tomaskrtek napisał:
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...
Turbodmychadlo, vstřiky, setrvačník jsou bohužel součásti motoru, které podléhají běžnému opotřebení, podobně jako, brzdové komponenty, tlumiče nebo třeba obyčejný akumulátor. Z mého úhlu pohledu na ně nelze aplikovat formuli o skryté vadě, neboť v době prodeje mohly fungovat, avšak po prodeji jejich životnost došla konce.
Právě z tohoto důvodu vesměs nedoporučuji nákup starých naftových ojetin, kde se tyto komponenty hranici životnosti přibližují a nelze aplikovat reklamaci na základě skryté vady. Je každého věc, jak důkladné expertýze podrobí nakupované auto, ale chápu, že při rozpočtu 100 tisíc by se při 4-té důkladné prohlídce (za 5000 Kč/ks) mohlo ukázat, že míříme do slepé uličky.
Jak bylo řečeno, koupila jste dost starý vůz za 10% původní ceny, což znamená, že je velká pravděpodonost, že budete muset na servis nějaké prostředky vynaložit, tím spíše pokud se jedná o starý naftový pohon, a to při tomto stáří myslím paušálně.
Budiž Vám to zkušeností do budoucna, že ojeté auto už má něco za sebou a nelze k němu přistupovat jak k novému, byť jste za něj utratila relativně dost peněz. Jsou ojetiny i 3x dražší, které žádají opravu v rámci běžného opotřebení.