zigi napisał:
Hodne taky zalezi na velikosti pneumatik!!
Tak, co se týká samotné přesnosti převodů, tak tam ke zkreslení nedochází, zejména pokud se jedná ještě o starý mechanický převod z výstupu převodovky přes ozubený kolečko a lanko v bowdenu na počítadlo ujetých km opět přes ozubená kolečka. Dnešní elektrické přenosy jsou zcela jistě také přesné a k nezaznamenání impulsu asi nehochází. Takže nám na chybu zbývá přenos mechanický-třecí, a to podložka-kolo. Nepřesnosti jsou 2 zásadní:
a) změna průměru kola vlivem sjíždění vzorku a jiné pneumatiky na zimu a léto
b) prokluz (jeho velikost závisí na použité směsi a na typu povrchu, ale i tak mluvíme o řádu jednotlivých procent, řekněme, že opravdu kolem těch 3%).
Vzhledem ke skutečnosti, že prokluz se částečně kompenzuje, protože při akceleraci se načítají plusové hodnoty a při brždění zase hodnoty mínusové, takže nula od nuly pojde, je zřejmé, že k největší nepřesnost je způsobena změnou průměru pneumatiky. Obvod pneumatiky se pohybuje kolem 2000 mm a změna průměru během opotřebení je v řádu 8 mm na průměru (25 mm na obvodu), z čehož vyplývá chyba něco přes 1%. Větší odchylka ukazuje na špatné nastavení převodových poměrů.