0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo III - který benzínový motor je nejlepší volbou?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Piątek 08.09.2017 07:47, ventilové vůle
"2,0 Duratec s výkonem 107 kW je vcelku spolehlivý, při vyšších nájezdech ale trpí podpalováním ventilů, jako důsledek včas nevymezených ventilových vůlí"

Tomuto problému naštěstí lze velice snadno zabránit tím, že si člověk ty ventilové vůle jednou za rok (případně častěji dle nájezdu) sám zkontroluje/nechá zkontrolovat. Práce na hoďku (400 Kč) a žádné podpálení nehrozí.

S tímto motorem jsem zatím najezdil cca 45 000 km a vytkl bych mu spíše jiné věci - 5-stupňová převodovka a s ní související velká hlučnost motoru na dálnici (při 130 km/h točí skoro 4000 ot/min). Dále je nutné si uvědomit, že auto váží bezmála 1600 kg a točivý moment 190 nM při 6000 ot/min tím pádem znamená, že pokud chcete na okrskách bezpečně předjíždět, budete si muset zvyknout na časté řazení a vytáčení motoru až k červenému poli, což samozřejmě někdy může být i zábava, ale když jedete 400 km přes celou ČR, ať už pracovně nebo na dovolenou, brzy vás to přestane bavit.

Je to prostě něco za něco - extrémně jednoduchá konstrukce motoru a jeho spolehlivost je vykoupena (relativně) malým výkonem a bídnou pružností. Každý ať si sám vybere, co je pro něj důležitější.
reagować
RadoS
ilość wystąpień8
data registracji05.06.2017
Wtorek 12.09.2017 08:40, benzinaky
Dobry den, sam jsem toto auto vlastnil 3 roky sice s motorem 2.2 tdci 129 kw ktery byl velice spolehlivy a za celou dobu jsem nemel zadnou vetsi poruchu jak mnozi strasi..je to díky kvalitnímu servisu a chovani se k auto jako takovemu. Nicmene z benzinovych motoru neni vylozene zadny spatny bude se jednat nejspise o 2.0i 1.6 a 2.0 ecoboost.
2.0i Je volba rozumu bude spolehlivy bez velkych nakladu, moc se mi k auto nehodi po strance vykonu. Na motor 1.6 ecoboost je zatim jenom sama chvala a jede krasne 2.0 ecoboost 176kw je jeste lepsi ale je jen s automatem. Nejlepsi bude kdyz se v autech projedete a to vam napovi mnohe.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 15.09.2017 10:29, 2,5T
Myslím, že z ojetin je to motor, který do podvozkově dobře udělaného Mondea jediný dává za takové peníze smysl. A jestli na vyšší stupně má stejnou dynamiku jako chrochták s úplně jinou výkonovou charakteristikou, tak to musí při podřazení jet jak raketa. To srovnávání pružnosti motoru v otáčkách vyhovujících právě dýzlu mi už přijde až dětinské. Srovnávejte dynamiku 3-ky mezi 60-ti a 120-ti km/hodinu... to budou panečku úplně jiná čísla.
A spotřeba? Priority si musí každý vyřešit sám.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 18.09.2017 14:24, 2.0i
Musím přispět se svou troškou do mlýna. Již deset let jezdím s motorem 2.0i v Mk3, v Mk4 to sice není úplně identický motor, ale odchylky jsou minimální. Těch 10 let s Mk3 je dáno mimo jiné tím, že v Mk4 jsem nenašel stejně vhodnou motorizaci, jako byl pro mne dvoulitr v Mk3. Tam má perfektní průběh kroutícího momentu - mezi 2000-6000 otáček bylo dostupných 90% kroutícího momentu, takže ten motor táhne téměř lineárně až do omezovače, nevzpouzí se ani zrychlování pod 1500 otáčkama.

