0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TD - koupit, nebo se mu raději vyhnout?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, německá vozidla
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 03.09.2013 08:05, nebál bych se ho
Pokud víte, jaký je Váš známý člověk a řidič a auto je v pořádku, nemá smysl nic vymýšlet. Nejlepší auta se právě předávají mezi rodinou a známými, protože to je pro obě strany nejvýhodnější. V bazaru končí až taková auta, která nikdo z okolí nechtěl z různých důvodů. Pokud by to známý dovolil a nechal auto přihlášené na sebe (jen by se změnil pojistník) tak se i vyhnete ekovýpalnému a syn si ještě nějaký ten rok levně pojezdí. Motoru 1,8 TD bych se při známé údržbě nebál ani přes jeho pověst. Tady je důležitější celkový stav a navíc jak bylo v článku pěkně popsáno, většina věcí zlobí kvůli faktoru člověka - uživatele bez základních znalostí (to se týká mnoha motorů a konstrukcí).
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 03.09.2013 08:28, RE: nebál bych se ho
Paul napisał:
Pokud víte, jaký je Váš známý člověk a řidič a auto je v pořádku, nemá smysl nic vymýšlet. Nejlepší auta se právě předávají mezi rodinou a známými, protože to je pro obě strany nejvýhodnější. V bazaru končí až taková auta, která nikdo z okolí nechtěl z různých důvodů. Pokud by to známý dovolil a nechal auto přihlášené na sebe (jen by se změnil pojistník) tak se i vyhnete ekovýpalnému a syn si ještě nějaký ten rok levně pojezdí. Motoru 1,8 TD bych se při známé údržbě nebál ani přes jeho pověst. Tady je důležitější celkový stav a navíc jak bylo v článku pěkně popsáno, většina věcí zlobí kvůli faktoru člověka - uživatele bez základních znalostí (to se týká mnoha motorů a konstrukcí).


přesně tak, tento motor má částečně neoprávněně špatnou pověst díky autům tahaným sem z DE kde tento byl oblíbenou motorizací taxikářů, tedy auta s 300k+ se zde prodávala jako zánovní s nájezdem obligátních 130k. pokud vyměníte rozvoďák po max. 60k a pokud se k autu budete chovat tak jako ke starému TD, tedy pomalu zahřívat, po jízdě nechat ochladit turbo, čistit chladiče aby se zabránilo přehřátí a žádné divočení, tak bude v pohodě. nejsem si ale jistý že to bude to pravé pro synátora.
reagować
OKOR
ilość wystąpień4
data registracji16.10.2012
Wtorek 03.09.2013 09:04, 1,8 TD ford
S tymto motorom som najazdil 1 000 000 km na aute Mondeo z roku 1999, potom som motor musel menit za iny z búračky v rakusku ktorý mal 250000km a do dnes jazdi ako hodinky. Auto zacalo svoju púť ako riaditeľske, potom bolo obchodácke, potom servisne............vzdy sme dodrziavali interval olej a filtre 15 tis km a rozvody 4 vymeny oleja, pri rozvodoch sa menili aj kladky. Nikdy nas nenechalo visiet za motor, raz sa praskla brzdova hadicka. Do auta sme davali 4 krat xeramisc do motora a prevodovky. Teda k autu nemam ziadne vyhrady, s tymto motorom mame aj focus z roku 2000 (ma ele iny vstrek) a ma zatial cca 500 tis km bez problemu (raz nove turbo). Vzdy plati ked sa o auto staras tak sluzi spolahlivo ked nan kasles tak sa kazi.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Wtorek 03.09.2013 09:58, Mondeo 1.8 TD
Měl jsem tento motor ve starší slabší verzi 65kw v mondeu I. generace před faceliftem. Najeto měl 300 tis (dle tacho) realitu nevím, ale přišlo mi že těch 300 mohlo odpovídat. Na autě jsem za 2 roky provozu kromě náplní a destiček investoval jen pá rkorun za uhlíky do alternátoru, který přestal dobíjet. Jinak mě za 2 roky ani koruna navíc oproti plánované údržbě. Podvozek neskutečně pohodlný (14´kola na zimu a 15´na léto) Auto mělo velmi malý poloměr otáčení. Perfektně se s tím otáčelo i na malých místech. V autě poměrně ticho a obrovské pohodlí a prostor. Auto špatně svítilo, kompletně zežloutlé plastové clony ve světlometech. Tehdy řešeno HID přestavbovou sadou xenonů a bylo to parádní. Nikdo neblikal že bych oslňoval.
Teď trošku negativa - souhlasím, že motor do 2 tis otáček totálně mrtvej, řekněme až nepoužitelnej. To předchozí Peugeot 405 TD na tom byl o něco lépe. Spotřeba mondea byla druhý oříšek. Auto znalo jen jednu spotřebu nezávisle na stylu jízdy. 6,7 - 6,9 dle dotankování. Snažil jsem se ho honit, jindy jezdit velmi klidně a přesto na spotřebu to nemělo téměř vliv. Jakmile se roztočilo turbo tak na tak velké auto to jelo vcelku slušně.
