0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford S-Max: lze sehnat slušnou ojetinu do 200 tis. Kč?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Wtorek 23.07.2013 09:48, 1.8 FAP
Je sice pravda, že 1.8 TDCI neměla standardně filtr pevných částic, ale pouze v ČR. Vzhledem k tomu, že 70% S-maxů je dovezených z venku tak šance koupit 1.8 TDCI bez filtru je dost omezená už jenom z důvodu že v ČR tvořil většinu prodejů motor 2.0 TDCI.
Také jsem před rokem hledal stejný vůz v podobné cenové hladině, ale velice brzy jsem to vzdal. Tato auta v ceně cca 200tKč mají reálné nikoliv inzerované nájezdy kolem 250tkm a tak investice do všeho možného kolem moderního dieselu je na spadnutí. Možná bych se skřípěním zubů vzal 2,5T od Volva s méně kilometry a smířil se s 12 litrovou spotřebou než jít s omezeným rozpočtem do vylítané nafty. Přece jenom je lepší dát měsíčně o 1000 Kč více za PHM než jednorázově vytahovat z kapsy desítku tisíc. Navíc u 2,5 je šance licitovat výrazně o kupní ceně.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Wtorek 23.07.2013 11:18, 2,5T
Ano, to by byla i moje volba. Z D či NL dovezené S-maxy budou mít dost najeto na to, aby člověk začal vynakládat nemalé částky za servis.
U benzínových 2,5T bude nájezd (reálně i je) nižší, ale ani tento motor není prost nějakých problémů, přesto ve srovnání s TDCI motory bude servisně méně náročný.
Benzínový 2litr sice pojede také, ale je to na hranici a spotřebou se velmi přiblíží oné 2,5T.

Nicméně, podotknu, že jsem vlastnil 3 roky podobný vůz a to Peugeot 807 2,0HDI a řeknu jedno - takového dělníka už asi mít nebudu. Motor po úpravě sw měl 97kW, což stačilo, problémy nebyly nikdy žádné a to ani s FAP (auto jsem dával pryč s nájezdem asi 170.000km a do té doby se na motor nesahlo) a hlavně, jde koupit za daleko nižší cenu, než S-Max. Uznávám, že S-Max je na tom s jízdními vlastnostmi lépe, o tom žádná, je to vše o poměru cena vs. UH.
reagować
TOM
ilość wystąpień58
data registracji10.12.2007
Wtorek 23.07.2013 13:44, Nabídka
Nesmíme zapomenout, že tazatel shání S-Max protože má šestičlenou rodinu, potom nabídka konkrétně zde obsahuje poze 5 kusů do 200tis Kč.
V tomto kontextu bych si rovněž myslel, že 1,8 bude výkonově na hraně použitelnosti, ikdyž samozřejmě každý má jiné potřeby a požadavky na dynamiku.
Nicméně z jara jsem pár sedmimístných S-Maxů objel a za 200tis se slušný sehnat nedá. Ne že by neexistovaly,ale je na těch nejlevnějších jasně vidět značné opotřebení a takový auto by vám, radost nedělalo.
Naopak za 200tis (i míň) bude výše zmíněná 807 (či shodné Eutovany) v nádherném stavu.
Moje rada - pokud sedmimístný S-Max, pak za vyší peníze (250-300tis), pokud je 200tis strop, koupil bych za 160-180 pěkný Eurovan (807, C8,....)
Ještě jedna možnost stojí za zvážení, pokud jsou peníze limit - Citroen C4 Grand Picasso.
