cytat:
reakce na: KoobaS, 08.03.2019 12:29 (Tak o karbonu jsem sám psal. T ...)
Mám trochu jiná měřítka a sám jsem před 1,5 rokem sáhnul do Kugy pro 2,0TDCi, protože prostě 1,5EB jsem vyhodnotil jako naprosto nedostatečný, tristní. Jiná možnost tam není, tak mi nezbylo, než jít do nafty. A dnes jsem rád, že jsem to takto udělal. Pro zichr a pro pohodlí jsem dal nezávislé topení, takže auto má v chladném počasí motor vyhřátý na 60°C při startu. Takže se ohřeje rychle. Obvyklá cesta manželky do práce je 20km a mezi to jezdí ještě každý týden trochu delší trasy, takže funguje bez problémů. Hlavně ten TDCi regeneruje i ve městě, stačí aby byl zahřátý.
S-Max dnes jinou motorizaci nemá v benzínu, pouze 1,5EB. Takže i zde je pro mě benzín naprosto ze hry. Nově je vrcholná motorizace 2,0TDCi 177kW s novým hydroměničovým automatem. Takže Powershift dostává poprávu zbohem. S-Maxe jsem měl v úvaze teď pro sebe, jako náhradu Mondea a právě ten 177kW motor. Nicméně nakonec jsem se rozhodnul, že nebudu dělat kompromisy a nakonec jsem volil mezi BMW 540i a MB E400d, oboje čtyřkolky. No a vyhrál to E400d 4matic kombi, kterého jsem v pondělí objednal. Sice zaplatím jako za 2 S-Maxe ve výbavě Vignale s motorem 177kW, ale alespoň to pořádně pojede a nedostatkem výkonu při 250kW a 700Nm trpět nebudu.
Tvrdit může kdo chce, co chce, ale ty motory pod 2 litry nejsou motory, ale žebráci udýchaní. Menší jak dvoulitr jsem neměl v autě ani nepamatuji, naposledy tak 20 let zpátky. Poslední úžasný benzínový motor jsem měl ve Volvu, skvělý 2,4i pětiválec. To jsem kdysi koupil manželce, ale 2 roky zpět jí na červenou srovnal jeden idiot a mého miláčka opečovávaného zničil. Sice už se blížilo 10 letům stáří, ale díky motoru a celkově excelentnímu stavu jsem se rozhodl, že ho budu provozovat, dokud nás smrt nerozdělí, protože díky EU a ekoidiotům je tohle už historie a labutí píseň. Jízda s takovou atmosférou byla slast a jezdil jsem se s tím projet jen tak, pro radost a bez jiného účelu. No a idiot si to smažil svižně na červenou a rázem bylo po mé pýše a mohl jsem jít fofrem objednat dnešní Kugu, aby byla žena bez auta co nejkratší dobu.
Ale teď mi to zase bude nějakou dobu fuk, protože budu mít brzy 3,0 šestiválec se 250kW a 700Nm a to slušně zacvičí i s těmi 2 tunami čisté váhy, respektive 2,7 t při maximálním zatížení. A budu se modlit, že za pár let ještě něco takového stále bude k mání, až budu potřebovat nové.