0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo MK III 2.0 TDCI - jak jezdí po 360 tis. km?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 22.01.2014 07:38, 5 bodů
Ohodnotil jsem recenzi, která doplňuje to, co je tady už mnohokráte napsáno. Myslím, že by se riziko koupit ojetý diesel výrazně snížilo s tím, kdyby se lidé smířili s velkými nájezdy. Tady je krásná ukázka toho, že auto se 350 tkm nemusí být nutně na odpis, ale také je zde vidět, že vstřikovače a čerpadlo nemají životnost shodnou s motorem a kolem 200 tisíc km je potřeba s výraznější investicí počítat.
Jinak zadní brzdiče jsou klasika a mohu potvrdit, že i když je zajištěno, aby se ruční brzda vracela na dorazy (nezůstává viset), tak se čas od času stane (nejčastěji po nějaké potřebě intenzivního brzdění), že se některé kolo zahřeje. Naštěstí je to zatím na teplotu, kdy na něm lze udržet ruka, ale je to drobná vada na kráse. Vysvětluji si to tím, že pokud jsou písky už hodně vyjeté, dostanou se na sebe plochy s horším povrchem a síly k zatlačení pístku po odlehčení brzdy jsou potřeba větší a kotouč je prostě tak snadno "neodhodí".
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 22.01.2014 09:42, strach z nájezdu
jeden z mála lidí co nemají strach z velkého nájezdu. pokud je auto prokazatelně servisované tak ho koupím raději s nájezdem 300k než bez servisky a vůbec doložené historie s tacho 150k. rozumného člověka má zajímat především reálný stav a né jakési potenciálně přetočené počítadlo. jinak recenze výborná, čtivá, podrobná, i s technickými detaily. díky a připojuji pětku
reagować
BMW528i
ilość wystąpień372
data registracji07.01.2013
Środa 22.01.2014 13:37, zvítězil rozum
Vidím, že jsou i rozumní lidé mezi námi, kterí nekupují auto podle stavu tachometru a počtu oděrek. Škoda, že je jich tak málo. Jinak nájezd 360tkm u takto starého auta je naprosto běžný, řekl bych asi průměrný v této třídě. Recenzi musm pochálit má hlavu a patu a působí objektivně. S názorem plně souhlasím jen bych volil jiné auto, ale to je na vkus každého při dobrém servsu a zacházení tento nájezd zvládne skoro každé auto.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Środa 22.01.2014 16:53, ...
vstřikovače a čerpadlo je opravdu otázkou kolem 200 tkm

největší servisní náklady většina z mě známých majitelů řešila ve 150-200 tkm, pak to oservisované prodali...u dvou aut znám i nové majitele, kteří zase nic moc neřeší a auta se blíží k 300 tkm

ještě zadní pera kolem 250 tkm - ale to u mondeí obecně, nevztahuje se k této motorizaci
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Cztwartek 23.01.2014 11:33, u mně 5* +
Nejsem sice fordista a až na výjimky mně auta této značky neberou, ale tuto recenzi jsem si s chutí přečetl. Velmi srozumitelně a objektivně napsaná. Jde vidět že autor má něco v hlavě a nebojí se to používat, i proto dobře udělal, že se nelekl vysokého nájezdu a raději zhodnotil celkový stav a jasnou historii vozu.

Klobouk dolů, že se najdou i takoví, kteří nechtějí být klamáni a nejdou do BBB Bazaru a řeknou: chci nepodřené auto, co má málo najeto... a odpověď ve stylu: takové tu máme všechny.... jim hned otevře peněženku.

Celkově lze i vypozorovat životnost jednotlivých skupin vozu a porovnat, jaký je vývoj. Když to srovnám s našim rodinným stříbrem Octavií 1,9 81 kW, která už taky kroutí 300 tis + a máme jí téměř od novoty, tak největší investice byly mezi 250 - 300 tis km, kdy se přihlásily podvozkové díly i pohonné. Ovšem je třeba říct, že na těch pohonných se dělalo jen turbo, repas altíku, jedna poloosa a opotřebená spojka (jako poslední). Takže nic hrozného. Jen to bylo tak trochu najednou (behem 2 let) a tak padaly různé návrhy, že už by se měla poslat do světa. To jsem neakceptoval s tím, že jen úplný idiot dá auto do téměř perfektního stavu a díky najetým km a stáří ho prodá za pár desítek tisíc (i když zájemců je stále plno). A teď jsme rádi, že jsme ji neprodali, protože nikomu by se nechtělo vozit to co vozíme a jezdit kam jezdíme (od počátků v ní jezdíme dovolené, hory, lesy, ryby, psy, bordel, stavebniny) v našich novějších autech.

