Koloss napisał:
Musím přispět se svou troškou do mlýna. Již deset let jezdím s motorem 2.0i v Mk3, v Mk4 to sice není úplně identický motor, ale odchylky jsou minimální. Těch 10 let s Mk3 je dáno mimo jiné tím, že v Mk4 jsem nenašel stejně vhodnou motorizaci, jako byl pro mne dvoulitr v Mk3. Tam má perfektní průběh kroutícího momentu - mezi 2000-6000 otáček bylo dostupných 90% kroutícího momentu, takže ten motor táhne téměř lineárně až do omezovače, nevzpouzí se ani zrychlování pod 1500 otáčkama.V Mk4 existují dvě varianty motoru 2.0i - standardní a flrexifuel. Obě jsou oproti starším upravené pro Euro 4 a 5, což znamená částečně uškrcení, i když papírové parametry zůstaly skoro stejné, jen kroutící moment klesl ze 190 na 185 Nm. Flexifuel, upravený pro E85, má parametry shodné, podle některých zkušeností by měl být o něco živější. Otázkou je patrně jiný průběh kroutícího momentu, ten jsem zatím nenašel.Hlavní problém dvoulitru v Mk4 vidím v nárůstu hmotnosti - hatchback Mk4 je ve stejné motorizaci o skoro 100 kg těžší než Mk3 (1477 vs 1386 kg), což musí mít dopad na dynamiku, i když v prospektu udávají shodně zrychlení 0-100 za 9,9 vteřin. Kombík je kupodivu skoro stejně těžký - 1496 kg, (Mk3 1457 kg) je totiž menší než 4/5 dvéřové verze. Takže když budu jezdit sám v Mk4, je to jako v Mk3 s nákladem. Auto sice jede stále přijatelně, ale musím víc tlačit na pedál. Takže zatímco v Mk3 byl ten motor na okreskách i zábavný, v těžkém Mk4 to vidím jako základní motorizaci, i díky tomu uškrcení kvůli emisím.Ohledně životnosti - svoje Mk3 jsem koupil jako šestileté se 160 tisíci km. Po deseti letech má 275 tisíc a ventilové vůle jsem nikdy neřešil. Když nastartuju, tak zacvakají vačky, než se po pár otáčkách promažou a pak zmlknou. Tlaky jsem nechal několikrát změřit a už od počátku byl nižší tlak na prvním válci, to se v průběhu let neměnilo. Ohledně těch ventilů - ten motor neměl v Mk3 tvrzená ventilová sedla a tak to dělalo problém s LPG, které má vyšší teplotu hoření. Nicméně Mk4 se v Holadsku a Itálii dá sehnat s originál LPG přímo z výroby, tak nevím, jestli novější verze má nějakou změnu na ventilových sedlech.Co je asi největší problém - po 200 tisících km začala růst spotřeba oleje, což zaznamenalo více majitelů. Rostlo to postupně, dnes dolévám necelý litr na 1000 km. Vzhledem k věku auta a ceně opravy to už řešit nebudu, za autem nejsou žádné modré oblaky, nijak to nevadí. Projeví se to jen tehdy, když se dlouho brzdí motorem, nespaluje se benzín a tudíž ani ten olej, který se tak ukládá ve výfuku. Sjížděl jsem takhle z Grossglockneru a dole při odjezdu jsem pak několik kilometrů kouřil, než se to vypálilo. Opět - nevím, jestli se to může v Mk4 vyskytnout, nebo tam proběhla nějaká úprava.
Dobrý den, budeme rádi, když své zkušenosti s vozem sepíšete do samostatné recenze:
https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme.