free78 napisał:
Já bych přece jen ještě měl poznámku k výběru. Netuším tedy, jak to má tazatel s parkováním, ale pokud má své parkovací místo, nemusí li denně hledat volnou skulinku před panelákem, je vůbec důvod kupovat nižší střední? Proč se mačkat v malém voze, když mohu za v podstatě úplně stejné peníze (cenu lze snadno řešit nákupem skladového nebo referenčního vozu) mít auto větší. Samozřejmě auto střední třídy bude i bezpečnější (bylo požadováno) a v základu lépe vybavené. Byl zde doporučován GOLF. Není to špatné auto, cokoliv německého je takové dotaženější, ale. ALE je to pořád jen nižší stření třída. Proč se v tom sice pěkném a kvalitním voze mačkat? Proč si nedopřát? Je důvod mít za stejnou cenu menší auto? Co se týče korejců, tak ony jsou bohužel všechny korejské automobily v česku slučovány do jedné množiny, to ale není příliš správné. To je jak kdyby japonec tvrdil, že "Evropana" by si nekoupil, že BMW bude sračka, protože když byl na návštěvě v Praze, tak měl z půjčovny půjčenýho "Evropana" Renault Thalia a to auto stálo za hovno. V česku je zvykem každý článek, každý příspěvek uvést tím, že v 90 letech byly korejské auta k smíchu. Nechápal jsem na čem byl tento poznatek založen. Vlastnil jsem 2 Hyundai Lantra vyrobené v druhé polovině 90 let. Motor Mitsubishi. Podvozek a brzdy Mitsubishi. Já tedy byl spokojen. Co se dalšího korejce - KIA týká, tak v 90 letech používal techniku Mazda. Designově odporné SSANG YONG mělo zase techniku Mercedes. Zakopaný pes - prapůvod řečí na nekvalitu podle mne spočívá v automobilce DAEWOO, dnes Chevrolet, která v té době přebírala zastaralou techniku od OPELa. OPEL nikdy nebyl nic extra sám o sobě. Vývar ze zastaralé techniky OPELu musí logicky být ještě mnohem horší. Zde spatřuju kořeny všech nadávek a posměšků na "korejce" a PROTO NEMOHU nákup Chevroletu (viz. příspěvky výše), zvlášť ne za tyto peníze, doporučit.
No to je právě to, co mi vrtá hlavou, jak jsem psal již v úvodu, zdali se nevyplatí připlatit 140 tis. Kč za S-maxe ze střední třídy ve výbavě Winner, kterého mi také nabídli. Na druhou stranu 140 tis. Kč jsou pro nás opravdu již velké peníze a nevím, zdali se to za hůře, byť stále ještě solidně, vybavené auto ze střední třídy vyplatí. K tomu se zatím nikdo nevyjádřil. A tím tedy narážím na to, že podle mnou prozatím zjištěných skutečností se za stejnou cenu na tu střední třídu nedostanu, leda bych tedy narazil na referenční vůz, což se mi u Fordu bohužel nepovedlo.
Jinak obecně jsme na tom s parkováním velmi špatně. Je to ten nejčernější scénář, tedy parkování před panelákem kde se po 17:00 hodině stává z tohoto jinak triviálního úkonu Mission impossible. Proto důraz na parkovací senzory, neboť problém máme už s aktuální Fábií, co potom s 4,5 metrovým vozem. Co se bezpečnosti týče, tak se domnívám, že i zmiňovaná Kia Ceed a obecně všechny nové vozy jsou na tom s bezpečností velmi dobře nebo se pletu?
Jinak včera jsem byl u Kii a Ceed SW se nám opravdu líbil, akorát loketní opěrky jsou opravdu dost vzadu a nebylo to úplně pohodlné.
Jinými slovy moje aktuální uvažovaní i z této diskuze je následující, pokud půjdu do nižší střední třídy, tak upřednostním Kiu Ceed SW kvůli výbavě, povedenému designu a 7 letům záruky, která navíc v rámci aktuální akce obsahuje zdarma servisní prohlídky a na nich použitý materiál, což je do budoucna pár desítek tisíc úspora. Ještě tedy zajdu do škodovky a VW, pokud by náhodou na skladovém vozu nevykouzlili neodolatelnou nabídku.
No a koutkem oka ještě nevzdávám střední třídu a Ford S-max, ale raději asi těch 140 tis. Kč investuji jinam.