0
powrót
 

diskuze k tématu: Informace o Ford Mondeo 2.0 mk4

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, americká vozidla, zábava, typ vozidla, osobní
Daniel M
ilość wystąpień2
data registracji15.11.2017
Środa 15.11.2017 22:59, Informace o Ford Mondeo 2.0 mk4
Dobry den, už pár dní hledám všelijaké informace o Ford Mondeo mk4 2.0 duratec. Chtěl bych si ho pořídit do 150 000,- korun. Potřeboval bych ovšem poradit jestli se za tu cenu vyplatí toto auto koupit popřípadě hlavně vědět co se na autě nejvíc kazí. Někde jsem četl že na hranici 180tisic kilometru se mění 3 ramena na zadní nápravě. Jinak motorově je údajně celkem spolehlivé. Má tu někdo s autem zkušenosti ? Jaké jsou náklady a tak? Nebo mě alespoň odkázat na ne starý článek ?
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 16.11.2017 17:27, 150 000
Po tomhle autu se dívám coby nástupci mého Mk3. A rovnou řeknu, že 150 tisíc je dolní hranice, kde začínají nejolítanější auta, takže je potřeba počítat s velkým nájezdem. Navíc to budou většinou dovozy, u kterých si tak nějak nejsem jist, co bylo důvodem prodeje. Tipuju, že poslední havárie, kde už se to prodalo na opravu, která samozřejmě nebude v servisní knížce ani v záznamech servisů Ford. Tenhle motor nemá ventily s hydroštely, ale podložkama a po 150 tisících km by se už mělo udělat seřízení ventilové vůle. Pochybuju, že na autě s takovou cenou bude tohle udělané.
reagować
Daniel M
ilość wystąpień2
data registracji15.11.2017
Cztwartek 16.11.2017 17:53, Ford mondeo 150 000
Aha děkuji a na kolik vyjde oprava těch ventilu ?
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 16.11.2017 18:14, RE: Ford mondeo 150 000
Daniel M napisał:
Aha děkuji a na kolik vyjde oprava těch ventilu ?


Ona to není oprava, je to jen seřízení s možnou výměnou podložek podle vůle. Já to ještě nedělal, cenu neznám. Mám Mk3 se starší verzí tohoto motoru a už mám najeto 277 tisíc km , měl bych to už mít dávno udělané, ale vzhledem k zůstatkové ceně už to neřeším, ventily nejsou slyšet a motor šlape dobře.

Zmínil jsem to jen proto, že za 150 tisíc bude bůhvíjaký nájezd a tak pokud chcete auto dlouhodobě provozovat, tak by se měla i tato věc udělat.

Jinak ještě jedna věc - stává se, že tyto motory po 200 tisících km začnou brát olej. Můj motor bere dnes necelý litr na 1000 km. Sice to vypadá blbě, ale jinak všechno šlape a tak prostě občas doleju a jezdím. Žádné modré oblaky za mnou nejsou, výfuk není od sazí, není to nijak poznat. Nevím, jestli se mezí Mk3 a Mk4 (je to jediný motor, který přežil výměnu generací) udělala nějaká úprava, která by toto řešila, možná ano, ty motory úplně identické nejsou (mají i jiné kódy). Nicméně nevím, jak tohle zjistit před koupí ojeté Mk4, zkušební jízdu 1000 km asi nikdo dělat nebude.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 20.11.2017 15:10, 1.6 Ti-VCT 92kw
Ahoj, Mondeo MK4 se vyráběl i s motorem 1.6 Ti-VCT 92kw, možná i to je cesta. Jasně závodník to nebude, ale pokud máš auto hlavně na vyřizování běžných věcí, proč ne

reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 20.11.2017 15:43, RE: 1.6 Ti-VCT 92kw
BobanHTP napisał:
Ahoj, Mondeo MK4 se vyráběl i s motorem 1.6 Ti-VCT 92kw, možná i to je cesta. Jasně závodník to nebude, ale pokud máš auto hlavně na vyřizování běžných věcí, proč ne