Ano, je menší. Stačí vyzkoušet a zjistit zda-li dostačuje či nikoliv. Pod 200tis to budou pěkné, zachovalé, mladé kousky.
reagować
TOM
ilość wystąpień58
data registracji10.12.2007
Wtorek 23.07.2013 13:48, Čidla tlaku
Podle čerstvé informace ze značkového servisu stojí čidla na tlak v pneu cca 1750 Kč/ks. Furt je to dost.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 23.07.2013 15:49, RE: Nabídka
TOM napisał:
Nesmíme zapomenout, že tazatel shání S-Max protože má šestičlenou rodinu, potom nabídka konkrétně zde obsahuje poze 5 kusů do 200tis Kč. V tomto kontextu bych si rovněž myslel, že 1,8 bude výkonově na hraně použitelnosti, ikdyž samozřejmě každý má jiné potřeby a požadavky na dynamiku. Nicméně z jara jsem pár sedmimístných S-Maxů objel a za 200tis se slušný sehnat nedá. Ne že by neexistovaly,ale je na těch nejlevnějších jasně vidět značné opotřebení a takový auto by vám, radost nedělalo. Naopak za 200tis (i míň) bude výše zmíněná 807 (či shodné Eutovany) v nádherném stavu. Moje rada - pokud sedmimístný S-Max, pak za vyší peníze (250-300tis), pokud je 200tis strop, koupil bych za 160-180 pěkný Eurovan (807, C8,....) Ještě jedna možnost stojí za zvážení, pokud jsou peníze limit - Citroen C4 Grand Picasso. Ano, je menší. Stačí vyzkoušet a zjistit zda-li dostačuje či nikoliv. Pod 200tis to budou pěkné, zachovalé, mladé kousky.


Souhlas. Schválně jsem omrkl zahraniční server, vyfiltroval 7míst, servisní historii a nájezd max 150tkm (+ min. výkon 96kW), a je docela honička ne 200, ale 300tisíc. K oné 300tisícové hranici už to dává smysl, pod 200 ani náhodou.
reagować
Thoumas
ilość wystąpień1
data registracji23.07.2013
Wtorek 23.07.2013 18:47, S-MAX
Do 200 000 Kč S - MAXE nesmysl.Přesně rok trvalo než jsem sehnal opravdu solidního .Moje představa ceny byla obdobná, ale nakonec jsem skončil na 285 000 Kč. Ale musím říct že to zato opravdu stálo .Mám 2.0 TDCI bez filtru pevných částic, ale originál z výroby. Kladl jsem na to důraz 1.8 TDCI nemá filtr nikdy ani z dovozu , 2.0 TDCI prodávaný do roku 2009 v méně ekologicky uvědomělých zemích třeba u nás , se dá sehnat také bez filtru. Byla to příplatková výbava ,2.2 TDCI má filtr opravdu vždy .Alespoň by si to mohl autor článku zjistit.
reagować
MarekMM
ilość wystąpień39
data registracji05.05.2013
Piątek 26.07.2013 20:02, RE: S-MAX
Thoumas napisał:
Do 200 000 Kč S - MAXE nesmysl.Přesně rok trvalo než jsem sehnal opravdu solidního .Moje představa ceny byla obdobná, ale nakonec jsem skončil na 285 000 Kč. Ale musím říct že to zato opravdu stálo .Mám 2.0 TDCI bez filtru pevných částic, ale originál z výroby. Kladl jsem na to důraz 1.8 TDCI nemá filtr nikdy ani z dovozu , 2.0 TDCI prodávaný do roku 2009 v méně ekologicky uvědomělých zemích třeba u nás , se dá sehnat také bez filtru. Byla to příplatková výbava ,2.2 TDCI má filtr opravdu vždy .Alespoň by si to mohl autor článku zjistit.

viz. článek:Vrcholný 2.2 TDCi sice nabídne drtivý točivý moment, jeho projev je však velmi hrubý, trápí ho také velký turboefekt. V jeho případě si již vybírat nemůžete, filtr pevných částic mají montovaný standardně...o tom, že 2.2 TDCi má vždy filtr, jsem se zmínit nezapomněl
reagować
TOM
ilość wystąpień58
data registracji10.12.2007
Sobota 27.07.2013 08:41, RE: S-MAX
MarekMM napisał:
Thoumas napisał:
Do 200 000 Kč S - MAXE nesmysl.Přesně rok trvalo než jsem sehnal opravdu solidního .Moje představa ceny byla obdobná, ale nakonec jsem skončil na 285 000 Kč. Ale musím říct že to zato opravdu stálo .Mám 2.0 TDCI bez filtru pevných částic, ale originál z výroby. Kladl jsem na to důraz 1.8 TDCI nemá filtr nikdy ani z dovozu , 2.0 TDCI prodávaný do roku 2009 v méně ekologicky uvědomělých zemích třeba u nás , se dá sehnat také bez filtru. Byla to příplatková výbava ,2.2 TDCI má filtr opravdu vždy .Alespoň by si to mohl autor článku zjistit.