Celkově si to auto s celou rodinou pořádně užilo (v uvozovkách) ale jezdí jako zamlada. Základem je pravidelný a nešizený servis a údržba. Olej a filtry po 15000km, dochlazování turba a nerasení dvojhmoty, pravidelné mytí, čištění a nenechávání věci až se něco pos*re.

Bohužel si myslím, že něco podobného by dnes nové auto nevydrželo
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 23.01.2014 13:59, palec nahoru
Kvalitní recenze na správně ojeté auto.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Piątek 24.01.2014 12:11, Vysoký nájezd? Jak pro co...
Reaguji na předchozí příspěvek o Oktávce TDI. 300tkm nájezd - je to moc a nebo málo? Jak kdy. V současném zamstnání máme Oktávku 1,9TDI 66kW a ke včerejšku, co jsem s ní přijel ze SC, má najeto 447.000km. Zvenku je obouchaná a otlučená, jako montážní auto. Ovšem, u nás dostává pravidelný servis olejů a filtrů a jak se zdá, na perfektní funkčnosti se u tohoto auta neprojevuje ani to,že se s ní jezdí kde kdo, na trasy od 0,5km po 4000km/1 cesta, pochybuji, že někdo kdy chladil turbo po jízdě, to opravdu silně pochybuji a o tom, jak se řadí, radši nemluvím. Plyn zná dvě pozice full down a nic, mezi tím jiná poloha není. Spotřeba oleje se neměří a nepamatuji, že by se mi rozsvítila kontrolka oleje na sebedelší cestě a spotřeba nafty je při opravdu drsné jízdě vysoce nad povolenými limity 5,9/100km.
Měřítkem či etalonem toho, kolik má auto najeto, je podle mě, opotřebení volantu a prosezení sedaček. Argumenty typu, že z/do auta se často nastupuje a proto ve 150.000km je sedačka na šrot a volant vyleštěný jak úhoř, nemají šanci obstát. Auto, u kterého je zdeformované boční vedení a volant má poškozený povrch, má najeto minimálně 250-300.000km. Máme v práci 3 vozy s tímo nájezdem a je to u všech stejné.
Čili, potvrzuji, že pokud má auto dobrý servis, opravdu neošizený a jezdí s tím lidí a ne bezmozci, není třeba se obávat vysokých nájezdů. je třeba zhodnoti celkový stav. Pokud je slušná kastle, není shnilá, tak vše se dá opravit, jako třeba spojka, či díly podvozku. Ale aspoň motor a převodové ústrojí musí být v cajku, bez hluku, vůlí a bez nadměrné spotřeby či úniku olejů.
Znám majitele Hondy Legend s těžko uvěřitelným nájezdem velice přes 800.000km (benzín) a auto jezdí bez problémů, nežere olej a to všech bez jakékoliv opravy motoru či automatické převodovky. takže to jde.
A náklaďáky to jen potvrzují, tahače mívají kolik milionů km...
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Piątek 24.01.2014 14:13, RE: Vysoký nájezd? Jak pro co...
Zdeny60 napisał:
Reaguji na předchozí příspěvek o Oktávce TDI. 300tkm nájezd - je to moc a nebo málo? Jak kdy. V současném zamstnání máme Oktávku 1,9TDI 66kW a ke včerejšku, co jsem s ní přijel ze SC, má najeto 447.000km. Zvenku je obouchaná a otlučená, jako montážní auto. Ovšem, u nás dostává pravidelný servis olejů a filtrů a jak se zdá, na perfektní funkčnosti se u tohoto auta neprojevuje ani to,že se s ní jezdí kde kdo, na trasy od 0,5km po 4000km/1 cesta, pochybuji, že někdo kdy chladil turbo po jízdě, to opravdu silně pochybuji a o tom, jak se řadí, radši nemluvím. Plyn zná dvě pozice full down a nic, mezi tím jiná poloha není. Spotřeba oleje se neměří a nepamatuji, že by se mi rozsvítila kontrolka oleje na sebedelší cestě a spotřeba nafty je při opravdu drsné jízdě vysoce nad povolenými limity 5,9/100km. Měřítkem či etalonem toho, kolik má auto najeto, je podle mě, opotřebení volantu a prosezení sedaček. Argumenty typu, že z/do auta se často nastupuje a proto ve 150.000km je sedačka na šrot a volant vyleštěný jak úhoř, nemají šanci obstát. Auto, u kterého je zdeformované boční vedení a volant má poškozený povrch, má najeto minimálně 250-300.000km. Máme v práci 3 vozy s tímo nájezdem a je to u všech stejné. Čili, potvrzuji, že pokud má auto dobrý servis, opravdu neošizený a jezdí s tím lidí a ne bezmozci, není třeba se obávat vysokých nájezdů. je třeba zhodnoti celkový stav. Pokud je slušná kastle, není shnilá, tak vše se dá opravit, jako třeba spojka, či díly podvozku. Ale aspoň motor a převodové ústrojí musí být v cajku, bez hluku, vůlí a bez nadměrné spotřeby či úniku olejů. Znám majitele Hondy Legend s těžko uvěřitelným nájezdem velice přes 800.000km (benzín) a auto jezdí bez problémů, nežere olej a to všech bez jakékoliv opravy motoru či automatické převodovky. takže to jde. A náklaďáky to jen potvrzují, tahače mívají kolik milionů km...


