0
powrót
 

diskuze k tématu: Benzín do 200 000

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady
Adamerus
ilość wystąpień5
data registracji26.05.2020
Wtorek 26.05.2020 23:41, Benzín do 200 000
Čaute.

Už delší dobu koukám po novém autě. Vím že je všude halda příspěvků, ale i tak je momentální výběr poměrně mizerný a proto se dívu i po alternativach.

Před nosem mi prodali krásné mondeo MK 4 2.0i v titaniu x. Ma vše co bych od noveho auta chtěl a to především Bixenony, vyhřev čelního skla, vyhrev sedacek, alcantary, byl v liftbacku, ročník 2010 apod. ale hlavně má spolehlivý a mně dostačující motor. Trošku mi vadila absence 6Q, ale po projetí dvou stejnych motorizaci mi to nevadí. Dále se doporučuje mazda 6 2.0i, ale ta se mi absolutně nelíbí vevnitř, chci auto ve kterem se budu cítit dobře. To samé Lancer 1.8 mivec. Jenže mondea se ted teměř neprodavají v pěkné výbavě. A social už taky nechci. Minimalně ty bixeny požaduji - ledaze by se nasel krasny kousek s halogeny (mám focuse s mizernou svitivosti a uz halogeny proste moc nechci), alcantary si lehce dodělam. Na auto mám 150 tis plus 50k servis, ale můžu si to rozložit jinak - zaleží na spolehlivosti.

No ale co je potom na výběr za rozumné motorizace? Koncern katastrofa, puvodně jsem se dival po octavii rs aka BWA TFSI 2.0, ale když se poohlednu zpět, tak mi to přijde jako celkově starší auto, ale má za ty peníze velmi slušnou vybavu - nicmeně většina jsou vyjete kombiky. 1.2 tsi slabé, 1.4 tsi, 1.8 tsi by klidně šly, ale nevím jak moc budou spolehlive a nákladné v porovnaní s vyše zmíněnym TFSI 2.0 BWA. Nenajedu s autem moc, ale predevsim kvuli stavu stavajiciho auta.. Planuji delší trasy s novym autem i přes hranice. Mimo to TSI všichni odsuzují - vím o nahrazení řetezu řemen, ale i tak bych se toho asi bal. Dál mě napadají snad už jen bmw 320 u kterych by byl nejdražší servis, 1.8t...

Může mi někdo poradit co by za dané situace vybíral? Počkali byste na pěkné mondeo třeba i pul roku nebo by vám nevadilo jít třeba do 1.4tsi? Nepotrebuju zavodak, jen chci spolehlivy motor se slušnou vybavou. A take neco silnějšího jak stavajici 1.6. Ještě se jeví jako možnost počkat a připlatit si, koupit treba za 250k, ale neočekavam lepší vyběr motorizací, navíc bych do auta nerad tolik vrazil.

Za každou normalní užitečnou radu budu vděčný, jsem už celkem zoufaly
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 28.05.2020 13:16, RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 26.05.2020 23:41 (Čaute.Už delší dobu koukám po ...)

Ahoj tebe limituje cena. Pokud jezdíš často krátké trasy a občas dlouhé, šel bych do něčeho jako je Honda Civic/Accord 1.8/2.0 VTEC, protože umí jezdit do 7l i na dálnici a to je výborná hodnota. Přitom tyto motory znám i s 350 tis.km na tachometru, takže při poctivé údržbě odejde leda výfuk

Pokud ale budeš jezdit výhradně dlouhé trasy, pak bych hledal Mondeo 2.0 TDCi do roku 2014 cca, s tím, že připlatit si za lepší výbavu a menší nájezd se oplatí.. Je to skvělý vůz i motor, o manuální převodovce nemluvě. Skvělý je i 2.2 TDCI, který jede lépe , než Octávie 2.0 TDI RS, ale počítej 7l spotřeba.
Čím překvapím je, že já považuji rovněž PSA motor 2.0 HDI za skvělý a tak bych se podíval po Peugeotu 508 a Citroenu C5 II s tímto motorem. Dva z mých kamarádů mají 508 a měnily se maximálně pružiny vzadu, jinak sekají dobrotu a interiér mi připadá lepší než v Octávii III

Pokud Ti nevadí výstřední dizajn, tak Renault Laguna III 2.0 Dci je solidní vůz a to i výdrží podvozku a dalších částí, které francouzi trochu šidí. Motor je odolný, vůz má často dobrou výbavu. Korozi Laguna II a III nezná a to znám i 14 let starý kus.

Tož držím palec!
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 28.05.2020 14:38, RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 26.05.2020 23:41 (Čaute.Už delší dobu koukám po ...)


