Wtorek 21.11.2017 19:18,
S-Max z roku 2006 s 325.000km
si odkupil můj syn od firmy, kde pracuje (pražské, jak jinak). Na to, že auto jezdilo pouze do pražsklých servisů, jsem se nestačil divit, v jaké je kondici. Zatím jsem ho neřídil, ale mpři stěhování jsem s klukem dost najezdil. Volant je sicevidět, že má něco za sebou, ale že by se někde loupla, či trhal, to ne. Překvapila mě sedačky řidiče - na svůj nájezd je ve výtečné kondici. Na autě byly firmení polepy. Ty se strhaly a lak nenese téměž žádné násilné stopy po nějakém poškození, na předku je sice pár ďubek do kamínků, ale na 11 let staré auto naprosto přiměřené a bez náznaků koroze, což jsem kladně kvitoval i po prohlídce lemů a prahů, což je na mě mor, když to tam chytně lišku. Motor i v zimě zatím chytá na drb, xenony naklápí, olej nežere. SPotřebu mlě na cestě PHA-Žilina 5,3 při jízdě po dálnici, ale jel tacho 130, jak mi pravil.
Zřejmě je vidět, že snahy o ušetření nesou své ovoce. K čemu by bylo výrobci dnes auto, co vydrží deset let bez poruchy?
Já to už říkám drahnou dobu - čím nobější, tím horší. A nejen v autech to platí...Dalo by se vyjmenovat dalších X odvětví.
PS: mám doma shodou okolností Mondeo z r. 3/2006 jako dědictví po otci. Auto má na tachu 100.000km, kdoví jaká je realita, šlo o dávný dovoz z D, ale čert to vem. PO téměř 12 letech absolutně bez koroze, motor přede jak švýcarský cíbule, sedačky absolutně bez prosezení či oleštění, volant také. Spotřeba do 7/100, olej nežer vůbec. Podovzek krásně tuhej, občas sice zarezonuje nějaký plast, ale to je tak vše. Navíc teprve včera, když jsem pročítal pojišťovací smlouvu op otci, tak jsem zjistil, že jde o celkem haněný motor 1,8SCi. Já tedy zatím problém nepozoruji. Holt, dříve to asi šlo lépe...
K servisu: 14 roků jsem "úřadoval" v Praze, kde jsem ve Hněvkovské měl kancl a s pežoty jsem jezdil servisovat k Federálům na Chodov. pravda, nebyl to zmíněný Ford, ale zkušenosti jsou celkem pozitivní. neměl jsem nikdy problém. Náhradní auto mi půjčili vždy, platbu na fakturu bež řečí, vždy mi vrátili auto umyté uvnitř, doplněnou náplň v ostřikovači (jak zimní, tak letní- i když ty jsem měl vyfakturopvané). Auto navíc vždy aspoň umyté wapkou a na sedadle igelitový potah. Ale to bylo do roku 2008, pak jsem Prahu opustil a podnikám z domu. Jak to tam mají dnes, netuším. Asi to je v dnešní době a v lidech. Kvalita práce se nedá svádět na "cost cutting".
reagować