0
powrót
 

diskuze k tématu: Mondeo celkový dojem

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 02.03.2013 00:18, Mondeo celkový dojem
V recenzi z 1.3., mimochodem pro mne jinak velmi přínosné, jsem se, ne poprvé, dočetl, že motor 2.0 HE je na poslední typ Mondea už slabý, že lepší volbou je 1.8 TDCi 92 kW a 2.0 TDCi. Mám na toto tvrzení opravdu dát ? Chci si koupit Mondeo z roku 2008 až 9 s cca 100000 km a Duratec HE bych kvůli menší pravděpodobnosti servisních zásahů rozhodně upřednostňoval, mé zkušenosti s kvalitou i značkového servisu jsou až tragické. V současné době jezdím s dosluhujícím passatem 1.8T, vím, že Mondeo se stejnou spotřebou a zrychlením za přijatelnou sumu asi nepořídím, ale rád bych zvolil typ s alespoň přijatelnou dynamikou. Jak uvádím, o nevhodnosti 2.0 HE pro poslední Mondeo se dočítám opakovaně, ale to přitom podle tech. parametrů výrobce je proti předchozímu typu jen o 91 kg těžší a zrychlení nových 2.0 HE a 2.0 TDCi (103 kW) se má lišit jen o zanedbatelné 0,4 vt. A to nemluvím o 1.8 TDCi, které má zrychlovat opravdu výrazně pomaleji. Můj zmatek dovršil Váš kolega Martin Vaculík, kterého recenze čtu velice rád a mám ho za velkého odborníka, ten 2.0 HE také zřejmě nepokládá za příliš vhodnou motorizaci, ale na druhou stranu napsal recenzi na 2.0 FFV, kde je o něm mimo jiné uvedeno, že recenzenty nadchnul svou pružností a vůbec se o něm vyjadřuje pochvalně, přitom je tento motor výkonově totožný s 2.0 HE. Nechci rýpat, jen bych chtěl mít pro své konečné rozhodnutí co nejvíce informací, které jinak než čtením asi nezískám. Je 2.0 HE zatracován jen kvůli pružnému zrychlení ? Jestli ano, nejde tato nevýhoda při normálním zatížení vozidla kompenzovat dostatečně podřazenim ? Děkuji za jakoukoliv odpověď.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Sobota 02.03.2013 20:31, RE: Mondeo
nepřihlášený uživatel napisał:
V recenzi z 1.3., mimochodem pro mne jinak velmi přínosné, jsem se, ne poprvé, dočetl, že motor 2.0 HE je na poslední typ Mondea už slabý, že lepší volbou je 1.8 TDCi 92 kW a 2.0 TDCi. Mám na toto tvrzení opravdu dát ? ..... Je 2.0 HE zatracován jen kvůli pružnému zrychlení ? Jestli ano, nejde tato nevýhoda při normálním zatížení vozidla kompenzovat dostatečně podřazenim ? Děkuji za jakoukoliv odpověď.


Začněme od toho, že motorista je líný, chce mít výkon servírovaný bez sebemenší práce a od toho se pak odvíjí hodnocení motorů. Máte naprostou pravdu v tom, že případné podřazení řeší zdánlivý deficit výkonu. Pokud totiž budete s benzínovým agregátem zacházet dle jeho charakteristiky, nemůže Vás překvapit neochota v nízkých otáčkách.
Ale rozeberme si to hlouběji.
Máme dva sledované parametry. Zrychlení 0-100, kde jsou si všichni rovni (zrychlení je poplatné výkonu) a pružné zrychlení 60-100(120) na IV. stupeň, které s ohledem na charakteristiku více sedí chrochtům. Pokud by se pružné zrychlení 60-100 (120) posuzovalo na III. stupeň, výsledky by samozřejmě byly obráceně. Tedy zdánlivě může i 1.8 v dehtu "oslnit" skvělými parametry pružného zrychlení, ačkoliv 2-litrový benzín jej kdykoliv strčí do kapsy i přes zdrcující převahu maxima točivého momentu. O tom tady bylo hodně sporů.
Konkrétně doporučení slabšího, ale naftového, motoru s odkazem na hodnoty pružného zrychlení vnímám doslova jako pochybení motoristických novinářů.
Většina zastánců naftových pohonů řekne, že prostě šlápnou na plyn a auto vystřelí kupředu, ovšem zapomenou dodat, že během předjížděcího manévru, ještě když jsou v protisměru, musí řadit další stupeň, protože jim najednou dojde "tah". Taky se nedá úplně říci, že by pro dnešní motory neexistoval turboefekt. To jsou mínusové body, o kterých se nikde nedočtete. Naopak u benzínu si podřazením nachstáte motor před manévrem a pak už jen šlápnete na plyn a ten reaguje u atmosféry ihned. Během manévru řazení netřeba, protože obvykle 3-ka zvládne rozpětí 60-140 km/h. To je klasika, kterou mám vysledovanou ve stoupacích pruzích ať předjíždím nebo jsem předjížděn (mnohdy ve stádiu pokusu). Papírově slabší nafta první 3-4 sekundy zahrozí opravdu razantím nástupem, protože naftový motor je schopen podat 90% výkonu ve 2/3 otáčkového rozsahu, takže se dostane chvilkově do vyšších hodnot výkonu, než mám k dispozici já zvolením univerzálního stupně na předjíždění III. Jenže pak jim dojde dech a už neudrží krok a karta se obrací (pro info uvádím, že mám 2,5 V6, která má také hodnoty pružného zrychlení podobné s 2.0 TDCi (96 kW), ale tam by neměl nikdo odvahu napsat, že je chrochta motorově lepší).
Pokud umíte s benzínem jezdit a nedrásá Vám nervy vyšší spotřeba, pak 2-litr ani pro nové Mondeo nebude krok vedle a pokud dojde na lámání chleba, tak s tím 2-litrem budete předjížděcí manévry provádět rychleji než s 1.8 TDCi a srovnatelně s naftovým 2-litrem.
Kolega má tento motor v autě a zatím si na nedostatek dynamiky nestěžoval, i když s lehčím předchůdcem má skutečně méně práce.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 03.04.2013 23:00, Re:
Dobrý den. Dvoulitrový Duratec HE je (dle mého názoru) v Mondeu naprosto dostatečný pro běžně jezdění. Jedná se o velmi povedený motor jak z hlediska dynamických parametrů, tak z hlediska spolehlivosti. Sportovně založeného řidiče však nijak neohromí a nepomůže ani podřazení. Mondeo je poměrně těžký vůz a fyzikální zákony jsou neoblomné.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.