Poniedziałek 04.02.2013 07:36,
BMW řady 3 r.v. 2008-2009
Dobrý den,
zvažuji nákup vozidla pro dojíždění přes náš nejrychlejší tankodrom v Evropě - D1. Ročně najedu cca 25 tis. km a hledám spolehlivé, servisně nenákladné, pěkné a realativně úsporné auto v ceně do 340 tis. Vozidlo musí být v provedení kombi, neboť vozím poměrně dost zavazadel, někdy atypického tvaru (např. kola). Mezi hlavní požadavky patří menší zájem zlodějů, což vylučuje koncernové vozidla. Ve výběru klasicky uvízlo Mondeo (nelíbí se mě interiér a motor 2,0 TDI mě připadá nekultivovaný), C5 (bojím se spolehlivosti), Avensis (příšerný vnitřek), Mazda (fádní a ohleděné, navíc podvozek mě nijak zvlášť nepřesvědčil), Accord (velmi pěkné, ale nemám dostatek referencí) a BMW řady 3...
V případě BMW mě překvapuje, že navzdory dalším faceliftů a příchodu nové generace se jedná stále o velmi pohledné vozidlo. Z hlediska spolehlivosti jsem našel řadu doporučení na šestiválcové motory (330d), zde mě zaujala možnost pohonu 4x4 xdrive, což vzhledem k tomu, že nemám zkušenosti se zadokolkami hraje docela podstatnou roli. Další zvažovanou motorizací je 318d, údajně je spolehlivější než výchozí 320d a navíc má fantasticky nízkou udávanou spotřebu.
Zajímá mě tedy, jaké jsou skutečné provozní náklady obou motorizací. Především pak odběr paliva při rychlosti 130 km/h. Nerad bych časem zjistil (tak jako u Mondea), že místo avizovaných 4,5 l až 5,5 l je oděr nafty na úrovni 6,5 l a výše. To už by se totiž vyplatilo pořídit 330d xdrive. Také bych poprosil o zhodnocení zimního provozu BMW se zadním náhonem. Opravdu je potíž vyjet ze zasněženého parkoviště?
Předem děkuji a s pozdravem
DF
reagować