0
powrót
 

diskuze k tématu: S-Max automat potřebuji

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 09.08.2014 20:58, S-Max automat potřebuji
Dobrý den,
rád bych Vás požádal o radu ohledně koupi rodinného vozu S-Max. Po dlouhém zvažování jsem vybral tento vůz s automatickou převodovkou a rokem 2007 a mladší s nájezdem kolem 150tis km, nedokážu se ale rozhodnout pro nějakou motorizaci. Cenu bych chtěl kolem 300 tis. Nejprve jsem se rozhodl pro 2.0 TDCI 103kW, ale počítám s nájezdem ročně cca 10-15tis km a mám obavu že při kratších cestách bude motor trpět a hlavně jsem se dočetl o problémech s DPF. Našel jsem že bez DPF jsou motory 1.8 TDCI, ale ty se zase nedělají s automatem. Nikde jsem nenašel zda se dělali i vozy s 2.0TDCI a automatem bez DPF ? Jak si stojí ve spolehlivosti 2.0TDCI 103 kW oproti verzi s 96kW ?Mám možnost koupit pěkný vůz ale se slabší verzí a spousta lidí mne od toho zrazuje že jsou poruchové ? Zvažoval jsem i verzi 2.3i benzin, ale nejsem si jistý zda se vyplatí vyšší spotřeba oproti vyšším nákladům na údržbu naftaku ? Nebo nemám řešit problémy s DPF a nechat filtr vyřezat ?Ještě poslední dotaz, někde se uvádí že vůz má automatickou převodovku tiptronic a u jiných je to Power Shift, která je lepší a spolehlivější ? Předem děkuji za informace a přeji hezký den.
S pozdravem
Jirka
reagować
Ne321
ilość wystąpień196
data registracji02.07.2013
Sobota 09.08.2014 21:34, RE: S-Max automat
nepřihlášený uživatel napisał:
Ještě poslední dotaz, někde se uvádí že vůz má automatickou převodovku tiptronic a u jiných je to Power Shift, která je lepší a spolehlivější ? Předem děkuji za informace a přeji hezký den.S pozdravemJirka


Jak Tiptronic tak Powershift jsou jen obchodni znaceni prevodovek, ktere nemaji moc spolecneho s technickou realitou. Tiptronic je oznaceni Audi pro bezne HDM automaty dodavane firmou ZF. Powershift je oznaceni Fordu pro automatickou prevodovku v jeho aktualnich modelech. Technicky muze jit bud o menicovy automat Aisin nebo o dvojspojkovy automat Getrag. Ten Aisin je pomaly, neprilis efektivni, zvysuje o dost spotrebu, ale zaroven relativne spolehlivy a servisovatelny. Dvojspojka Getrag nedosahuje kvalit DSG prevodovek a zatim neni moc info ani o jejich spolehlivosti ani o servisovatelnosti. V pripade S-Maxu jsou vsechny prevodovky v aktualni verzi dvojspojky Borg s vyjimkou 2.2TDCI 147kW, kde je Aisin protoze Borg by nezvladnul ten kroutici moment.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 14.08.2014 22:04, RE:
Dobrý den. Dvoulitrové TDCi filtr pevných částic mít mohlo, ale nemuselo. Zmíněná 96 kW verze motoru PSA má jedno specifikum: vyžaduje výměnu rozvodového řemene již po 120 tisících km, zatímco u ostatních výkonových verzí výrobce udává interval 200 až 240 tis. km. Nejslabší dieselová osmnáctistovka je velmi spolehlivá, benzínovou 2.3 vzhledem k vysoké spotřebě spíše nedoporučuji. Pokud hledáte vůz s automatickou převodovkou (Power Shift), je nutné pravidelně měnit olejovou náplň po cca 60-80 tis. km, jinak dochází k závadám šoupátkové skříně.
reagować
Ne321
ilość wystąpień196
data registracji02.07.2013
Piątek 15.08.2014 09:31, Maly doplnek
Pokud potrebujete (chcete) auto s automatem asi bych se radeji poohlednul nekde jinde. Problem techle Fordu je, ze v aktualnich motoracich je mozne mit bud relativne spolehlivy motor s nespolehlivym Powershiftem (dvojspojky nikdy nemaji zivotnost HDM automatu) a nebo nespolehlivy motor (2.2 TDCI 147kW) s relativne spolehlivym Aisinem. Lepsi varianta je jit pred facelift, kde byly relativne spolehlive motory s relativne spolehlivym Aisinem, ale to uz jsou zase dost stara auta a navic moc nejedou, protoze kombinace velka pixla, pouze 103kW motor a Aisin je jen pro velmi klidne ridice.
reagować
jandebre
ilość wystąpień1
data registracji12.09.2014
Piątek 12.09.2014 18:20, typ převodovky
Zdar parťáci,