V Mk4 existují dvě varianty motoru 2.0i - standardní a flrexifuel. Obě jsou oproti starším upravené pro Euro 4 a 5, což znamená částečně uškrcení, i když papírové parametry zůstaly skoro stejné, jen kroutící moment klesl ze 190 na 185 Nm. Flexifuel, upravený pro E85, má parametry shodné, podle některých zkušeností by měl být o něco živější. Otázkou je patrně jiný průběh kroutícího momentu, ten jsem zatím nenašel.

Hlavní problém dvoulitru v Mk4 vidím v nárůstu hmotnosti - hatchback Mk4 je ve stejné motorizaci o skoro 100 kg těžší než Mk3 (1477 vs 1386 kg), což musí mít dopad na dynamiku, i když v prospektu udávají shodně zrychlení 0-100 za 9,9 vteřin. Kombík je kupodivu skoro stejně těžký - 1496 kg, (Mk3 1457 kg) je totiž menší než 4/5 dvéřové verze. Takže když budu jezdit sám v Mk4, je to jako v Mk3 s nákladem. Auto sice jede stále přijatelně, ale musím víc tlačit na pedál. Takže zatímco v Mk3 byl ten motor na okreskách i zábavný, v těžkém Mk4 to vidím jako základní motorizaci, i díky tomu uškrcení kvůli emisím.

Ohledně životnosti - svoje Mk3 jsem koupil jako šestileté se 160 tisíci km. Po deseti letech má 275 tisíc a ventilové vůle jsem nikdy neřešil. Když nastartuju, tak zacvakají vačky, než se po pár otáčkách promažou a pak zmlknou. Tlaky jsem nechal několikrát změřit a už od počátku byl nižší tlak na prvním válci, to se v průběhu let neměnilo. Ohledně těch ventilů - ten motor neměl v Mk3 tvrzená ventilová sedla a tak to dělalo problém s LPG, které má vyšší teplotu hoření. Nicméně Mk4 se v Holadsku a Itálii dá sehnat s originál LPG přímo z výroby, tak nevím, jestli novější verze má nějakou změnu na ventilových sedlech.

Co je asi největší problém - po 200 tisících km začala růst spotřeba oleje, což zaznamenalo více majitelů. Rostlo to postupně, dnes dolévám necelý litr na 1000 km. Vzhledem k věku auta a ceně opravy to už řešit nebudu, za autem nejsou žádné modré oblaky, nijak to nevadí. Projeví se to jen tehdy, když se dlouho brzdí motorem, nespaluje se benzín a tudíž ani ten olej, který se tak ukládá ve výfuku. Sjížděl jsem takhle z Grossglockneru a dole při odjezdu jsem pak několik kilometrů kouřil, než se to vypálilo. Opět - nevím, jestli se to může v Mk4 vyskytnout, nebo tam proběhla nějaká úprava.
reagować
Siky
ilość wystąpień2
data registracji08.02.2017
Poniedziałek 18.09.2017 20:34, RE: 2,5T
David V napisał:
Myslím, že z ojetin je to motor, který do podvozkově dobře udělaného Mondea jediný dává za takové peníze smysl. A jestli na vyšší stupně má stejnou dynamiku jako chrochták s úplně jinou výkonovou charakteristikou, tak to musí při podřazení jet jak raketa. To srovnávání pružnosti motoru v otáčkách vyhovujících právě dýzlu mi už přijde až dětinské. Srovnávejte dynamiku 3-ky mezi 60-ti a 120-ti km/hodinu... to budou panečku úplně jiná čísla.A spotřeba? Priority si musí každý vyřešit sám.


