Jirka_78 napisał:
Dobrý den, rád bych požádal zda by byl někdo z přítomných schopen napsat co je za automatickou převodovku typ AWF21. Dnes jsem volal do několika autorizovaných servisů ford, do 8 firem která udávají že se zabývají opravami automatických převodovek a všude tvrdí něco jiného . Už opravdu nevím čemu věřit. Někde mi tvrdí že tato převodovka je variátor a ať od ní dám ruce pryč, jinde že je to dvou spojka ( což vím že není), někde říkají že je to převodovka s hydrodynamickým měničem a že se dá dobře opravovat a jsou na ní díly . Jde mi o to že mám možnost koupit dva vozy S-Max buď s power shiftem a nebo s převodovkou AWF21 , ale mám obavu co je to za převodovku abych si nenaběhl s CVT ? Je to Aisin , někdo psal že se dával pouze do motorů 2,2TDCI? Pouze v Kapsu tvrdí ,že pro ně není problém opravit jakoukoliv převodovku, jinde (přímo ford) tvrdí že je to variátor a nedá se sehnat jakýkoliv díl a musí se vyměnit celá převodovka za 130tis bez práce. Další servis tvrdí že brát pouze powershift, , protože s ním není žádný problém a maximálně se přehraje software. Byl by prosím někdo schopen říct co se dávalo za převodovky do S Maxu, rok výroby 2009, motor 2.0TDCI 103kW, a převodovka má kód AWF21 ? Má někdo osobní zkušenost buď s powershiftem nebo přímo s AWF21 a mohl by napsat zda řešil nějaké problémy, napsat něco o životnosti a případně doporučit kde nechat servisovat ? Byl jsem dnes zděšen, že většina autorizovaných servisů vůbec nevěděla o co jde a jen něco blekotaly aby se mne zbavili. Předem dík za každou radu.
Je to samozrejme hydrodynamicky menic, normalni klasicky sestistupnovy Aisin co se montoval a jeste dnes montuje do spousty aut namatkou Ford, Volvo, vsichni francouzi, nektere Toyoty, vsechny Lexusy co nemaji eCVT.
O tom, ze se montuje jenom do 2.2TDCI jsem mluvil ja, protoze to bylo v kontextu diskuse pofaceliftovych Fordu. Do pofaceliftovych Fordu se opravdu montuji (bohuzel) vsude dvojspojky s vyjimkou 2.2TDCI 147kW, ktery ma tak velky kroutak ze by to dvojspojka nedala, tak tam zustala menicovy Aisin. Pred faceliftem ovsem byla situace jina a vsechny automaty v prefacelift Fordech jsou menicove Aisiny s vyjimkou par aut tesne pred faceliftem, ktere maji jeste puvodni karoserii, ale uz nove kombinace motoru a prevodovek (typicky Mondea 2.0 TDCI 120kW).
Co se tyce servisovatelnosti, servisovatelna je, ale ma vyssi ceny dilu, takze ze vsech menicovych prevodovek vyjde na udrzbu nejdraze byt samozrejme stale levneji nez vsechny ostatni druhy prevodovek at uz to jsou dvojspojky nebo CVT. Co se tyce zivotnosti, tak zasadni jsou vymeny oleje po sedesati tisicich kilometrech, pak najede bezne 250.000km bez zavady. Bohuzel jen nektere znacky (napr. Volvo) predepisovaly vymeny oleju v techto intervalech, jine je predepisuji prilis dlouhe (napr. Renault po 120.000km) pripadne je nepredepisuji vubec. Bez pravidelne vymeny oleje muze k selhani prevodovky dojit i u aut s vyrazne nizsim najezdem.