toskey napisał:
Pane Pavlku, nevím proč mě osočujete buranem. Já se na Vaší buranskou nótu nesnížím, Tak Vám nebudu odporovat, asi jistě mátě najeto spotustu km na dvouspojkách a hydroměničích, že o tom hodně víte.Já třeba ze svý zkuěenosti na dvouspojce neměl problém a teď na Aisinu budu měnít hydroblok. A u manuláu nemusí mít člověk rezervu? Když brácha dělal oravy na manálu u modnea tak ho to stálo taky přes 30000 (dvouhmoták,spojka,ložisko,synchrony,olej, a jeětě něco už nepamatuju)
Buranem jsem Vás nazval na základě "kvality" vyjadřovacích schopností předvedených u vašeho prvního příspěvku - pokud Vám nedochází proč, když si po sobě první příspěvek přečtete, nemá cenu Vás dále komentovat.
K tématu - u manuálu je riziko neočekávané opravy podstatně menší a vámi vyjmenované
spotřební díly vydrží podle zacházení 200-300 tisíc km (ve městě u silného dieselu tak polovinu). U dvouspojky jsem se nesetkal s životností spojkových lamel přesahující 150 tisíc km (vydrží tedy max. poloviční nájezd) a jejich výměna stojí stejně jako klasická spojka včetně dvouhmoty. Převodovky DSG, ze kterých powershift konstrukčně vychází (mají stejného výrobce) jsou doslova pověstné závadami ovládací mechatroniky, kdy jen repasovaný celek stojí přes 10tisíc a cena nového přesahuje 30 tisíc. Proto bych tento konkrétní automat nedoporučil.
PS: podle rozsahu opravy převodovky "bratra" bych to viděl spíš na opotřebení vlivem "doživotní" olejové náplně - proto měním olej v převodovce současně s rozvody, těch pár stovek navíc mě nezabije.