anonym napisał:
Ještě jedna věc - Forda Probe jsem kdysi viděl komplet odstrojeného a řekl bych, že nemá Motor z Mazdy, ale že je to Mazda s motorem od Forda (aspoň mně se zdálo, že tam vidím Duratec) a prodávaná pod značkou Ford.
Jinak se už těším že nějaký mlamoj z Tipcarsu bude tohle auto poměřovat očima dvacetiletého ucha a doporučovat ho čtyřitátníkovi jako rodinné auto, protože přeci bezvadně drží v zatáčkách .... bůhehehe, chich, chich.
Ford Probe obou generací je opravdu společným výtvorem Mazdy a amerického Fordu. První generace spatřila světlo světa někdy v roce 1988 a vyráběla se až do roku 1993 (V Evropě až 1994), kdy přišla druhá, tvarově a jízdně mnohem lepší. Ta je unifikovaná s Mazdou MX6, a tudíž sdílí podvozek také s 626 z let 1991-1997 a jejím luxusním derivátem Xedos 6. S X6 má společné také pohonné jednotky a to zážehový dvoulitr s nepříliš sportovní charakteristikou a zejména vrcholný šestíválec série K s objemem 2,5 a 24 ventily. Ten je naopak jízdně zcela imponující. Pro informaci, Probe a MX6 se vyráběly dokonce na společné lince v závodu Flat Rock v USA. V Evropě byl Probe obou generací považován za nástupce legendárního Forda Capri, jímž byl však pouze marketingově. Ve skutečnosti se Caprimu nevyrovná ani v nejmenším. Nástupce Probe byl také v USA vyráběný Cougar, který podvozkově a motorově vychází z první generace Mondea a již má motory Zetec- E a Duratec VE (2,5 V6 24V) a tu ve dvou výkonových verzívh. Cougar ukončil svůj aktivní život velice brzy, po necelých 4 letech v roce 2002. Na jeho faktického nástupce se zatím čeká a je otázkou, zda se vůbec dočkáme. Tomáš Dusil.