Laila napisał:
No, každopádně na mou otázku, zda Fusiona 1.4 nebo 1.6 mi neodpověděl nikdo
Rozdílo mezi naftou a benzínem znám. Jezdím dlouhé trasy, proto chci naftu. A jelikož pracuji u PČR, tak krádeže Fábií a Octávek atd .... nebudu rozebírat, ať to stojí 50 nebo 350, I. či II Fabie .....
1.) Fusion není auto na dlouhé cesty (není příliš pohodlný, spíše kostitřas, nemá dobrá sedadla - jak pohodlím, tak nekvalitní konstrukcí), pokud s ním takto hodláte jezdit pravidelně. Jednou za rok dovolenou v Chorvatsku samozřejmě zvládne.
2.) Ford nemá dobré dieselové motory, ale když už, tak na delší trasy se TEORETICKY vyplatí sáhnout po tom větším. Ovšem pouze TEORETICKY, protože tento motor od PSA je dost problémový. Ale je nutné si uvědomit, že fusion je docela vysoký, proto musí motor zvládat poměrně velký odpor vzduchu, který naráží do karoserie. Bohužel spolehlivější motor 1.4 TDCi (50 kW) je absolutně nejslabší možnou motorizací fusiona (i základní benzinová 1.25 má 55 kW a teprve 1.4 59 kW je rozumná pro pohyb mimo město, byť i tak je výkonem a poskládáním převodovky právě spíše do města).
3.) Zvažte dobře, jestli Vám úspora za palivo vykompenzuje vysoké riziko drahých oprav. Zároveň zvažte, podle jakých kritérií jste si fusion vybrala. Z toho, co jste totiž zatím napsala, ten fusion není dobrá volba - dokonce i fiesta by byla vhodnější a s motorem 1.4 TDCi lépe použitelná.