Při minus 20 jsem nastartoval na poprvé, ale auto potom zdechlo (nedržel jsem to plynem, nechal jsem to na volnoběžné otáčky) Při druhém startu auto už neutrál udrželo. Nutno říct, že toto bylo opravdu jen v minus 20. Do - 15 jsem nezažil jediné zaváhání. Žhavky nevím jak dalece byli staré, já to neřešil. S přehříváním auta jsem neměl jediný problém. Studené jsem ho šetřil a po rychlé jízdě dochlazoval. Nevzalo si ani kapku oleje. Vřele doporučuji toto auto, je za velmi rozumné peníze a nabízí opravdu hodně muziky. Díly jsou velmi levné a je jich plné vrakoviště. Koroze je jediný problém, ale dá se řešit též poměrně levně.
reagować
m.u.f
ilość wystąpień1
data registracji12.01.2010
Wtorek 03.09.2013 11:43, Mundeo 1,8TD
Uvedené vozidlo s motorem 1,8TD stále provozuji jako náhradní vozidlo. Pár mých zkušeností, reálný nájezd mého vozidla nevím mělo několik majitelů, proto nebudu uvádět nájezd . Koroze je hlavní nepřítel Fordu před koupí rozhodně zkontrolovat, případně ošetřit . Na mém vozidle, bylo třeba repasovat vstřikovací čerpadlo z důvodu netěsnosti a nefungoval solenoid předvstřiku paliva. Turbo mám stále původní. Palivová soustava trpí na netěsnosti, proto doporučuji preventivně vyměnit palivové hadice. Občas zlobí elektroinstalace problém je ve zoxidovaných konektorech. Brzdy jsou asi největší slabinou, při použití dílů z levné druhovýroby se kroutí kotouče, pokud měnit kotouče, tak za originál nebo kvalitní druhovýrobu. Nápravy jsou snadno servisovatelné a sady ramen čepů se dají sehnat za rozumný peníz. Olej 10W-40 měním každých 10 TisKM a dolévat mezi výměnama nemusím. Dlouhodobou spotřebu nafty mám 6,4l. Motor se za studena nesmí na plno zatěžovat, jinak hrozí prasknutí hlavy. Svou charakteristikou není tento motor vhodný do města, nejvíce mu vyhovuje klidná jízda ustálenou rychlostí po okreskách, to se potom dostane spotřeba i mírně pod 6l.
reagować
jakubbb
ilość wystąpień1
data registracji16.09.2012
Wtorek 03.09.2013 18:23, jakub
Dobrý den, s příspěvky všech autorů plně souhlasím.Vlastním Mondeo r.v.1997,1.8 TD,66 kw asi 3 roky,tacho 191000km.Vozidlo je negarážované.Zimní starty ok.Téměř denně jezdím spíše kratší trasy, někdy jen po městě.Najel jsem asi 60 tkm a motor je v pohodě.Pravidelná výměna oleje v motoru 10W-40 zhruba po 10 tkm, jedenkrát jsem měnil rozvody včetně opravárenské sady vodní pumpy a gufero vačky a jedenkrát měněny žhaviče a palivový filtr.Spotřeba se drží kolem 6-6,5 l/100 km.Určitě je potřeba slušné zacházení s tímto motorem ve smyslu nevytáčení studeného motoru a postupného zahřátí jízdou.Naftu beru raději na čerpacích stanicích známých firem.Motor nikde zjevně netrpí prosakováním oleje.Motor olej nežere-nic nedolévám.Klasikou je koroze lemů zadních blatníků.Teď mě čeká výměna ložiska pravého předního kola-typicky nepříjemný hukot od rychlosti 50 km/h.
reagować
stanikk
ilość wystąpień61
data registracji06.05.2013
Cztwartek 05.09.2013 17:01, RE: nebál bych se ho
Paul napisał:
Pokud víte, jaký je Váš známý člověk a řidič a auto je v pořádku, nemá smysl nic vymýšlet. Nejlepší auta se právě předávají mezi rodinou a známými, protože to je pro obě strany nejvýhodnější. V bazaru končí až taková auta, která nikdo z okolí nechtěl z různých důvodů. Pokud by to známý dovolil a nechal auto přihlášené na sebe (jen by se změnil pojistník) tak se i vyhnete ekovýpalnému a syn si ještě nějaký ten rok levně pojezdí. Motoru 1,8 TD bych se při známé údržbě nebál ani přes jeho pověst. Tady je důležitější celkový stav a navíc jak bylo v článku pěkně popsáno, většina věcí zlobí kvůli faktoru člověka - uživatele bez základních znalostí (to se týká mnoha motorů a konstrukcí).


Tak nějak. Máte pravdu. To auto jsme měli v práci. Kdyby nezkorodoval, tak by jezdil dodnes. K jeho výhodám, krom velikosti byla i nízká spotřeba okolo 6-ti litrů nafty. Jelikož auto už mělo ledasco za sebou, tak se mu při -15 už moc startovat nechtělo.
reagować
katkop
ilość wystąpień1
data registracji12.09.2013
Cztwartek 12.09.2013 18:27, nebojte se
Zdravím Vás,
musím souhlasit s výše uvedenými komentáři. Máme ve firmě Mondeo Combi 1,8TD 66kW z roku 2000 již 7 let a najeli jsme s ním přes 190tis km (celkový nájezd 287tis km) na vozidle jsou prováděny pravidelné výměny olejů, rozvodů (kompletní sada vč. pumpy) a standartního spotřebního zboží. Za celou dobu se nám nestalo, že by nás vozidlo někde nechalo (když pominu nefunkční alternátor z důvodu sjetých uhlíků, nedostatek paliva a píchlé pneu) Pokud se o Vámi vybrané vozidlo prodávající slušně staral nemusíte se ho po technické stránce bát. V rámci provozu jen zopakuji co zde již někdo psal výše - nechat zahřát a i dochladit turbo, netahat motor do červených otáček a starat se o antikorozní ochranu spodku vozu (tu provádíme každý podzim systémem štětka a drátěný kartáč a auto drží) Přeji dobrou koupi
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.