Koloss napisał:
Šestiválec jsem nikdy neměl, takže mně smutno nebude. Ale co mi vadí víc je, že ty auta tak tloustnou. Zatímco můj dvoulitr z roku 2001 má provozní hmotnost 1386 kg, tak model pro rok 2011 se stejným motorem má hmotnost 1623 kg, s novým motorem 2.0 SCTi a převodovkou Powershift je to dokonce 1739 kg. Auto se stejným pohonem ztloustlo o 237 kilo, ta novinka dokonce o 353 kilo. To zákonitě pohřbí jízdní dynamiku, když ne veškerou, tak velkou část.
Mazda 6 poslední generace se stejným dvoulitrem...
Já, pokud se budu chtít vozit šestiválcem, tak se vrátím z5 k Opelu, a to k modelu Insignia 2.8 Turbo, a tam při skoro 260 k asi hmotnost řešit nebudu
.
Jinak máš pravdu, že jsou dnes ta auta hodně těžká, já jsem poskočil z 1150 kg u Vectry A na bez mála 1500 kg u Mondea Mk II. Řekl bych, že je to hodně cítit na setrvačnosti, když sundám nohu z plynu, rychlost klesá pomalu, a to i se zařazenou rychlostí.