david_b napisał:
Ty seš ale inženýr. Nic ve zlym, už na diskuzi nemám sílu. Kolik tak asi točí při 130 km diesel a kolik točí benzín? Proč budu točit diesel do 4500ot. Když líp jede ve 3000?Proč dieselové mercedesy najedou bez problémů 500 000km, a benzínové ne?
Na těch 130 záleží, jestli má diesel šestikvalt nebo ne a vůbec jak je poskládaná převodovka. Jistě, bude točit méně, ale kdybys četl mou první reakci, tak bys věděl, že mě to zase tak netíží, protože z principu je benzínový motor zase méně zatěžován spalováním (menší kompresní poměr, menší tlakování bez turba). Takže jestli nemáš jiný argument, než otáčky, tak je to slabé.
A jestli jsi neviděl benzínový Mercedes s najetými 500 000 km, tak to ještě neznamená, že je nenajede. Lidi, kteří plánují ujet půl mega kilometrů s jedním autem, si kupují naftu prostě z důvodu celkové ceny paliva, které na tu štreku spotřebují. V Americe to patrně bude jinak, tam nejspíš nebude problém najít benzínový Mercedes s najetými 500 000 mil.
Ale celá tahle diskuze nemá cenu, protože aby byl motor po smrti, tedy aby už nebyl opravitelný, tak by se snad musela urvat ojnice a projít blokem a to se stává tak vzácně, že se s tím snad ani jeden z nás nesetkal. Všechno ostatní je opravitelné, i vydřené válce se dají převložkovat, dokud není zničený blok, tak je to vlastně jen otázka peněz, jestli se podaří udržet motor v provozu. A vzhledem ke složitosti turbodieslu je právě u něj větší šance na náročnější opravy.
A jestli nemáš na diskuzi sílu, to bude asi tím, že jsi měl jediný argument (nižší otáčky dieslu) a ten je ještě chabý. Bez urážky. Nepředpokládám, že by konstruktéři toto hledisko ve svých výpočtech nezohlednili a benzínové motory projektovali na poloviční kilometrový proběh. Nic ve zlým, ale on se ten inženýrský diplom nedával zadarmo, alespoň na VUT ne.