Myslím, že to je cesta k utrpení. Mk3 bylo průměrně o 100 kg lehčí než Mk4 a přesto v něm byl základní motor 1.8.. Atmosférická 1.6, byť s papírově zajímavým výkonem, té váze nebude stačit, kroutící moment prostě bude slabý a jediný způsob, jak to trochu rozhýbat, bude točit do otáček. Rozhodně bych ho nechtěl do města, možná tak na nějaké kochání na okreskách.
reagować
Riddickl
ilość wystąpień1
data registracji25.04.2010
Sobota 03.02.2018 07:29, Mondeo 1.6Ti-vct
Zase taková hrůza to není. Točit se to nemusí, protože ty otáčky jsou položeny dost vysoko. Při 90km/h točí skoro 3000ot. Aspoň že není slyšet hluk. Mam r.v. 10/09 a je tam bohužel 5st. převodovka, která má krátké převody. Na dálniční přesuny to samozřejmě není, ale okrsky a sem tam dálnice jsou v pohodě. 1.8 92Kw v Mk3 je i na LPG raketa oproti 1.6 Ti-vct 93Kw. To jsem fakt čuměl jaký je to rozdíl a navíc má delší převody.
Ale na město a meziměsto po okrskách a sem tam dalnicích je i 1.6 Ti-vct v pohodě.

2.0 107Kw jsem bohužél v takovém stavu nesehnal a 2.3T nebo 2.5 to je ještě horší.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 05.02.2018 13:52, RE: Mondeo 1.6Ti-vct
Riddickl napisał:
Zase taková hrůza to není. Točit se to nemusí, protože ty otáčky jsou položeny dost vysoko. Při 90km/h točí skoro 3000ot. Aspoň že není slyšet hluk. Mam r.v. 10/09 a je tam bohužel 5st. převodovka, která má krátké převody. Na dálniční přesuny to samozřejmě není, ale okrsky a sem tam dálnice jsou v pohodě. 1.8 92Kw v Mk3 je i na LPG raketa oproti 1.6 Ti-vct 93Kw. To jsem fakt čuměl jaký je to rozdíl a navíc má delší převody.Ale na město a meziměsto po okrskách a sem tam dalnicích je i 1.6 Ti-vct v pohodě.2.0 107Kw jsem bohužél v takovém stavu nesehnal a 2.3T nebo 2.5 to je ještě horší.


