0
powrót
 

diskuze k tématu: První „rodinné“ auto do 50.000

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla
Hokejman
ilość wystąpień2
data registracji02.04.2015
Cztwartek 02.04.2015 22:11, První „rodinné“ auto do 50.000
Dobrý den,

sháním prostornější auto, či kombi do 50.000. Je tu mraky různých názorů a tak jsem hodně četl, vybíral a vybíral... Došel jsem ke třem značkám:

- Ford Focus kombi
- Fiat Stilo kombi
- Citroën xsara picasso

Nájezd by byl do 10 000 km ročně.
Chápu, že při tomto rozpočtu nemohu mít přehnané nároky, ale když už se na autě něco pokazí,
tak priorita je cena náhr. dílů. Předem moc děkuji za každou radu.
reagować
zkolbi
ilość wystąpień1
data registracji19.03.2012
Piątek 03.04.2015 10:09, Kombík do 50tis
Zdar. Vozím auta cca 15let a za mne určitě Focus s motorem 1,6 74kw. Na Citroenech bývají nákladnější opravy zadních náprav + el.instalace, Fiat asi není špatný, ale nějak jsem si k němu za ty léta nevytvořil bližší vztah + nelíbí se mi interiér a celkově i z hlediska servisu (jednoduchost prací + náhradní díly + dostupnost starších náhr.dílů) u mne osobně jednoznačně vítězí Focus ! Zdeněk
reagować
ps.slon
ilość wystąpień16
data registracji02.01.2015
Piątek 03.04.2015 16:21, RE: První „rodinné“ auto do 50.000
Hokejman napisał:
Dobrý den, sháním prostornější auto, či kombi do 50.000. Je tu mraky různých názorů a tak jsem hodně četl, vybíral a vybíral... Došel jsem ke třem značkám: - Ford Focus kombi - Fiat Stilo kombi - Citroën xsara picasso Nájezd by byl do 10 000 km ročně. Chápu, že při tomto rozpočtu nemohu mít přehnané nároky, ale když už se na autě něco pokazí, tak priorita je cena náhr. dílů. Předem moc děkuji za každou radu.


Dobrý den.
FoFo combi je výborné auto co do praktičnosti, pohodlí a velikosti vnitřního prostoru jak pro cestující, tak pro zavazadla. Focuse jsem vlastnil 8 let , s motorem 1.8 tddi, a maximální spokojenost. Výborné jízdní vlastnosti a opravdu praktický kufr, který ač "papírově" menší než u Mondea, praktičností s Mondeem srovnatelný. Benzínový motor 1.6 jsem nikdy neřídil, ale tento Zetec prý patřil k tomu nejlepšímu, co se v této kategorii nabízelo.
Abych jen nechválil. Doporučuji koupit auto po facelitu 2001, na první pohled se pozná podle směrovek v předních světlech (původně v nárazníku) a plastových proužcích na krajích nárazníků. Auta mají lepší antikorozní úpravu, než ze začátku výroby. I tak je ale potřeba auto řádně prohlédnout, Fordy z této doby prostě reznou. Notoricky známé závady jsou špatně nebo vůbec nefungující klima a nefunkční centrální zamykání.
Bohužel se všeobecně u aut do 50 000kč nedá čekat žádný zázrak, auto bude prostě "ojeté" a bude chtít postupně servis (čepy, stabilizátory, tlumiče.....). U Forda jsou výhodou laciné díly z druhovýroby a vrakoviště plná fordů.
Citroën xsara picasso se vyjádřit nemohu, vůbec prakticky neznám.
Fiat Stilo kombi je určitě dobré auto, s dostupností a cenou náhradních dílů to bude podobné jako u Forda. K tomu jaký motor se snad vyjádří někdo kdo má praktickou zkušenost. Že to je FIAT bych se vůbec nebál, možná dokonce lepší volba než Ford. Je to asi jen můj pocit, ale komu se líbí Ford nemá rád Fiat a naopak. Je to na každém z nás, zvolit co se mu líbí víc.

reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 03.04.2015 18:45, RE:
Tak focus bude v téhle ceně mít opravdu problém s korozí. Xsaru picasso bych já vypustil z hlediska nepraktičnosti - dle mého názoru je to sice takové MPV, ale na můj vkus malé. Stil bude na trhu dost, takže bude z čeho vybírat. Navíc má velký praktický kufr a určitě nebude rezavé, tedy pokud nebylo zbastlené po havárce. Hledal bych benzin 1.6 motor, těch bude asi nejvíc, vynikající je 1.4, ale těch se prodává málo a do 50 se asi nesežene. Každopádně ať koupíte cokoliv z výše uvedených, tak to bude chtít servis a počítat tak +- 15 tisíc (rozvody, oleje, brzdy, nějaký ten podvozek...) jako uživatel Stila v JTD s ním nemám žádný problém a předsudků na značku FIAT bych se nebál. Ono se pokazit může cokoliv
reagować
Hokejman
ilość wystąpień2
data registracji02.04.2015
Piątek 03.04.2015 20:39, První „rodinné“ auto do 50.000
Díky moc za každou radu
V rodině jsme měli dlouhá léta Forda, takže mě to k téhle značce snad i nejvíce táhne.
Ale to je ten pocit, že už to auto a celkově značku trošku znám.
Inu dobrá, výběr se srazil na dvě značky, což je mnohem přijatelnější...
reagować
tonyk
ilość wystąpień19
data registracji24.10.2006
Poniedziałek 06.04.2015 17:54, 90% aut bude stejně problémových
Osobně si myslím, že v této cenové kategorii je úplně jedno jakou značku koupíte. Obecně je samozřejmě pravda, že stejně ojetý Citroen bude servisně dražší jak Ford Focus nebo Škoda Octavia. Nicméně prúměrná ojetina této cenové kategorie bude na servisu stát částku blížící se pořizovací ceně vozidla. U Citroena se cena prvotní opravy samozřejmě obvykle navyšuje o GO zadní nápravy, plus okamžitou opravu některých komponent jako je kabinový ventilátor, přepínač blikačů, totálně zrezlý alternátor, kompletně shnilé veškeré komponenty klimatizace, atd... Na druhou stranu, vzhledem k tomu, z jaké hrachoviny frantíci tyhle auta stavěli, může být mraky věcí pozvyměňovaných a může se paradoxně jednat o lepší koupi, než všude doporučovaný jedničkový Ford Focus, který při tomle stáří může mít motor i převodovku těsně před smrtí a pokud si budete chtít vychutnat alespoň část jizdních vlastností, které popisují motorističí novináři, tak Vás čeká kompletní GO všeho na podvozku, což úplně zadarmo taky nebude. Záměrně se vyhýbám obvyklému dilema benzín/diesel, protože při tomle stáří je celkem jedno, zda auto objelo zemekouli 5x nebo 10x. Spiš je potřeba pečlivě vybírat stav daného exempláře. A taky bych doporučil podívat se mezi premiovkami. Pokud seženete v alespoň lehce nadprůměrném stavu takové BMW 328i nebo Volvo V50 2,4i v manuálu, tak bude mít v dlouhodobém srovnání výrazně nižší provozní náklady než běžné Berlingo 1,6 HDI.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 06.04.2015 18:15, citroen
picasso za tyhle peníze bude mít zcela jistě totálně shnilé prahy zevnitř, takže to nebude vidět. Opravy elektroniky jsou taky časté a hlavně dost drahé protože se díly často mění dle roku výroby. Ne vše z vrakoviště tak pasuje.
Ford i Fiat jsou jednoznačně lepší volba, možná by mohl být dobrý i megane combi v benzínu.
reagować
ewing1
ilość wystąpień46
data registracji29.05.2009
Wtorek 07.04.2015 09:03, VOLVO 940 kombi benzin
Doporučuji sehnat VOLVO 940 se benzinovým motorem. Je to ideální bezpečné a spolehlivé rodinné auto s nadčasovým designem. Kdo jednou zkusí už nechce jinak
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 07.04.2015 23:04, RE: VOLVO 940 kombi benzin
ewing1 napisał:
Doporučuji sehnat VOLVO 940 se benzinovým motorem. Je to ideální bezpečné a spolehlivé rodinné auto s nadčasovým designem. Kdo jednou zkusí už nechce jinak


