jandebre napisał:
Zdar parťáci,mám Ford S-MAX 2010, QWXA 2,0 Duratorq 103 kw / automat rád se s váma podělím o svůj dnešní zážitek, byl jsem v autorizovaném servisu FORD na doporučení výměny oleje v automatu v 60tis km, což mi doporučili přes 15 tis km ať se dostavím, že je to standard. poté jak jsem dnes přišel si lámali hlavu všichni včetně majitele, že to asi nemá Powershift (dvojspojku) ale "jen" běžný automat a že tedy vlastně žádný olej měnit nemusím, že je to bezúdržbová převodovka. Jelikož nejsem autičkář, tak mě to trošku zneklidnilo, protože laicky mi příjde, že jde o výrazně mechanicky namáhanou část při převodu hnací síly a tedy sháním informaci co vlastně za převodovku to v autě mám...? Aisin? Borg? Getrag?je to ojetina přímo z daného servisu, kupoval jsem ve 30 tis, je bezproblémová, ale přeci jen bych rád vědel v čem vozím své děti...děkuji mockrát, zdraví honza a přeje hezký víkend
jj, někdy to jsou experti. Kamarád má Jeep Comander V8 a v servisu (tenkrát ještě Chrysler/Mercedes) požadoval po 60t výměnu oleje v převodovce. Že si jí rád zaplatí mimo záruku, nebyl to problém. A NIKDO v celém servisu nevěděl jak se to dělá, bo nebyl manuál - převodovka je přece "celoživotní" tak co po nás chcete...
Nakonec si přivezl odborníka na US cars a ten chlapcům bod po bodu radil jak na to. Udělat jinde mu nedovolovala záruka, takže to dělali ruce Mercedes a hlava Pana Mechanika.