hlavně ty tahače mě pobavily....ty bývají obvykle zajeté po 200-300 tkm a dimenzované na desetinásobek....takže neplést hrušky a jablka...
reagować
donald
ilość wystąpień30
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 27.01.2014 11:59, Vstřikovače, čerpadlo
Jak známo, po mechanické stránce je tento diesel TDCi robustní a odolný, vstřikování je citlivější na naftu a způsob provozování. Osvědčilo se mi přidávání aditivu VIF. Nyní tankuji DieselTech (AGIP) a po započtení extravýhody O2 je to nejlevnější palivo. K tomu poloviční dávku VIF (1:1000) a motor skoro neslyším.
Pokud jde o tah v nižších otáčkách (motor 96 kW 6. kvalt, Euro IV), dá se s ním jezdit v pohodě v obci na čtyřku a pak plynule zrychlovat.
To auto není dokonalé, ale nabídne se malé peníze (dobře vybraná ojetina) soustu práce i zábavy.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 27.01.2014 13:05, RE: Vysoký nájezd? Jak pro co...
Zdeny60 napisał:
Reaguji na předchozí příspěvek o Oktávce TDI. 300tkm nájezd - je to moc a nebo málo? Jak kdy. V současném zamstnání máme Oktávku 1,9TDI 66kW a ke včerejšku, co jsem s ní přijel ze SC, má najeto 447.000km. Zvenku je obouchaná a otlučená, jako montážní auto. Ovšem, u nás dostává pravidelný servis olejů a filtrů a jak se zdá, na perfektní funkčnosti se u tohoto auta neprojevuje ani to,že se s ní jezdí kde kdo, na trasy od 0,5km po 4000km/1 cesta, pochybuji, že někdo kdy chladil turbo po jízdě, to opravdu silně pochybuji a o tom, jak se řadí, radši nemluvím. Plyn zná dvě pozice full down a nic, mezi tím jiná poloha není. Spotřeba oleje se neměří a nepamatuji, že by se mi rozsvítila kontrolka oleje na sebedelší cestě a spotřeba nafty je při opravdu drsné jízdě vysoce nad povolenými limity 5,9/100km.Měřítkem či etalonem toho, kolik má auto najeto, je podle mě, opotřebení volantu a prosezení sedaček. Argumenty typu, že z/do auta se často nastupuje a proto ve 150.000km je sedačka na šrot a volant vyleštěný jak úhoř, nemají šanci obstát. Auto, u kterého je zdeformované boční vedení a volant má poškozený povrch, má najeto minimálně 250-300.000km. Máme v práci 3 vozy s tímo nájezdem a je to u všech stejné.Čili, potvrzuji, že pokud má auto dobrý servis, opravdu neošizený a jezdí s tím lidí a ne bezmozci, není třeba se obávat vysokých nájezdů. je třeba zhodnoti celkový stav. Pokud je slušná kastle, není shnilá, tak vše se dá opravit, jako třeba spojka, či díly podvozku. Ale aspoň motor a převodové ústrojí musí být v cajku, bez hluku, vůlí a bez nadměrné spotřeby či úniku olejů.Znám majitele Hondy Legend s těžko uvěřitelným nájezdem velice přes 800.000km (benzín) a auto jezdí bez problémů, nežere olej a to všech bez jakékoliv opravy motoru či automatické převodovky. takže to jde.A náklaďáky to jen potvrzují, tahače mívají kolik milionů km...