Souhlasím. Jezdím na r.v. 2009, 2.5T . Zatím najeto sice jen 110tkm, naprosto bez závad, kromě baterky a pneumatik vše původní. Za celou dobu průměrná spotřeba 8.5l/100km. Pravda, nejezdím vůbec město, když vyjímečně, tak v Praze mám spotřebu 12.5l/100. Většinou jezdím rozumě (dálnice 120-150, okresky 110), a občas si motor a podvozek pěkně užiju, nicméně, jeto z celkových kilometrů max jen pár porcent Příklad je třeba cesta do itálie (4000km) ve čtyřech lidech. Tempomat 130km/h, občas klima a opět celková spotřeba 8.5l/100km. Lehce pod 8 litrů se dá dostat leda na okresce, když si člověk dává hodně pozor a nejede přes 100km/h, ale na tento typ jízdy už si zase člověk může pořídit jiný typ auta. Takže shrnuto ke spotřebě, pokud nebude člověk jezdit město, nebo tomu často nakládat, je úplně reálných 9-10 l/100km, takže ano je to jen o prioritách, ale obavy, že by spotřeba byla neúnosná jsou celkem neopodstatněné. Velký plus tohoto motoru, krom celkem slušného výkonu je jeho akustický projev. Pokud ho člověk nevytáčí v nižších rychlostech, tak o něm vůbec nevíte. a pokud se vytáčí, má nádhernej zvuk, kterej není nijak hlasitej, ale krásně zní jako by z dáli, vemi podobný šetiválci...je to skoro návykové Horší je naopak servisování motoru. Při výměně olej, filtrů nebo svíček, vše musím servisu hlásit dopředu a upozornit je na typ motoru, aby si to obstarali, nebot skladem to snad krom největších fordích servisů nikde namají. Jestli nastane někdy nějaká závada na motoru, tak by to mohl být celkem průšvih, nebot fordí mechanici s tím nemaj zkušenosti a ve Volvu se obávám se jim do toho taky nebe moc chtít. Celkově tedy shrnuto, jsem naprosto spokojenej a spotřeba o cca 1.5 litru vyšší při stejném způsobu jízdy než u nějakého slabého "hlučného" motoru mí za to ticho, občasné opojení z jízdy a výkonové rezervy rozhodně stojí.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Wtorek 19.09.2017 10:15, RE: 2.0i
Koloss napisał:
Musím přispět se svou troškou do mlýna. Již deset let jezdím s motorem 2.0i v Mk3, v Mk4 to sice není úplně identický motor, ale odchylky jsou minimální. Těch 10 let s Mk3 je dáno mimo jiné tím, že v Mk4 jsem nenašel stejně vhodnou motorizaci, jako byl pro mne dvoulitr v Mk3. Tam má perfektní průběh kroutícího momentu - mezi 2000-6000 otáček bylo dostupných 90% kroutícího momentu, takže ten motor táhne téměř lineárně až do omezovače, nevzpouzí se ani zrychlování pod 1500 otáčkama.V Mk4 existují dvě varianty motoru 2.0i - standardní a flrexifuel. Obě jsou oproti starším upravené pro Euro 4 a 5, což znamená částečně uškrcení, i když papírové parametry zůstaly skoro stejné, jen kroutící moment klesl ze 190 na 185 Nm. Flexifuel, upravený pro E85, má parametry shodné, podle některých zkušeností by měl být o něco živější. Otázkou je patrně jiný průběh kroutícího momentu, ten jsem zatím nenašel.Hlavní problém dvoulitru v Mk4 vidím v nárůstu hmotnosti - hatchback Mk4 je ve stejné motorizaci o skoro 100 kg těžší než Mk3 (1477 vs 1386 kg), což musí mít dopad na dynamiku, i když v prospektu udávají shodně zrychlení 0-100 za 9,9 vteřin. Kombík je kupodivu skoro stejně těžký - 1496 kg, (Mk3 1457 kg) je totiž menší než 4/5 dvéřové verze. Takže když budu jezdit sám v Mk4, je to jako v Mk3 s nákladem. Auto sice jede stále přijatelně, ale musím víc tlačit na pedál. Takže zatímco v Mk3 byl ten motor na okreskách i zábavný, v těžkém Mk4 to vidím jako základní motorizaci, i díky tomu uškrcení kvůli emisím.Ohledně životnosti - svoje Mk3 jsem koupil jako šestileté se 160 tisíci km. Po deseti letech má 275 tisíc a ventilové vůle jsem nikdy neřešil. Když nastartuju, tak zacvakají vačky, než se po pár otáčkách promažou a pak zmlknou. Tlaky jsem nechal několikrát změřit a už od počátku byl nižší tlak na prvním válci, to se v průběhu let neměnilo. Ohledně těch ventilů - ten motor neměl v Mk3 tvrzená ventilová sedla a tak to dělalo problém s LPG, které má vyšší teplotu hoření. Nicméně Mk4 se v Holadsku a Itálii dá sehnat s originál LPG přímo z výroby, tak nevím, jestli novější verze má nějakou změnu na ventilových sedlech.Co je asi největší problém - po 200 tisících km začala růst spotřeba oleje, což zaznamenalo více majitelů. Rostlo to postupně, dnes dolévám necelý litr na 1000 km. Vzhledem k věku auta a ceně opravy to už řešit nebudu, za autem nejsou žádné modré oblaky, nijak to nevadí. Projeví se to jen tehdy, když se dlouho brzdí motorem, nespaluje se benzín a tudíž ani ten olej, který se tak ukládá ve výfuku. Sjížděl jsem takhle z Grossglockneru a dole při odjezdu jsem pak několik kilometrů kouřil, než se to vypálilo. Opět - nevím, jestli se to může v Mk4 vyskytnout, nebo tam proběhla nějaká úprava.