Ono to Volvo 940 až tak bezpečné není, viz crash s Modusem: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Focus za 50 tisíc na tom bude určitě líp. Volvo 940 je snad už z roku 1990.
reagować
ewing1
ilość wystąpień46
data registracji29.05.2009
Środa 08.04.2015 08:48, VOLVO 940
Volvo 940 se vyrábělo do roku 1998. Takové testy nejsou pro mě směrodatné. Může to být test financovaný Renaultem a kdo ví jak zmanipulovaný. Navíc při nárazu nebyly auta přímo naproti sobě a vzhledem k tomu, že Volvo 940 má zadní náhon, tak má motor umístěn podélně a nikoliv napříč, takže nezabírá celý prostor pod kapotou. Tudíž deformace proběhla takto. Pokud by byly auta přímo naproti sobě, tak by to dopadlo úplně jinak. Ten test je schválně takto udělaný. Taky nevíme, jestli u Volva třeba účelově nevyndali výztuhy z nárazníků a jiné bezpečnostní prvky.... Já dám na vlastní zkušenosti a zkušenosti ostatních majitelů těchto vozů, kteří v nich havarovali. Bratr havaroval ve Volvu 740 a zatímco jiné auta by byly odepsané a posádka zraněná, tak nejen, že se nikomu nic nestalo, ale auto bylo schopné dojet po vlastní ose do autoservisu. A to při havárii bokem auta přelomil menší strom.
Co třeba se podívat i na jiné videa:
https://www.youtube.com/watch?v=Vt0oQsRvtWI nebo https://www.youtube.com/watch?v=YPp5mhl3C2c
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 08.04.2015 10:05, RE: VOLVO 940
ewing1 napisał:
Volvo 940 se vyrábělo do roku 1998.


To je samo o sobě dostatečně dobrým důvodem, proč si takové auto nekupovat jako jediné, každodenní a rodinné auto. Doba je jinde po stránce konstrukce i výbavy, i nejmladší kusy jsou 17 let staré, tzn. kromě koroze je nevyhnutelné i opotřebení mechanických i elektrických komponent (materiálové stáří). Zároveň se omezuje dostupnost náhradních dílů, jak nových, tak použitých. Takové auto si může koupit fanda, co kolem něj chce skákat a opečovávat ho. Není to pro rodinu, která potřebuje kdykoliv nasednout a jet.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 08.04.2015 14:32, RE: VOLVO 940
ewing1 napisał:
Volvo 940 se vyrábělo do roku 1998. Takové testy nejsou pro mě směrodatné. Může to být test financovaný Renaultem a kdo ví jak zmanipulovaný. Navíc při nárazu nebyly auta přímo naproti sobě a vzhledem k tomu, že Volvo 940 má zadní náhon, tak má motor umístěn podélně a nikoliv napříč, takže nezabírá celý prostor pod kapotou. Tudíž deformace proběhla takto. Pokud by byly auta přímo naproti sobě, tak by to dopadlo úplně jinak. Ten test je schválně takto udělaný. Taky nevíme, jestli u Volva třeba účelově nevyndali výztuhy z nárazníků a jiné bezpečnostní prvky.... Já dám na vlastní zkušenosti a zkušenosti ostatních majitelů těchto vozů, kteří v nich havarovali. Bratr havaroval ve Volvu 740 a zatímco jiné auta by byly odepsané a posádka zraněná, tak nejen, že se nikomu nic nestalo, ale auto bylo schopné dojet po vlastní ose do autoservisu. A to při havárii bokem auta přelomil menší strom. Co třeba se podívat i na jiné videa: https://www.youtube.com/watch?v=Vt0oQsRvtWI nebo https://www.youtube.com/watch?v=YPp5mhl3C2c


Např. zde je jedno Volvo 940 z roku 1991 Jasně že auta nebyla při nehodě přímo proti sobě. U většiny nehod se nepodaří trefit autama přímo proti sobě. Manželka bourala v Yarisu (2008) s Octávií (2001) a trefili se vzájemě přesně pravýma předníma rohama s minimálním přesahem. Kabiny zůstaly v obou případech neporušené, dveře šly otevřít. Bez zranění. Obě auta jinak totální škoda.

Jinak na Tipcars není ani jedno Volvo 940, na sauto.cz je jen to jedno, takže ho beztak půjde těžko sehnat.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.