viz. článek:Vrcholný 2.2 TDCi sice nabídne drtivý točivý moment, jeho projev je však velmi hrubý, trápí ho také velký turboefekt. V jeho případě si již vybírat nemůžete, filtr pevných částic mají montovaný standardně...o tom, že 2.2 TDCi má vždy filtr, jsem se zmínit nezapomněl


A já se tedy zeptám - co znamená hrubý projev 2,2 ? Jak by si toto měl běžný uživatel vyložit?
Velký turboefekt 2,2 rovněž nijak nepozoruji.
Podobné stížnosti jsem obecně slyšel (četl) vícekrát na různé motory, ale když vím, že auto zabírá od cca 1500 ot, tak prostě použiju řadící páku a pod 1500ot se nikdy nedostanu a nějaký turboefekt mě nemusí vůbec trápit. Já nějak nevím co lidi od těch motorů chtějí - aby táhly jak lokomotiva od 900 ot ??
S - Max je pro řidiče s velkou rodinou, kteří rádi i "sportují" a tomu 2,2 TDCi vyhovuje výborně. Když někdo provokuje, není vůbec problém mu výrazně poodjet, takovým způsobem, že celkem rychle pochopí o co jde.
reagować
jdoby
ilość wystąpień6
data registracji28.09.2011
Poniedziałek 29.07.2013 18:19, zkušenost 2.0 TDCi r. 2007
Před 2 lety jsem S-Maxe taky sháněl- jako otec 4 dětí a zároveň nadšený řidič to nakonec zbylo jako jediná volba. Volba motoru- 2.0 Duratec-téměř se nevyskytuje u ojetin, pouze pětikvalt a na plně obsazený S-Max se obávám, že nestačí, 2.5T- volba pro fajnšmekra, kterému nevadí vyšší spotřeba, dostatek (ale není cítit ani nějaký přebytek) výkonu, sametový zvuk, akustický komfort a zpravidla špičková výbava, ovšem většinou cena též vysoká. Bral bych ho, ale racionální volba to není. Z dieselů po přečtení všeho možného jsem zvolil 2.0 TDCI 103kW manuál- relativně nejkultivovanější, výkonu dostatek pro to, k čemu je auto určeno- převoz až 7 osob v relativně velmi dobrém komfortu, hluk je pouze při prudší akceleraci, na dálnici motor zcela přehlušen aerodynamickým a valivým hlukem, těchto aut je největší výběr. Na sportovní ježděni se nehodí, ale to není posláním tohoto auta. Vybral jsem 4 roky starou ojetinu v jednom velkém bazaru, v autorizovaném servisu mi ji schválil (oprava po bouračce na P boku, dobře provedená), až po koupi jsem zjistil, že servisní kniha byla zfalšována- místo deklarovaných 107 tkm cca o 50 více (zde se každý pousměje,ale opravdu je těžké nenaletět!). Ale auto funguje dosud velmi dobře. DPF mám, ale o jeho činnosti nevím-žádné "vypalování", které probíhá automaticky jsem nikdy nezaznamenal. Opravy za 2 roky a 40 tis. km- ložisko před. kola a spojka spolu s dvouhmotovým setrvačníkem- celkem včetně práce 35 tis.Kč,jinak bez problémů, samozřejmě běžné výměny po 20 tis. Vzhledem k reálnému nájerzdu okolo 200 tis.km se mi to jeví adekvátní, tyto investice přijdou a je třeba s nimi počítat. Auto je prostě velmi prostorný, komfortní, slušně vybavený společník, který každého potěší snadnou obsluhou -volant, řadička, pedály-, variabilitou interiéru, výborným zcela neutrálním podvozkem a snad i pěkným designem, mě se pořád velmi líbí. Slabiny- laciné potahy sedadel (i ve slušné výbavě Titanium) a občas horší zpracování materiálů v interiéru, vrzoty na okresce jsou přítomny, palubní počítač ukazuje optimisticky (minus cca litr oproti té změřené- já jezdím reálně za 7,5-8 litrů na sto a jsem spíše dynamičtější řidič. Přeju šťastný výběr.