mám Ford S-MAX 2010, QWXA 2,0 Duratorq 103 kw / automat

rád se s váma podělím o svůj dnešní zážitek, byl jsem v autorizovaném servisu FORD na doporučení výměny oleje v automatu v 60tis km, což mi doporučili přes 15 tis km ať se dostavím, že je to standard. poté jak jsem dnes přišel si lámali hlavu všichni včetně majitele, že to asi nemá Powershift (dvojspojku) ale "jen" běžný automat a že tedy vlastně žádný olej měnit nemusím, že je to bezúdržbová převodovka. Jelikož nejsem autičkář, tak mě to trošku zneklidnilo, protože laicky mi příjde, že jde o výrazně mechanicky namáhanou část při převodu hnací síly a tedy sháním informaci co vlastně za převodovku to v autě mám...? Aisin? Borg? Getrag?

je to ojetina přímo z daného servisu, kupoval jsem ve 30 tis, je bezproblémová, ale přeci jen bych rád vědel v čem vozím své děti...

děkuji mockrát, zdraví honza a přeje hezký víkend
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Sobota 13.09.2014 09:22, RE: typ převodovky
jandebre napisał:
Zdar parťáci,mám Ford S-MAX 2010, QWXA 2,0 Duratorq 103 kw / automat rád se s váma podělím o svůj dnešní zážitek, byl jsem v autorizovaném servisu FORD na doporučení výměny oleje v automatu v 60tis km, což mi doporučili přes 15 tis km ať se dostavím, že je to standard. poté jak jsem dnes přišel si lámali hlavu všichni včetně majitele, že to asi nemá Powershift (dvojspojku) ale "jen" běžný automat a že tedy vlastně žádný olej měnit nemusím, že je to bezúdržbová převodovka. Jelikož nejsem autičkář, tak mě to trošku zneklidnilo, protože laicky mi příjde, že jde o výrazně mechanicky namáhanou část při převodu hnací síly a tedy sháním informaci co vlastně za převodovku to v autě mám...? Aisin? Borg? Getrag?je to ojetina přímo z daného servisu, kupoval jsem ve 30 tis, je bezproblémová, ale přeci jen bych rád vědel v čem vozím své děti...děkuji mockrát, zdraví honza a přeje hezký víkend


jj, někdy to jsou experti. Kamarád má Jeep Comander V8 a v servisu (tenkrát ještě Chrysler/Mercedes) požadoval po 60t výměnu oleje v převodovce. Že si jí rád zaplatí mimo záruku, nebyl to problém. A NIKDO v celém servisu nevěděl jak se to dělá, bo nebyl manuál - převodovka je přece "celoživotní" tak co po nás chcete...
Nakonec si přivezl odborníka na US cars a ten chlapcům bod po bodu radil jak na to. Udělat jinde mu nedovolovala záruka, takže to dělali ruce Mercedes a hlava Pana Mechanika.

reagować
Jirka_78
ilość wystąpień14
data registracji14.08.2014
Sobota 13.09.2014 16:16, jaká převodovka
jandebre : zkuste zadat VIN na http://www.fordzona.sk/premium/ a tam ti to vyhodí jaká převodovka je v autě, zda powershift nebo HDM měnič (6st. automat. převodovka - AWF21 LHD FWD ).Můžete prosím posat svojí zkušenost s automatem? Jsou nějaké problémy nebo vše funguje jak má ? Chci právě S maxe v automatu kupovat a mám furt obavu, někdo mě zrazuje od powershiftu, někdo ho zase chválí. Většina ale tvrdí že lepší je ten HDM- AWF21. Takže se pořád nemůžu rozhodnout do čeho jít. Předem dík za jakoukoliv zkušenost.
Jirka

reagować
LuVa008
ilość wystąpień3
data registracji12.09.2021
Niedziela 12.09.2021 23:24, zkušenosti s powershiftem v s-maxu?
Ahoj, můžete se někdo podělit o zkušenosti s Powershiftem v S-Maxu (2016-2017)?
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.