pavel.novak.796FB napisał:
Ahoj vsem,rad bych se zeptal, jak jsou na tom skutecne TDCI motory?Mam vyhlednuty slusny Ford Mondeo TDCI 2.0 z roku 2005, pekny stav, po jednom majiteli, jezdeno pouze v nemecku, ma to najeto 180t km. Auto vypada perfektne, ale co me desi - neustale probirane TDCI. Je to skutecne tak hrozne, jak se vsude pise? Jake jsou Vase zkusenosti? Na internetu ctu spousty kladnych recenzi, kde se vychvaluje a pak spousty recenzi, ktere jsou opakem a kritizuje se predevsim mala zivotnost vstrikovacu atd. Docetl jsme se, ze jejich oprava muze vyjit i na 30-40 tisic korun, coz mi prijde jako neuveritelne velke cislo. Kde je tedy pravda?Je treba se techto poruch obavat pokdu clovek jezdi rozumne, kazdy rok meni filtry/oleje a pouziva kvalitni palivo?Moc dekuji za Vase zkusenosti a nazory...
Napíšu to úplně jednoduše.... Do 2001/02 by se šlo průseru hodně naproti, 2005, najeto (možná) 180tkm asi problém nebude. Počítám, že to bude do 4.000 euro, při nájezdu 30tkm/rok a době používání alespoň 4 let si na vstřiky (6tKč/kus - nepotečou všechny najednou), dvouhmotu (20tKč), FAP (7tKč) našetříte, a minimálně další 4 roky jezdíte bez "navýšení" ceny za spotřebu 2,0i, kterou stejně neseženete (bezproblémovou). Ford údajně neumožňuje ověření servisování v evropské síti, ale TUV by se podle mě měl dát vyhledat podle VIN. Dejte si práci, těch aut je mraky, když se bude kdokoliv cukat, hned jet pryč. Jestli někdo není schopen vést 10 let servisku, tak ty peníze radši (s mírným navýšením) dám tomu, kdo to schopen je. Pakliže budete používat naftové auto k tomu, k čemu bylo stvořeno (delší jízdy), neměl by být problém. P.