reagować
jdoby
ilość wystąpień6
data registracji28.09.2011
Poniedziałek 29.07.2013 21:30, run-flaty
Ještě k pneumatikám- nic nevím o standardním vybavení S-Maxů z výroby pneu run-flat, v manuálu (moje auto XI/2007) i v autorizovanéím servisu je inzerovaným řešením "sada pro opravu pneu", která se snad na runflaty ani nepoužívá. Žádné senzory tlaku v pneu moje auto nemá, když píchnu, myslím, že to poznám . Radost z absence rezervy nemám, představa "lepení" v zahraničí na dálnici o půlnoci s nejistým výsledkem je hrozná, ale rezervu v kufru stejně nevozím....Runflaty jsem odmítl z obav o ztrátu komfortu, na běžných pneu (225/50 R 17 P7 Cinturato- dle testů jedny z nejkomfortnějších) je to tak-tak na drobných nerovnostech, na zimních 215/60 R 16 Continental WinterContact TS 830 je to jen o chlup lepší. Vyloženě měkký a komfortní podvozek rozhodně není, ale vynahrazuje to stabilitou a neutralitou za všech okolností, ESP mi zabliká jen párkrát do roka.
Ještě k ceně- za 200 t. Kč asi opravdu riziková koupě, nevíte-li 100% historii, za 300 tisíc slušná naděje na dobré auto, které bude dlouho sloužit.
reagować
Duval
ilość wystąpień30
data registracji15.05.2013
Środa 28.08.2013 11:54, S MAX
Pokud sháníte auto na středně dlouhé každodenní ježdění, je asi dle mého názoru lepší volba koupit s 1,8 TDCi. Ale za 200 000? Raději pošetřit a připlatit cca. 50 - 70 tis., pak bych to už viděl na lepší nebo dobrou koupi auta v původním stavu s cca. 150 000 km. Zapomeňte na inzeráty najeto 54 000, 83000 km. To leda u ročního vozu! Tato auta se nekupují proto, aby stále 3 roky v garáži, ale proto, aby se s nimi jezdilo, jezdilo, jezdilo. Já jezdím denně cca. 40 km, ale motor se opravdu prohřeje a začne slušně topit tak po 15 km. To je trošku nevýhoda. Já ho mám v MONDEU Kombi r.v. 2009. POZOR - super výhoda - žádný FAP filtr, přesto EURO IV. Motor je mechanicky nezničitelný ( za předpokladu dostatku oleje, vody a slušného zacházení) - litinový blok, litinová hlava. Spotřeba cca. 6,2 -7 L/100. Dle stylu. V S MAXU bych to viděl na 7-7,5. Těžší, vyšší. Jinak olej 5W30 FORD 600 kč za 5 L., sranda. V motoru je 6 L. Výměnu oleje zkrátit z udávaných 20 000 km na 15000, nejlépe na 10 000 km, do nafty přidávat trocha aditiva VIF, autu dopřát kvalitní filtříky a máte dlozuhověkého sluhu, který více nepožaduje. Odvděčí se spokojeným vrněním a fatální poruchy motorů, hlav, turb apod., které trápí sponzory lidového koncernu, jsou mu cizí. A to nekecám, sám momentálně denně užívám.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.