Środa 09.01.2019 22:08,
Ford Kuga - důvod k řidičské radosti
Na jaře roku 2018 jsme se s manželkou rozhodli pro koupi nového vozidla. Vzhledem k tomu, že se již pomalu blíží důchodový věk, chtěli jsme si manželkou pořídit SUV - vyšší posaz, lepší výhled, bezpečné vozidlo pro výlety s našimi vnoučky. Po dlouhém hledání optimálního vozu (Karoq, Mitsubishi, Hyundai, Mazda, Jeep, Ford Kuga atd.) jsme postupně obešli řadu dealerů. Po vstupu do dealerství Ford jsme se na první pohled zamilovali do Fordíku Kuga - nádherná červená metalíza Ruby - jeho sexy tvary, krásná barva, plná elektro výbava asistentů, vnitřní prostor atd. zkrátka láska na první pohled.
Vzhledem k tomu, že jsem předtím vlastnil vytůněnou Octavii II. řady, Renault 19 přes 120kW, Peugeot atd při předváděcí jízdě jsem potřeboval porovnat výkon přeplňované nafty 2.0 a 1,5 Ecoboost. Při jízdě s Ecoboostem jsem kvitoval nízkou hmotnost a docela pěkný zátah na "syrové auto" - několik desítek km. Protože auto používám denně na dojíždění do práce a to do 40 km nakonec jsem se rozhodl pro 1,5 110kW Ecoboost ve spojení s ruční 6. stup.převodovkou. Neměli jsme zájem o 4-kolku (40. let jsem ji soukromě nepotřeboval), přední náhon bohatě postačuje, i v letošní zimě nebyl problém při troše řidičské předvídavosti projet zasněžené Jeseníky, Šumpersko, Javořinu atd. beze smyku (pokud jsem jej úmyslně pro radost vnoučka nevyvolal...) - driftování však opravdu s Kugou vybavenou elektrickou ruční brzdou nejde (bohužel...) - zlatá Š-120 GLS nebo Octavia II.
Dnes máme najeto přes 15 tisíc km, za sebou 2 mnou vyžádané výměny oleje motoru v rámci záběhu (to bylo přesvědčování techniků ve Fordu, proč to chci...) - dělal jsem to u všech aut, protože čekat - až si auto řekne, jak tvrdí manuál... je při dnešní mazivosti olejů 0-W20/5-W20 a častých startech (stop and start pravidelně ráno vypínám) asi cestou k zadělání si na pozdější problémy se zkrácením životnosti...
Auto používáme denně, tahá přívěs dle potřeby a doposud se opravdu neprojevil jediný technický problém. Jízdní vlastnosti motokáry na pneu 18", žádné tvrdé rázy.
Ano, ze začátku velké pneu - 235mm táhli za volant - nechal jsem v rámci servisní prohlídky seřídit geometrii a od té doby kam zatočím, tam autíčko jede.
Zatím fakt velká radost - když potřebuji spravit náladu, sednu za volant a vyrazíme na výlet. Vnoučátka se zamilovali do kugouška - vyhřívaný volant, sedačky, náladové osvětlení interiéru, automatické parkování - žádný problém, je potřeba však jezdit hlavou a předvídat, parkuje bez potíží, místo si vždy najde - musím jej však kontrolovat, to je jasné má, své technické limity - díry v silnici, kanály, ulámané obrubníky atd., přece si nenechám podřít krásná kola nebo pneu - lidský faktor a selský rozum...
Prozatím se nevyskytla žádná závada elektroniky, vše v poho, po 11 měsících používání mohu konstatovat, že vůz s lepšími jízdními vlastnostmi jsem již dlouho neřídil a to mám najeto kolem 2 mil. km s různými typy vozidel od traktorů přes koncernové vozy až po T-815 s podvalníky a tanky...
Dlouhodobá spotřeba je zatím v zimě při denním používání v průměru kolem 6,7-7,1 l Ba-95N.
Vše záleží na způsobu jízdy.
Nechci nikomu vnucovat svůj názor - pouze popisuji své pocity z řízení a z radosti se svezení s Fordem Kuga a děkuji technikům, že s poslední modernizací je vozidlo plně konkurence schopné různým nejlepším českým, ale i jiným SUV a myslím si, že jeho jízdní vlastnosti jsou opravdu kvalitní a auto Vás kdykoli podrží.
Doporučení: Po zakoupení auta jsem si neprodleně nechal provést celkovou demontáž všech plastů a krytů prahů, podvozku, motoru a kvalitní profesionální nástřik všech kovových částí a dílů podvozku a náprav fordíku. Byl tedy včas připraven na "kvalitní"práci silničářů v letošní zimě i na další zimní provoz.
reagować