xtrox napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den,chtěl bych si koupit nějaké spolehlivé auto v cenové relaci do cca 60 tisíc kč + samozřejmě finanční rezerva, které bude mít aspoň trošku nějakou výkonovou rezervu, i když nepožaduji nic extra silného.Padl mi do oka Ford Mondeo mk3 2,5 V6, přijde mi že má celkem slušný poměr cena/výbava/užitná hodnota/spolehlivost. Doporučíte mi tohle auto, nebo jiný motor? (2.0 duratec je velmi ojedinělý a přece jen bych dal radši přednost 2.5 V6...). Budu rád když mi doporučíte i jiné alternativy např. VW passat 1.8T, 2.8V6 (superb, volvo s60 nebo mazda6 už jsou trošku dražší...).Nebude to nijak výrazně náročné na provoz? Najedu max. 10 000 km ročně, proto raději benzín, malá spotřeba dieselů je sice pěkná, ale mají většinou moc najeto a servis taky bude dražší...Chci si jízdu i trošičku užít, proto mi prosím neraďte fabii 1.9 sdi nebo 1.2 htp.Díky za rady.
jste v cenové kategorii, kdy rozhoduje stav konkrétního vozidla víc než obecné nemoci a doporučení... nicméně u tohodle mondea zkontrolovat přední nápravu a všechna pera/tlumiče - tady je víc problémů než s motorem
Pokud u tohoto Mondea něco kontrolovat na nápravě, tak na zadní a stav silentbloků. Přední náprava je bohatě dimenzovaná a žádnými chronickými neduhy netrpí. Ani pružiny ani tlumiče nejsou choulostivou částí auta. Chronické problémy jsou koroze spodních lemů dveří, což se zjistí pohodlně okem, pak zatuhávají brzdiče zadních brzd (po jízdě jsou teplá kola) a v zimě může zlobit centrální zamykání.
Co se týká motoru, tak 2,5 V6 považuju za základní agregát, pokud bude auto jezdit často naložené nebo pro touhu občas koně nechat proběhnout. Já mu v podstatě nemohu nic vytknout, jen kontrolování oleje, protože si nějaký olej vezme (alespoň ten můj). Jinak veškerá údržba na motoru jsou jen oleje a filtry. Motor má rozvodový řetěz bez předepsané výměny, svíčky se mění po 120 tkm a neexperimentovat a koupit originály (Motorcraft). Řemeny vedlejších pohonů se mění po 10-ti letech nebo 240 tkm. Údajně nemá rád vytáčení za studena, ale to stejně s motorama dělá jen čuně. Jsou tady nějaké mé recenze a řekl bych že obsáhlé, takže můžete pohledat.