Dobrý den, budeme rádi, když své zkušenosti s vozem sepíšete do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme.
reagować
martin200
ilość wystąpień2
data registracji07.12.2017
Cztwartek 07.12.2017 08:59, Mondeo 147kw - r.v.2011
Pokud s tímto autem najede někdo více než 15 tis. doporučuji určitě diesel. Je to velké a těžké auto. Já vlastním 2.2. 147kw a je to podle mě jeden z nejlepších motorů vůbec pro Mondeo IV řady. Výkon, pružnost, spolehlivost. Všechny benzínové atmosférické dvoulity jsou utrpením a 2,5t je rozežrané. Ecoboosty jsou na tom lépe, ale tam bych se taky nedostal pod 10l. Já se chci svést a spotřebu neřeším, dá se s tím jezdit za 7,5, jsem dlouhodobě na 8,5l půl na půl město, okresky a někdy dálnice. Mám nezávislé topení, které spotřebu navyšuje. Tohle auto má aktivní vypalování filtru DPF, takže regenerace proběhnou i po městě. Do 300 tis. km by nemělo mít žádné větší závady. Je třeba dávat jen kvalitní aditivovanou naftu. Kdo hledá ekonomické a spolehlivé auto je dobrá volba i 2.0 103 kw nebo 120 kw nafta, s tím se dá jezdit dlouhodobě za 6,5l. Když si vezmu poměr cena a výkon, nevím o jiném autě na trhu, které by mi dalo více. Koupil jsem ho s poctivými 77 tis. km za čtvrtinovou cenu nového auta s maximální výbavou a jsem nadmíru spokojen. Za 2 roky jsem najel 40 000 km, byl jsem s tím i v Řecku ( to mi někdo říkal Fordem tam a vlakem zpět), za servis auta jsem dal doposud ani ne 3 000 Kč. Předchozí auto Škoda Octávia II 1.9 TDI 77kw.
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Cztwartek 07.12.2017 10:45, RE
Jo, to je parada, vypalovani DPF ve meste.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 07.12.2017 11:53, RE: Mondeo 147kw - r.v.2011
martin200 napisał:
Pokud s tímto autem najede někdo více než 15 tis. doporučuji určitě diesel. Je to velké a těžké auto. Já vlastním 2.2. 147kw a je to podle mě jeden z nejlepších motorů vůbec pro Mondeo IV řady. Výkon, pružnost, spolehlivost. Všechny benzínové atmosférické dvoulity jsou utrpením a 2,5t je rozežrané. Ecoboosty jsou na tom lépe, ale tam bych se taky nedostal pod 10l. Já se chci svést a spotřebu neřeším, dá se s tím jezdit za 7,5, jsem dlouhodobě na 8,5l půl na půl město, okresky a někdy dálnice. Mám nezávislé topení, které spotřebu navyšuje. Tohle auto má aktivní vypalování filtru DPF, takže regenerace proběhnou i po městě. Do 300 tis. km by nemělo mít žádné větší závady. Je třeba dávat jen kvalitní aditivovanou naftu. Kdo hledá ekonomické a spolehlivé auto je dobrá volba i 2.0 103 kw nebo 120 kw nafta, s tím se dá jezdit dlouhodobě za 6,5l. Když si vezmu poměr cena a výkon, nevím o jiném autě na trhu, které by mi dalo více. Koupil jsem ho s poctivými 77 tis. km za čtvrtinovou cenu nového auta s maximální výbavou a jsem nadmíru spokojen. Za 2 roky jsem najel 40 000 km, byl jsem s tím i v Řecku ( to mi někdo říkal Fordem tam a vlakem zpět), za servis auta jsem dal doposud ani ne 3 000 Kč. Předchozí auto Škoda Octávia II 1.9 TDI 77kw.