U 66 kW před faceliftem (pak je to jen seškrcená 81 co jede jak 66) je obyč (pevné) turbo, které je celkově odolnější a většinou vydrží víc. Ještě bych dodal k tomu opotřebení interiéru po 300 000 - volant se překvapivě nedrolí, možná po souvisí i s agresivitou potu. Je jen oleštěný. Stejně tak řadící páka, ale schéma řazení je pořád dost výrazné. Sedačka řidiče je prosezená jen mírně (řidič max 85 kg), ostatní sedačky bez prosezení. Čalounění bez poškození (nějaké potahy se nikdy nepoužívaly). Jediné co je poškozené je loketní opěrka vpředu, kde se polámaly různé plastové úchyty a čalounění je už dost jeté. Na pedálech a podlaze bych km odhadoval hodně těžko (koberce jsou už v autě třetí látkové).
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Wtorek 28.01.2014 09:18, RE: Vysoký nájezd? Jak pro co...
Zdeny60 napisał:
Reaguji na předchozí příspěvek o Oktávce TDI. 300tkm nájezd - je to moc a nebo málo? Jak kdy. V současném zamstnání máme Oktávku 1,9TDI 66kW a ke včerejšku, co jsem s ní přijel ze SC, má najeto 447.000km. Zvenku je obouchaná a otlučená, jako montážní auto. Ovšem, u nás dostává pravidelný servis olejů a filtrů a jak se zdá, na perfektní funkčnosti se u tohoto auta neprojevuje ani to,že se s ní jezdí kde kdo, na trasy od 0,5km po 4000km/1 cesta, pochybuji, že někdo kdy chladil turbo po jízdě, to opravdu silně pochybuji a o tom, jak se řadí, radši nemluvím. Plyn zná dvě pozice full down a nic, mezi tím jiná poloha není. Spotřeba oleje se neměří a nepamatuji, že by se mi rozsvítila kontrolka oleje na sebedelší cestě a spotřeba nafty je při opravdu drsné jízdě vysoce nad povolenými limity 5,9/100km.Měřítkem či etalonem toho, kolik má auto najeto, je podle mě, opotřebení volantu a prosezení sedaček. Argumenty typu, že z/do auta se často nastupuje a proto ve 150.000km je sedačka na šrot a volant vyleštěný jak úhoř, nemají šanci obstát. Auto, u kterého je zdeformované boční vedení a volant má poškozený povrch, má najeto minimálně 250-300.000km. Máme v práci 3 vozy s tímo nájezdem a je to u všech stejné.Čili, potvrzuji, že pokud má auto dobrý servis, opravdu neošizený a jezdí s tím lidí a ne bezmozci, není třeba se obávat vysokých nájezdů. je třeba zhodnoti celkový stav. Pokud je slušná kastle, není shnilá, tak vše se dá opravit, jako třeba spojka, či díly podvozku. Ale aspoň motor a převodové ústrojí musí být v cajku, bez hluku, vůlí a bez nadměrné spotřeby či úniku olejů.Znám majitele Hondy Legend s těžko uvěřitelným nájezdem velice přes 800.000km (benzín) a auto jezdí bez problémů, nežere olej a to všech bez jakékoliv opravy motoru či automatické převodovky. takže to jde.A náklaďáky to jen potvrzují, tahače mívají kolik milionů km...


off topic 1
oleštění volantu a řadící páky souvisí se sluncem, potem a prsteny.
dělal jsem pro firmu půjčující auta na full servis a pár set octavií (povětšinou dvojkových) mi rukama prošlo. některé volanty a řadičky byly po 150 tkm na výměnu, jiné ve 250 vypadaly jen lehce oleštěně. sedačky byly prosezené jen u extra hmotných řidičů.
ale je fakt, že se většina aut prodávala s nájezdem pod 200 tkm, ke 300 se blížila jen auta pro taxislužby

off topic 2
náklaďáky (tahače na dálkovou dopravu) konstrukčně z 90. let vydržely často ke dvou milionům km, ale po 1,5 milionu už si žádaly investice. současné náklaďáky (od modelu actros, tga, stralis, atp.) jsou konstruovány na co nejnižší emise a nejmenší servisní náklady pro prvního kupujícího. díky emisím se konstruují motory zbytečně složité a plné elektroniky - což má vliv jak na životnost, tak na případný servis. díky snaze o co nejnižší servisní náklady se auta prvních párset tisíc km chovají "úsporně", aby byly s 1,5 milionem km na vyhození (ale to už stejně nejsou v eu, neboť se tu nevyplatí provozovat díky silniční dani, mýtu, etc)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.