Tak jestli jde o Mk4, tak je to 2.3 bez turba (vždy s automatem) a 2.5T. V dnešní době se nabízí poměrně hodně Mk4 s motorem 2.0 107 kW, jen je otázka peněz, jaký koupit. Dost o tom přemýšlím jako o nástupci, ale odrazuje mne pověst, že ten motor není stejný jako býval v Mk3. Prý se na něm podepsaly emisní předpisy a je citelně zdechlejší. Občas uvažuju i o variantě 2.3 s automatem - je to šestikvalt Aisin, nemá špatnou pověst a při dálniční rychlosti točí rozumné otáčky. Lidi ho moc nechtějí a tak bývají zajímavé ceny.
reagować
Lexx
ilość wystąpień2
data registracji06.02.2018
Cztwartek 08.02.2018 19:53, Mondeo Mk IV
Mám Mondeo 2013 1,6 TDCI a nic jsem zatím kromě olejů, filtrů, destiček, rozvodů ve 200 000 Km nedělal. Nafta pouze Benzina a aditiva VIF. Tady máš odkaz na dostuné díly : https://www.autodily-cardo.cz/rozvody/rozvodove-sady/?sortmode=2
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Piątek 09.02.2018 11:33, Mondeo MK3 2,0 benzin
MK3 2,0 benzin kombi jsme měli v rodině, auto nejelo špatně, ale ani nijak dobře. Mamce to vyhovovalo, na mě to bylo "slabé" a nejsem moc zastáncem točení mezi 4-6tis otáčkami. Podle mě auto bylo na ten motor už dost těžké. Sám jsem si koupil 2,0TDCI 96kw a mamka se vždy těšila když řídila moje auto, e to nemusí tak točit a obecně se jí s tím jezdilo mnohem uživatelsky příjemněji. Když mi ho pak ukradli tak jsem koupil 2,2TDCI a to už jelo hodně pěkně. Každopádně dnes už TDCI může být finanční sebevražda, takže benzín dává větší smysl. Motor byl jinak tichý, spotřeba byla cca 8l kombinovaně. Jediný problém byl zatuhlá zadní třmen, takže to zničilo kotouč. Odešel diodový můstek v altíku, ale dal se sehnat samotný můstek, takže oprava nevyšla draho. A poslední bolest byli prasklé pružiny. Máme praskla jedna (servis inteligentně opravil jen tu jednu) a následně ji praskla po pár týdnech i druhá. U mého TDCI také praskla jedna, ale nechal jsem vyměnit obě dvě.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 09.02.2018 12:12, RE: Mondeo MK3 2,0 benzin
mufik.martin napisał:
MK3 2,0 benzin kombi jsme měli v rodině, auto nejelo špatně, ale ani nijak dobře. Mamce to vyhovovalo, na mě to bylo "slabé" a nejsem moc zastáncem točení mezi 4-6tis otáčkami. Podle mě auto bylo na ten motor už dost těžké. Sám jsem si koupil 2,0TDCI 96kw a mamka se vždy těšila když řídila moje auto, e to nemusí tak točit a obecně se jí s tím jezdilo mnohem uživatelsky příjemněji. Když mi ho pak ukradli tak jsem koupil 2,2TDCI a to už jelo hodně pěkně. Každopádně dnes už TDCI může být finanční sebevražda, takže benzín dává větší smysl. Motor byl jinak tichý, spotřeba byla cca 8l kombinovaně. Jediný problém byl zatuhlá zadní třmen, takže to zničilo kotouč. Odešel diodový můstek v altíku, ale dal se sehnat samotný můstek, takže oprava nevyšla draho. A poslední bolest byli prasklé pružiny. Máme praskla jedna (servis inteligentně opravil jen tu jednu) a následně ji praskla po pár týdnech i druhá. U mého TDCI také praskla jedna, ale nechal jsem vyměnit obě dvě.


To je přesně ono - u Mk3 je kombík o skoro 100 kilo těžší než hatchback, takže to auto už je na ten motor poměrně těžké. Téměř stejně těžké jako Mk4. No a u Mk4 je mezi kombíkem a hatchbackem rozdíl snad jen 30 kilo, takže ten výběr to už skoro neovlivní.

Zatuhávající třmeny ruční brzdy jsou u Mk3 běžné, dá se to pořešit. Můj mechanik tam něco povyměňoval, něco upravil a už dlouho to nezlobí. Pružiny jsem měnil taky, napřed přední, pak i zadní, vždycky v páru. Ale ty časem praskají na všem, to není specialita Fordu.
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Wtorek 20.02.2018 17:12, Mondeo MK4 na benzín
Ahoj, Mondeo MK4 s motorem 2.0i 107 kW jsem měl asi rok a půl a najel jsem s ním cca 55 000 km. Měl jsem to na plyn, přestavbu jsem si nechával dělat až po koupi.

Většinu informací jsem sepsal tady http://moje.auto.cz/PaKet/zadna.html

Kdybys potřeboval ještě nějaké další info, klidně mi napiš e-mail.

Ale jinak je pravda, co se tady v diskuzi psalo výše, v mk3 byl tento motor živější, hlavně kvůli té hmotnosti.

Když jsem v tom jel sám, tak to nebylo špatné, ale stačilo naložit další lidi nebo těžší zavazadla a dynamika šla rapidně dolů. Vytáčení motoru až k červenému poli bylo naprostým standardem, pod 4000 ot to bylo vyloženě líné, takže v hustějším provozu na okrskách a častém předjíždění to znamenalo neustálé podřazování o 2 stupně, což každému asi nemusí úplně vyhovovat.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.