Aha, takže to máme 8,5 versus 10 za podobně výkonné auto, takže na 20 tkm nám to dělá 9000 Kč (tedy za rok) a jestli je to moc nebo málo, tak na to si každý musí odpovědět sám s ohledem na často zmiňovaný dieselový trojboj, aditivování nafty, složení tras a ekologičnost provozu stejně jako na uživatelské chování atp.

Nepochopil se s ohledem na diesel tu poznámku o neřešení spotřeby...
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Cztwartek 07.12.2017 12:49, RE: Mondeo 147kw - r.v.2011
David V napisał:
martin200 napisał:
Pokud s tímto autem najede někdo více než 15 tis. doporučuji určitě diesel. Je to velké a těžké auto. Já vlastním 2.2. 147kw a je to podle mě jeden z nejlepších motorů vůbec pro Mondeo IV řady. Výkon, pružnost, spolehlivost. Všechny benzínové atmosférické dvoulity jsou utrpením a 2,5t je rozežrané. Ecoboosty jsou na tom lépe, ale tam bych se taky nedostal pod 10l. Já se chci svést a spotřebu neřeším, dá se s tím jezdit za 7,5, jsem dlouhodobě na 8,5l půl na půl město, okresky a někdy dálnice. Mám nezávislé topení, které spotřebu navyšuje. Tohle auto má aktivní vypalování filtru DPF, takže regenerace proběhnou i po městě. Do 300 tis. km by nemělo mít žádné větší závady. Je třeba dávat jen kvalitní aditivovanou naftu. Kdo hledá ekonomické a spolehlivé auto je dobrá volba i 2.0 103 kw nebo 120 kw nafta, s tím se dá jezdit dlouhodobě za 6,5l. Když si vezmu poměr cena a výkon, nevím o jiném autě na trhu, které by mi dalo více. Koupil jsem ho s poctivými 77 tis. km za čtvrtinovou cenu nového auta s maximální výbavou a jsem nadmíru spokojen. Za 2 roky jsem najel 40 000 km, byl jsem s tím i v Řecku ( to mi někdo říkal Fordem tam a vlakem zpět), za servis auta jsem dal doposud ani ne 3 000 Kč. Předchozí auto Škoda Octávia II 1.9 TDI 77kw.
Aha, takže to máme 8,5 versus 10 za podobně výkonné auto, takže na 20 tkm nám to dělá 9000 Kč (tedy za rok) a jestli je to moc nebo málo, tak na to si každý musí odpovědět sám s ohledem na často zmiňovaný dieselový trojboj, aditivování nafty, složení tras a ekologičnost provozu stejně jako na uživatelské chování atp.Nepochopil se s ohledem na diesel tu poznámku o neřešení spotřeby...


