Pepe napisał:
base1000 napisał:
Jsem majitelem jedné 1.8 SCI, a nemůžu říct, že by byla špatná... šestka je příjemná a hlavně auto je méně hlučné. Na přesuny dálniční rychlostí doporučuji. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny možné benzínové motorizace (1.8 81kw, 1.8 92kw, 1.8 SCI, 2.0 107 kw, 2,5 125 kw) a doporučuji výběr z 1.8 SCI, nebo 2,0 107 kw. Ostatní motorizace: 1.8 81 kw je slabý, 1.8 92 kw je slabý a hlučný, 2,5 je zbytečný a spotřeba už je kolem 10 litrů.... Nebo se poohlédnout po 2.2 TDCI, který je méně choulostivý než 2.0 TDCI, ale to by muselo mít prověřené kilometry a perfektní stav....
Já bych i při tak "malém" nájezdu volil onu 2,2 naftu. Dovezená z D nebude mít při rozumném nájezdu odkráglované vstřiky nekvalitní naftou (zde se stírá výhoda benzínu v případě SCI, být to obráceně, tak někteří (viď, Davide) vloží alespoň 3 vykřičníky), nebude mít na dálnici FAP problém s regenerací (pokud pojede alespoň těch 120), při vyloženě dálničním režimu nebude tolik trpět ani dvouhmota. Čímž odpadají tolik oblíbené strašáky, a zbývají převážně jen výhody, a životní pozitiva...
Proti gustu žádný dišputát. Dovezená z D bude mít 250 tkm (možná 200) a obvyklé kolečko může začít...
Další věc, z D bude sice auto v lepším stavu, ale jde o to, co sím udělá za pár tisíc km naše nafta, což s benzínem řešit nemusí. Upřímně řečeno konkrétně já bych se SCI-čku vyhnul a pro tyto účely volil Duratec HE. Ale jestli se tazatel rozhodne pro naftu, aby si mohl 8-10 tisíc ročně střádat na opravy, já ho přemlovat nebudu, moje peníze se na to nepoužijí.
Ještě bych zmínil, že i po eliminaci strašáků pořád zůstává charakteristické chování naftových motorů (vyšší hluk, vibrace, zápach) + lehce horší zimní provoz, což bych také zahrnul do rozhodování.