzín má jenom pozvolnější nástup výkonu a neumí do zad kopnout jako nafta. Výhodu má nafta v tom, že nebude tak citlivá na naložený auto. Tam si musí každej sáhnout do svědomí, kolik času v tom autě tráví sám...
Mimochodem, 1,5 je naprosto dostatečný motor do Focusu, Mondea i Smaxe. U fiesty by ten motor dával smysl tak možná ve verzi ST, nebo RS...
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Piątek 08.03.2019 13:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: KoobaS, 08.03.2019 12:29 (Tak o karbonu jsem sám psal. T ...)


Mám trochu jiná měřítka a sám jsem před 1,5 rokem sáhnul do Kugy pro 2,0TDCi, protože prostě 1,5EB jsem vyhodnotil jako naprosto nedostatečný, tristní. Jiná možnost tam není, tak mi nezbylo, než jít do nafty. A dnes jsem rád, že jsem to takto udělal. Pro zichr a pro pohodlí jsem dal nezávislé topení, takže auto má v chladném počasí motor vyhřátý na 60°C při startu. Takže se ohřeje rychle. Obvyklá cesta manželky do práce je 20km a mezi to jezdí ještě každý týden trochu delší trasy, takže funguje bez problémů. Hlavně ten TDCi regeneruje i ve městě, stačí aby byl zahřátý.
S-Max dnes jinou motorizaci nemá v benzínu, pouze 1,5EB. Takže i zde je pro mě benzín naprosto ze hry. Nově je vrcholná motorizace 2,0TDCi 177kW s novým hydroměničovým automatem. Takže Powershift dostává poprávu zbohem. S-Maxe jsem měl v úvaze teď pro sebe, jako náhradu Mondea a právě ten 177kW motor. Nicméně nakonec jsem se rozhodnul, že nebudu dělat kompromisy a nakonec jsem volil mezi BMW 540i a MB E400d, oboje čtyřkolky. No a vyhrál to E400d 4matic kombi, kterého jsem v pondělí objednal. Sice zaplatím jako za 2 S-Maxe ve výbavě Vignale s motorem 177kW, ale alespoň to pořádně pojede a nedostatkem výkonu při 250kW a 700Nm trpět nebudu.
Tvrdit může kdo chce, co chce, ale ty motory pod 2 litry nejsou motory, ale žebráci udýchaní. Menší jak dvoulitr jsem neměl v autě ani nepamatuji, naposledy tak 20 let zpátky. Poslední úžasný benzínový motor jsem měl ve Volvu, skvělý 2,4i pětiválec. To jsem kdysi koupil manželce, ale 2 roky zpět jí na červenou srovnal jeden idiot a mého miláčka opečovávaného zničil. Sice už se blížilo 10 letům stáří, ale díky motoru a celkově excelentnímu stavu jsem se rozhodl, že ho budu provozovat, dokud nás smrt nerozdělí, protože díky EU a ekoidiotům je tohle už historie a labutí píseň. Jízda s takovou atmosférou byla slast a jezdil jsem se s tím projet jen tak, pro radost a bez jiného účelu. No a idiot si to smažil svižně na červenou a rázem bylo po mé pýše a mohl jsem jít fofrem objednat dnešní Kugu, aby byla žena bez auta co nejkratší dobu.
Ale teď mi to zase bude nějakou dobu fuk, protože budu mít brzy 3,0 šestiválec se 250kW a 700Nm a to slušně zacvičí i s těmi 2 tunami čisté váhy, respektive 2,7 t při maximálním zatížení. A budu se modlit, že za pár let ještě něco takového stále bude k mání, až budu potřebovat nové.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 08.03.2019 14:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: TomasB, 08.03.2019 13:12 (Mám trochu jiná měřítka a sám ...)


No jo, jenomže nafta + nezávislé topení je při nákupu už trochu jiná cenová položka než základní benzín...
S tou regenerací ve městě bych byl opatrnější, s pátým vstřikovačem je to určitě lepší než dříve, ale myslím, že ideální to taky není...
1,5Eb jede minimálně stejně dobře, jako dřívější 2litrová atmosféra. Turbobenzín má ale svoje specifika a je třeba tomu přizpůsobit jízdní styl. 5,6 a více válce jsou samozřejmě jinde, ale to není úplně záležitost smaxu...
Mám porovnání současné generace s 1,5EB a starší s 2,0TDCi a všechno kromě spotřeby hraje ve prospěch EB... O tom kolik ten motor vydrží stejně nejvíc rozhodne majitel tím, jak a kde bude jezdit a jak se bude starat...
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Piątek 08.03.2019 15:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr vhodného motoru pro Ford S-MAX
cytat:
reakce na: KoobaS, 08.03.2019 14:00 (No jo, jenomže nafta + nezávis ...)


To nezávislé topení se dneska i u Mercedesu vejde do 40 tis(teď nevím jestli s nebo bez DPH), takže to není nic hrozného. V rámci celkové ceny to není podstatné. Já už si nikdy auto bez nezávislého topení nekoupím, protože není nad to, když není potřeba škrabka či smeták a člověk příjde ráno do zahřátého, rozmrazeného auta s prohřátým motorem na nějakých 60°C. Jen sednout do tepla a jet, zatímco ostatní škrábou jak o život. Je fakt, že jsme tady široko daleko jediní, kdo to v autě má, všichni tady ráno v ulici ometají a škrábou. A v neposlední řadě, motor za to rozhodně poděkuje a odvděčí se mnohem menším opotřebením a větší spolehlivostí.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.