Środa 18.03.2015 13:28,
Maverick 2.3
Já nakonec Mavericka koupil, 2.3, nechal jsem si ho dovezt z Nemecka v plne vybave a musim rict, ze nelituju. Auto je krasne jednoduche, stridme tvary, uvnitr hodne mista, zadna zbytecna elektronika, tak, jak jsem chtel, ale nechybi nic podstatneho. Snad jen palubni pocitac, ale to resim aplikaci v mobilu a ODB zasuvkou, navic ma mobilni aplikace po zadani profilu mnohem vic moznosti, vcetne cteni chybovych hlasek apod. Jizdni vlastnosti jsou "kocarovite", rekl bych, sedadla v kuzi pocit pohodli jen umocnuji, ale i pres pohodli je citit, ze je podvozek tvrdsi, a tudiz na tak vysoke auto prekvapive sedi. Neni to velke SUV, takze s parkovanim neni problem. Co se tyce spotreby, pod deset litru se vetsinou dostanu jen mimo mesto, jinak popojizdenim v mestskem provozu okolo jedenacti, coz mi pripada docela prijatelne a naftove SUV neberou zas o tolik min, aby me to odlakalo od benzinu. Trilitr asi bude mnohem vetsi zrout, ale o nem jsem vubec neuvazoval, jelikoz jednou z podminek pri koupi noveho auta byla manualni prevodovka, 3.0 ma jen automat, navic ctyrstupnovy.
Co se tyce nahradnich dilu - delal jsem zatim jen povinnou vymenu oleje a filtru, spolu s vymenou volnobezky a napinaku ke klinovymu remenu - vse v pohode objednatelne a dorucene do druheho dne.
Jeste k tomu, ze tady v CR tyhle auta moc nejezdi - je to samozrejme tim, ze u vetsich aut a SUV Cesi vyzaduji naftu, ktera se tomuhle vozu nedelala v zadne verzi. Je to proste jeste cistokrevna amerika. Ale me to vyhovuje - nez bych se bal u neznamyho auta problemu spojenych se starsim dieslem, radeji sahnu po jednodussim benzinu. Maverick navic muze tankovat i nizsi 91 oktanovy benzin.
Mimochodem, docetl jsem se, ze byl tenhle Ford (celosvetove zvany Escape) jednim z nejprodavanejsich kompaktnich SUV ve sve dobe - cilove trhy byly hlavne USA, Rusko, Asie, ale i Evropa, hlavne Nemecko, kde jich jezdi hodne. Zkratka vsude tam, kde obyvatele nemusi moc hledet na spotrebu, rekl bych. Vyrabi se mimochodem dal, v ruznych modifikaci, v Evrope je jeho nastupcem Ford Kuga (ve svete stale pod jmenem Escape), ale ta uz ma pro me podivne tvary vselijakych extravagantnich protazenin u svetel a ruznorodych prolisu...
reagować