Před 2-ma lety jsem sháněl téměž totožné auto, jen jsem chtěl ten 5 válec a taky nebyly. Ve stejné cenové relaci jsem se díval i po autech Subaru Legacy nebo Outback, kde jsem chtě 3 litr, ale tady by se daly doporučit i s menšími motory. Taky jsem si nevybral kousek, protože těch H6 bylo málo a bly buď drahé nebo měly hodně za sebou.
Nakonec jsem jako alternativu koupil Opel Insignia, který je takovou trochu popelkou, protože většina jde po Mondeích. Měl jsem kdysi Kadetta a Vectru a krom koroze jsem si na techniku moc ztěžovat nemohl, proto mi Opel zůstal v hledáčku i dále. Insignia taky dělá liftback a má celkem slušnou motorovou paletu. Z té bych zmínil výbornou atmo 1.8 benzín, jako úplně nejzákladnější motor nebo nadprůměrný 2.0 Turbo. Oba spolehlivé při běžné údržbě, žádné chronické problémy. Ani ostatní technika není zásadně problémová. Je to robustní auto, aby ne, když ty nejslabší motorizace startují na 1,5 tuny a ty nejsilnější a nejvybavenější přelezou 2 tuny. Negativa: přes královské vnější rozměry je uvnitř menší než Mondeo, zejména pak na zadních sedadlech se dospělí vyššího vzrůstu dotýkají hlavou střechy díky karoserii imitující coupé, systém montáže středové konzole umožňuje generování pazvuků na rozbitých cestách. Je to bohužel vlastnost a musí se to zkusit. Na mém autě se 160 tkm je to zatím dobré, tak uvidíme, jak se to do 200 tkm změní. Ta hmotnost je taky dvojsečná. Na jedné straně v případě střetu je na tom těžší lépe, ale furt tu hmotu musí tahat s sebou takže při pokusu o opravdu úspornou jízdu s tím musí řidič pracovat jako pilot Spitfiru s výškou.
reagować
Adamerus
ilość wystąpień5
data registracji26.05.2020
Cztwartek 28.05.2020 15:06, RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: David V, 28.05.2020 14:38 (Před 2-ma lety jsem sháněl tém ...)


Je to pěkné auto, o tom žádná, v pár jsem už seděl, ale vždy na mě pusobily spíš záporně. Obecně nejsem fanda opelu a řadim je pod citroen, fiat, peugeot a podobné, mně nepřitahujíc značky. Většinou je design vnitřku tak škaredy, že bych o autě neuvažoval ani kdyby mělo být za par kaček. Oproti tomu honda, hyundai, kia, ford, skoda, seat apod se mi vždy zamlouvali.

Nicméně dnes celkem zasadní poznatek. Byl jsem si projet 1.2 TSI 77 kw v rapidovi 2013, který mě překvapil 6 rychlostí a výkonem. Teď mám 1.6 74 kw focuse bez turba a vykon jsem čekal podobně chabý co se týče jízdy po dálnici, ale bylo to naopak. Focus už moc nechce tahnout přes 120 pokud nevytáčím motor, tohle si krásně jelo plynule i přes 120. Na internetu jsem se navíc dočetl že jsou tyto 1.2 TSI EA211 nejspolehlivější motory co se nových TSI týče a najedou i přes 200 tisic km. Takže výkon by mi stačil...

Má s tímto motorem někdo nějakou zkušenost co se spolehlivosti tyče? Nějake nazory na tento motor? Šli byste do něj za tyto penize?
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 29.05.2020 08:38, RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 28.05.2020 15:06 (Je to pěkné auto, o tom žádná, ...)


Když se ti líbí Honda, tak proč ne Accord?
Benzíny jsou bezproblémový, zbytek auta taky...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 29.05.2020 10:14, RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 28.05.2020 15:06 (Je to pěkné auto, o tom žádná, ...)

Ahoj, motory řady E211 1.2 TSI jsou spolehlivé a zvláště silnější 81kw jede dobře.
Rapid má svoje bolístky - kompresor klimatizace SANDEN a slabý přední podvozek, ale obojí se dá vyměnit a pak slouží dobře.
Golf VII i Octávie III mají lepší sedadla a fortelnější díly,v tomhle se jim Rapid nemůže rovnat ale jinak je Rapid příjemný společník pro nenáročného řidiče a umí být i úsporný s klidnou nohou.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 29.05.2020 10:14, RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 28.05.2020 15:06 (Je to pěkné auto, o tom žádná, ...)

