0
powrót
 

diskuze k tématu: Výběr kvalitního sedanu/liftbacku

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
Manhart
ilość wystąpień5
data registracji22.04.2016
Piątek 22.04.2016 04:28, Výběr kvalitního sedanu/liftbacku
Dobrý den
Přečetl jsem od Vás spoustu článků, ale stále se nemohu rozhodnout.
Chystám se pořídit auto ale nemohu se pohnout ke konečnému výběru z několika důvodů.
Nájezd si netroufám odhadovat. Zhruba čtvrtinu roku na každodenní dojíždění do práce, zbytek občasně přes týden po městě a víkendy s nějakým tím výletem na hory s více lidma apod. Jinak nejčastější obsazení pouze řidič s občasným spolujezdcem.
Co se týče zkušeností - studuji v oboru a jsem ještě na vysoké škole, v autech se i rád hrabu a je to moje hlavní záliba. Nějaké zkušenosti jsem již stačil nasbírat, vyzkoušel jsem okolo dvaceti aut. Doposud jsem osobně vlastnil pouze felicii. K autům se vesměs chovám ohleduplně a šetřím je, ale taky se rád svižněji svezu. Silnější motor a dobré jízní vlastnosti bych s radostí uvítal.

Rozpočet okolo 70-100 tisíc možná lehce přes. V této sumě zapoctena i rezerva na opravy, takže na horní hranici na opravy moc nezbyde.
S rozpočtem souvisí první problém a to ten, že nevím zda pořídit nějakého otloukánka, něco lepšího nebo to nejlepší co si mohu dovolit.
Nejraději bych byl za liftback popřípadě sedan ale nebráním se i kombi. O Hatchbacku a kupé neuvažuji. Preferuji spíše větší auta ale není to prioritou. Mezi mé priority patří: pokud možno dobrá antikorozní ochrana, dobré jizdní vlastnosti a brzdy, dobrá dostupnost a cena náhradních dílů a možnost opravy svépomocí.
Obecně mám nejraději Německé auta - Koncern VW (Hlavně Škodu - v té se jakštakš vyznám ve Fabiích a Octaviích) a Japonce. Chtěl bych se vyhnout Francouzům. Původně jsem se poohlížel po koncernových vozech ale zvýšená cena jejich ojetin mne donutila poohlédnout se i jinde.
Požadovaná výbava - manuální převodovka, posilovač řízení, ABS, klimatizace, rádio popřípadě alespoň reproduktory, možnost sklápět zadní sedadla.
Auto bude většinu času trávit před domem, občas v garáži.

Z těch nejlevnějších aut mne napadl zatím jen Nissan Primera P11.

U těch lepších mi padly do oka: Škoda Octavia I - u koncernu uvažuji pouze o 1.9 TDI 81, 96, 110 kw a 1.8 turbo
Opel Vectra C
Ford Mondeo Mk3
Peugeot 406
Mazda 6
Seat Toledo II
Audi A4 - B5/B6
VW Passat B5/B5.5
Volvo S60/V40

Takovým vrcholem by pro mne bylo BMW E46. Zde ale kvůli spotřebě a povinnému ručení připadá v úvahu asi jen 318i 105kW a 320d 110 kW možná E36 318is. Samožejmě bych nejraději pořídil 6 válec jenže ty 2,5-3,0 jsou trošku mimo můj rozpočet jak pořizovací cenou tak spotřebou. Ovšem větší radost bych měl z vrážení peněz do BMW než třeba do Opelu.

Momentálně u mně vede Octavia a Mondeo, které mne ovšem poněkud děsí jeho pověstí. U VW a Audi mám obavy z přední nápravy. S ostatními výše vyjmenovanými vozy mám pouze vyčtené zkušenosti. U Volva jsem slyšel že jsou drahé na servis a málokdo je dělá.

Spotřeba u Dieselu je pro mne velmi lákavá ale z hlediska spolehlivosti důvěřuji pouze koncernovým 1.9kám. S diesely z ostatních aut nemám tak důvěrnou zkušenost ani se v nich moc nevzynám, tam se přikláním spíše k benzinovým variantám.


