Filip napisał:
Zabývám se snižováním spotřeby u vozidel a v tomto případě bych vyzkoušet několik věcí. Pravidelně kontrolovat tlak vzduchu v pneu (lepší vyšší tlak v rámci normy, než nižší), dbát na čistotu vzduchového filtru. Dále jezdit na kvalitní palivo (nemyslím, že je nutný V-Power, ale nekvalitní benzíny o 1,30Kč levnější často prodraží o mnoho více jízdu na spotřebě). Dále změnit styl jízdy - toto dělá obrovský rozdíl. Zásada je minimálně brzdit - když je na dálnici 110, vidím ji většinou již z dálky, ...
Souhlasím s nedoporučením chipu. Automobilky mají složitá vývojová centra, kde elektroniku automobilu a řídící jednotky vyvíjí týmy expertů, jak by pak mohl nějaký odblokovávač mobilů nebo autorádií či stáčeč tachometrů kvalitně nahradit takto složitý program? U atmosférických motoů se vždy tuning prováděl podle staré školy - leštění sání popř. zvýšení kompresního poměru a třeba úprava výfuku, tlumičů výfuku až po instalaci lehčích kovaných pístů a průchodnějšího filtru vzduchu a katalyzátru... Jinými slovy je to dost složité a hlavně nákladné. To se nedá udělat levně.
Zajímavý je rozdíl mezi motory např. koncernu VW. Jejich hliníková 1,8 má řadu modifikací: 1,8atm, 1,8T, 1,8TT... Zvýšení výkonu z 1,8T 110kW na 1,8T 132kW je pak možné a třeba v kvalitních podmínkách proveditelné (vývoj Škoda - Česana). Octavia I RS 132kW pak lze upravit na 165kW (Audi TT), ale nějakým levným řešením, chipem, to nelze. Hrubě mě rozčilují řidiči, i nových přeplňovaných dieslů, z jejihž vozů se po přidání valí mračna dýmu. Většinou je to dáno nějakým levným řešením - mezičipem. Ale na úkor životního prostředí a také lidského zdraví. Saze z dieslů pronikají, kvůli svým malým rozměrům do krve a jsou přímo zodpovědné za rakovinu. Opravdu přímo! Obsahují PAU - polycyklické aromatické uhlovodíky. ZAPOMEŇTE NA CHIP!