Neřeší spotřebu, protože jezdí za 8,5 nafty... Kdyby to bylo 10 benzínu, tak to řeší, protože to už je měsíčně o 750Kč (dle tvých výpočtů... A 750Kč, to máme 20 piv v blízkém okolí centra Brna.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 07.12.2017 12:55, RE: 2,5T
Siky napisał:
David V napisał:
Myslím, že z ojetin je to motor, který do podvozkově dobře udělaného Mondea jediný dává za takové peníze smysl. A jestli na vyšší stupně má stejnou dynamiku jako chrochták s úplně jinou výkonovou charakteristikou, tak to musí při podřazení jet jak raketa. To srovnávání pružnosti motoru v otáčkách vyhovujících právě dýzlu mi už přijde až dětinské. Srovnávejte dynamiku 3-ky mezi 60-ti a 120-ti km/hodinu... to budou panečku úplně jiná čísla.A spotřeba? Priority si musí každý vyřešit sám.
Souhlasím. Jezdím na r.v. 2009, 2.5T . Zatím najeto sice jen 110tkm, naprosto bez závad, kromě baterky a pneumatik vše původní. Za celou dobu průměrná spotřeba 8.5l/100km. Pravda, nejezdím vůbec město, když vyjímečně, tak v Praze mám spotřebu 12.5l/100. Většinou jezdím rozumě (dálnice 120-150, okresky 110), a občas si motor a podvozek pěkně užiju, nicméně, jeto z celkových kilometrů max jen pár porcent Příklad je třeba cesta do itálie (4000km) ve čtyřech lidech. Tempomat 130km/h, občas klima a opět celková spotřeba 8.5l/100km. Lehce pod 8 litrů se dá dostat leda na okresce, když si člověk dává hodně pozor a nejede přes 100km/h, ale na tento typ jízdy už si zase člověk může pořídit jiný typ auta. Takže shrnuto ke spotřebě, pokud nebude člověk jezdit město, nebo tomu často nakládat, je úplně reálných 9-10 l/100km, takže ano je to jen o prioritách, ale obavy, že by spotřeba byla neúnosná jsou celkem neopodstatněné. Velký plus tohoto motoru, krom celkem slušného výkonu je jeho akustický projev. Pokud ho člověk nevytáčí v nižších rychlostech, tak o něm vůbec nevíte. a pokud se vytáčí, má nádhernej zvuk, kterej není nijak hlasitej, ale krásně zní jako by z dáli, vemi podobný šetiválci...je to skoro návykové Horší je naopak servisování motoru. Při výměně olej, filtrů nebo svíček, vše musím servisu hlásit dopředu a upozornit je na typ motoru, aby si to obstarali, nebot skladem to snad krom největších fordích servisů nikde namají. Jestli nastane někdy nějaká závada na motoru, tak by to mohl být celkem průšvih, nebot fordí mechanici s tím nemaj zkušenosti a ve Volvu se obávám se jim do toho taky nebe moc chtít. Celkově tedy shrnuto, jsem naprosto spokojenej a spotřeba o cca 1.5 litru vyšší při stejném způsobu jízdy než u nějakého slabého "hlučného" motoru mí za to ticho, občasné opojení z jízdy a výkonové rezervy rozhodně stojí.


Dobrý den, sepište prosím svou zkušenost s vozem do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
peters.cz
ilość wystąpień8
data registracji26.10.2011
Sobota 08.12.2018 00:20, Je to MK4
Nejedná se zde o Mondeo III ale IV
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 10.12.2018 12:53, RE: Je to MK4
cytat:
reakce na: peters.cz, 08.12.2018 00:20 (Nejedná se zde o Mondeo III al ...)


Mk4 je reálně 3. generace. 1. generace po faceliftu, který byl velmi výrazný, se označovala jako Mk2, ale stále to byla první generace. Tím vznikl ten posun. V článku je přímo uvedený dotaz na "třetí generaci".
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.