Jelikož se jedná o nejméně 10 až 20 let stará auta má smysl hledat nějaké leštěnk, vybírat z těch nejdražších a vrážet do ně peníze aby byly ve 100% stavu nebo jen měnit nezbytné a jezdit ? (jsem docela puntičkář který si auto hýčká)

Má vůbec smysl uvažovat o BMW za takovou cenu ? Dá se najít dobrý kus, nebo na něj raději zapomenout ?

Jaký model z tohoto seznamu popřípadě jiný by byl nejvhodnější ? Jde mi hlavně o bytelnost, spolehlivost,odolnost proti rzi, dobré ceny náhradní dílů a možnost si co nejvíce věcí opravit svépomocí (složitost a přístup k jednotlivým součástkám). Pokud by auto navíc mělo i dobré jízdní vlastnosti bylo by tu super.

Jak je to s nájezdy a opotřebením věcí které se běžně nemění ? Mám na mysli například "máslové" řazení. U 1.9 tdi v dobrém stavu bych se nebál jít přes 270 tkm u ostatních aut vůbec nemám představu, kolik vydrží.


Za odpověď předem děkuji.

S pozdravem Milan H.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Piątek 22.04.2016 14:23, kára
Když sníš o BMW, tak si ho kup a nemarni peníze a čas autem, které nechceš. Pokud jsi ale puntičkář, myslím, že na hezký kousek a servis budeš muset ještě došetřit.

Jinak bych osobně uvažoval o seatu, panč je to koncern, ale levnější a možná půjdou sehnat lepší kousky. Nevím co v tom seznamu dělá 406, je to pohodlné a měkčí auto na delší cesty, ale sedan je jinak vizuálně povedený a motory po faceliftu jsou dobré všechny.

Vectra a mondeo jsou pro mě nudní patroni, ale u mondea bude možná nejlepší poměr ceny k užitné hodnotě.
reagować
Ricky001
ilość wystąpień12
data registracji15.03.2011
Piątek 22.04.2016 21:41, Co vybrat?
Každé auto má svoje mouchy a každé z Tebou uvedených bude lepší jak shnilá Felicie. Myslím, že Tvůj rozpočet 70-100 tis. není zrovna málo, samozřejmě je to na úhlu pohledu. Pokud Tě auta baví, nejsi úplný jelito, máš kde se v tom hrabat, tak klidně něco staršího kolem 50-70 a zbytek nechat na servis. Oleje, filtry, rozvody, brzdy atd. Kára je vždy pokladnička.Co vybrat, to asi bude záležet na konkrétním stavu daného kusu. Jako příklad za sebe: měl jsem před pár lety 406 sedan 2.1 TD 80kW. Koupeno s údajnými 150 tis. a prodával jsem ho když bylo na tacho 300 tis. Ložiska v kolech, turbo, tlumiče původní. Žádná rez, hezký, pohodlný, poměrně svižný, spotřeba 6-7l obyč. nafty, žádný aditiva do nafty, jen pravidelné výměny oleje a stabilizačních tyček ;) Poté Subaru Forester SF najeto asi 150tis, teď cca 260tis. výměna nivelačních tlumičů za obyč., přestavba na LPG, výměna ložisek, spojka (spotřebák vůbec neuvádím) a všechno většinou sám. Ano, musím na autě sem tam něco udělat, ale je to jednoduchý a lehce řešitelný, jen ten spolehlivý Japonec stojí na údržbu víc jak zatracovaný Francouz. Ještě k otázce nafta vs benzín. Atmo benzín o normálním obsahu tj. 1.6-2.0l nejede, nebo se musí točit, ale je v autě klid, minimum vibrací a méně věcí co se muže pokazit. Nafta o obsahu kolem 2.0l má pružný a silný motor a nižší spotřebu oproti benzínu, jen je tady turbo, vstřiky, čerpadlo, dvouhmota a to se dokáže prodražit při poruše. Každopádně šťastnou ruku při výběru a moc se toho neboj, je to jen auto.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.