0
powrót
 

diskuze k tématu: Automatická převodovka AWF21

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy
Jirka_78
ilość wystąpień14
data registracji14.08.2014
Poniedziałek 15.09.2014 15:39, Automatická převodovka AWF21
Dobrý den,
rád bych požádal zda by byl někdo z přítomných schopen napsat co je za automatickou převodovku typ AWF21. Dnes jsem volal do několika autorizovaných servisů ford, do 8 firem která udávají že se zabývají opravami automatických převodovek a všude tvrdí něco jiného . Už opravdu nevím čemu věřit. Někde mi tvrdí že tato převodovka je variátor a ať od ní dám ruce pryč, jinde že je to dvou spojka ( což vím že není), někde říkají že je to převodovka s hydrodynamickým měničem a že se dá dobře opravovat a jsou na ní díly . Jde mi o to že mám možnost koupit dva vozy S-Max buď s power shiftem a nebo s převodovkou AWF21 , ale mám obavu co je to za převodovku abych si nenaběhl s CVT ? Je to Aisin , někdo psal že se dával pouze do motorů 2,2TDCI? Pouze v Kapsu tvrdí ,že pro ně není problém opravit jakoukoliv převodovku, jinde (přímo ford) tvrdí že je to variátor a nedá se sehnat jakýkoliv díl a musí se vyměnit celá převodovka za 130tis bez práce. Další servis tvrdí že brát pouze powershift, , protože s ním není žádný problém a maximálně se přehraje software. Byl by prosím někdo schopen říct co se dávalo za převodovky do S Maxu, rok výroby 2009, motor 2.0TDCI 103kW, a převodovka má kód AWF21 ? Má někdo osobní zkušenost buď s powershiftem nebo přímo s AWF21 a mohl by napsat zda řešil nějaké problémy, napsat něco o životnosti a případně doporučit kde nechat servisovat ? Byl jsem dnes zděšen, že většina autorizovaných servisů vůbec nevěděla o co jde a jen něco blekotaly aby se mne zbavili. Předem dík za každou radu.
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 15.09.2014 16:01, AWF21 - AISIN
Info např. zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

použijte google
http://lmgtfy.com/?q=AWF21
reagować
Jirka_78
ilość wystąpień14
data registracji14.08.2014
Poniedziałek 15.09.2014 19:16, zkušenost s automatem ?
Díky za info, google jsem samozřejmě prohledal, ale když mi pak tuto převodovku hledají v katalogu v několika autorizovaných servisech ford a firmách na opravy automatických převodovek a řeknou mi že je to dvojspojka, CVT variátor a podobně, tak jsem radši chtěl slyšet co za převodovku fyzicky v autě je od někoho kdo jí má skutečně na autě. Nerad bych kuli chybě na googlu měl v autě variátor. . Pokud je to skutečně aisin tak doufám že by měl být lépe servisovatelný než ten powershift, většinou mi tvrdili že na ten ford neuvolnil žádné náhradní díly a jediné co řeší tak že u aut v záruce mění celé převodovky za cenu kolem 130-150 tis . Nechce se mi tomu věřit, ale žádné zkušenosti lidí jsem nenašel tak asi budu muset servisům věřit.
reagować
karelgr
ilość wystąpień26
data registracji20.05.2014
Poniedziałek 15.09.2014 20:29, Variátor
a) opravdu není důvod, aby kaps neopravil převodovku z Fordu
b) pokud se bojíš variátoru, nejsnáze poznáš při jízdě-jen variátor umí to, že rychlost stoupá a otáčky ne.
c) vsadit se nechci, ale jsem si téměř jist, ford variátory nemá, takže tato možnost podle mě padá.
Nicméně platí zejména b)
reagować
Ne321
ilość wystąpień196
data registracji02.07.2013
Poniedziałek 15.09.2014 21:19, RE: Automatická převodovka AWF21
Jirka_78 napisał:
Dobrý den, rád bych požádal zda by byl někdo z přítomných schopen napsat co je za automatickou převodovku typ AWF21. Dnes jsem volal do několika autorizovaných servisů ford, do 8 firem která udávají že se zabývají opravami automatických převodovek a všude tvrdí něco jiného . Už opravdu nevím čemu věřit. Někde mi tvrdí že tato převodovka je variátor a ať od ní dám ruce pryč, jinde že je to dvou spojka ( což vím že není), někde říkají že je to převodovka s hydrodynamickým měničem a že se dá dobře opravovat a jsou na ní díly . Jde mi o to že mám možnost koupit dva vozy S-Max buď s power shiftem a nebo s převodovkou AWF21 , ale mám obavu co je to za převodovku abych si nenaběhl s CVT ? Je to Aisin , někdo psal že se dával pouze do motorů 2,2TDCI? Pouze v Kapsu tvrdí ,že pro ně není problém opravit jakoukoliv převodovku, jinde (přímo ford) tvrdí že je to variátor a nedá se sehnat jakýkoliv díl a musí se vyměnit celá převodovka za 130tis bez práce. Další servis tvrdí že brát pouze powershift, , protože s ním není žádný problém a maximálně se přehraje software. Byl by prosím někdo schopen říct co se dávalo za převodovky do S Maxu, rok výroby 2009, motor 2.0TDCI 103kW, a převodovka má kód AWF21 ? Má někdo osobní zkušenost buď s powershiftem nebo přímo s AWF21 a mohl by napsat zda řešil nějaké problémy, napsat něco o životnosti a případně doporučit kde nechat servisovat ? Byl jsem dnes zděšen, že většina autorizovaných servisů vůbec nevěděla o co jde a jen něco blekotaly aby se mne zbavili. Předem dík za každou radu.


Je to samozrejme hydrodynamicky menic, normalni klasicky sestistupnovy Aisin co se montoval a jeste dnes montuje do spousty aut namatkou Ford, Volvo, vsichni francouzi, nektere Toyoty, vsechny Lexusy co nemaji eCVT.
O tom, ze se montuje jenom do 2.2TDCI jsem mluvil ja, protoze to bylo v kontextu diskuse pofaceliftovych Fordu. Do pofaceliftovych Fordu se opravdu montuji (bohuzel) vsude dvojspojky s vyjimkou 2.2TDCI 147kW, ktery ma tak velky kroutak ze by to dvojspojka nedala, tak tam zustala menicovy Aisin. Pred faceliftem ovsem byla situace jina a vsechny automaty v prefacelift Fordech jsou menicove Aisiny s vyjimkou par aut tesne pred faceliftem, ktere maji jeste puvodni karoserii, ale uz nove kombinace motoru a prevodovek (typicky Mondea 2.0 TDCI 120kW).
Co se tyce servisovatelnosti, servisovatelna je, ale ma vyssi ceny dilu, takze ze vsech menicovych prevodovek vyjde na udrzbu nejdraze byt samozrejme stale levneji nez vsechny ostatni druhy prevodovek at uz to jsou dvojspojky nebo CVT. Co se tyce zivotnosti, tak zasadni jsou vymeny oleje po sedesati tisicich kilometrech, pak najede bezne 250.000km bez zavady. Bohuzel jen nektere znacky (napr. Volvo) predepisovaly vymeny oleju v techto intervalech, jine je predepisuji prilis dlouhe (napr. Renault po 120.000km) pripadne je nepredepisuji vubec. Bez pravidelne vymeny oleje muze k selhani prevodovky dojit i u aut s vyrazne nizsim najezdem.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.