Jiří Duchoň, autor článku napisał:
Vážení, omlouvám se za chybný údaj u kombinované spotřeby... K zajímavému příspěvku o motoru 1,8TD: se vším zcela souhlasím, kromě názorů na motor. Jistě, zkušenosti se mohou lišit, já však uvádím svoji: měl jsem možnost několik let jezdit Sierrou se stejným motorem, který se liší jen nepatrně pozměněným vstřikovacím čerpadlem a jiným naladěním. Vůz byl ve výborném stavu, ale s motorem byly potíže. V zimně nestartoval ani s novou baterkou 72 A.h, rozvodový řemen praskl po ujetí 40 000 km a neust...
Docela jste mne pobavil
) Já jsem psal o autu z roku 2000, Vaše Sierra mohla být nejpozději 1993. Ono někdy v roce 98-99 byl ten motor údajně mírně přepracován, mělo by se to projevovat zejména trošku nižší spotřebou a zátah byl snížen na asi 1800 otáček.
Se zimními starty jsem měl dobrou skušennost s mým předchozím autem, kde byl motor Fiat 1,7D bez komprese. V těch největších mrazech musel startér točit zhruba 20 - 30 sekund, než motor chytl aspoň na 3 válce
Jak jsem psal, komprese tam byla mizivá a 74Ah akumulátor to bez problému zvládl. Takže motor ve Vámi zmiňovené Sieře musel být dávno po smrti...