Ahoj, motory řady E211 1.2 TSI jsou spolehlivé a zvláště silnější 81kw jede dobře.
Rapid má svoje bolístky - kompresor klimatizace SANDEN a slabý přední podvozek, ale obojí se dá vyměnit a pak slouží dobře.
Golf VII i Octávie III mají lepší sedadla a fortelnější díly,v tomhle se jim Rapid nemůže rovnat ale jinak je Rapid příjemný společník pro nenáročného řidiče a umí být i úsporný s klidnou nohou.
reagować
Adamerus
ilość wystąpień5
data registracji26.05.2020
Niedziela 31.05.2020 20:36, RE: RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: BobanHTP, 29.05.2020 10:14 (Ahoj, motory řady E211 1.2 TSI ...)


Promin ze reaguji až ted. Nejak me to neupozornilo :). Já jsem obecně fanda hond a VW, jen mi u accordu 7g za tuto cenu prijde pohodli vevnitr pomerne chabe, proto preferuju něco jineho než hondu momentalně. Spotřebu nějak moc neřešim, ale u takoveho 2.5T u mondea uz by mi asi vadila :D Ted se prodaval jeden pekny cerveny accord 7g s polokuzi, halogeny za slusne penize ve slusnem stavu, ale chtel jsem uz vybavenejší auto, klidně si počkam, jen chci mít víc na vyběr. Nicmeně jsem zjistil, že se dají sehnat golfy MK 7, leony 1.2 tsi i kolem 220k kč - jen doufam že maji řemen a jsou EA211, protože jestli ano, tak si asi ještě chvili focuse necham. Jestli se tedy mezitim neobjevi mondeo.

Co by se ještě dalo doporučit s 1.2 TSI 77kw, nebo obecně TSI za podobnou cenu?
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 02.06.2020 12:38, RE: RE: RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 31.05.2020 20:36 (Promin ze reaguji až ted. Neja ...)

Ahoj, pozor, ty dobré 1.2 TSI EA211 mají téměř vždy výkon 66kw(pětikvalt) a 81kw(6kvalt).
Když otevřeš kapotu, tak ten ne moc dobrý EA111 má na motoru obdélnikový kryt s velkým nápisem TSI. Ten novější jen čtvercový kryt bez nápisu, viz. koukni na stránky: http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html
Pokud chceš už nadprůměrný výkon, tak ber 1.4 TSI v Golfu nebo Octávii nebo Leonu, jen si opět pohlídej, že jde o řadu EA211, ano ceny budou nad 200tis.kč, jenže je to pro tebe řešení bez kompromisů. Nenech se zmást výkonem 9xkw, jede lépe, než říkájí hodnoty
reagować
Adamerus
ilość wystąpień5
data registracji26.05.2020
Wtorek 02.06.2020 18:05, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: BobanHTP, 02.06.2020 12:38 (Ahoj, pozor, ty dobré 1.2 TSI ...)


Aha ja pravě myslel že je EA211 i s 77 kw :/ Tak to potom rip, protože ty s 81kw jsou už 2015 a výš na což nemam budget.

No dejme tomu že si najdu nějakou pěknou 1.4 tsi EA211 - Na co si dát bacha? Co se tam kazí co se tyče motoru? Rozvody udelam komplet preventivně se vším všudy raději, ale co dál by mohlo byt načate? Pry je 1.4 tsi poruchovější než 1.2 tsi... Zajimalo by mě v čem? Na internetu se toho prd dozvím, protože většina rekne, že je EA211 s řemenem nebo zpevněnym retezem už bezproblemova, což docela pochybuju. Vím o tom, že si motory vezmou i olej jak muj stary focus uz treba v 100 tis. km, ale predpokladam ze to zdaleka neni vše...?
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 03.06.2020 11:09, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Benzín do 200 000
cytat:
reakce na: Adamerus, 02.06.2020 18:05 (Aha ja pravě myslel že je EA21 ...)

Ahoj, novější řada 1.4 TSI EA211 (myslím cca od roku 2014, ale musí se to ověřit) nemá problémy ani s rozvody ani s olejem.
Je to přímý vstřik, tak nemá rád jen ultrakrátké trasy,ale jinak stačí měnit olej co 15tis.km a jezdit raději na benzín s aditivem, stačí ten VIF.
Rozpočtově patrně na něj nedosáhneš, takže jak píšeš, starší řada EA111 potřebuje vyměnit celou rozvodouvou sadu(někde ji říkají i opravná) a nejezdit jen krátké trasy.
Všemi deseti ale doporučuji EA211 1.4 TSI, má jej v půjčovně kamarád v Superb III 2015 a seká dobrotu a jezdí krásně, to jsem ověřil
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.