Pavlik napisał:
Ať je to jak chce, já této konstrukci nevěřím. Zátěž motoru v těchto poměrně velkých a těžkých vozech bude enormní, takže o spolehlivosti v dlouhodobém horizontu dost pochybuji. Většina dílů bude navíc malá a extrémně náročná na přesnost i kvalitu výroby, takže jejich cena jako náhradních dílů také nebude nikterak nízká. A o spotřebě nemá cenu ani spekulovat - seznámil jsem se ve firmě s 1,2 TSI v octavii a tam se pod 8,0 litrů nejede (nebo jede, ale potom se nejedná o jízdu ale o plížení s přís...
Tohle je věc konstrukce. I takto malý motor může mít vysokou životnost, když se s ní v návrhu počítá. Ano, zátěž pro motor je vyšší a daleko subtilnější komponenty přenášejí větší výkon, ale také podle toho jsou pravděpodobně dimenzovány. Podívej se do minulosti. V 30. letech Mercedes vyráběl 2,5 litrový atmosférický šestiválec s výkonem 90 koní a se spotřebou kolem 20. litrů. Motor o těchto parametrech jsem měl ve svém předchozím Opelu a byla to atmo 1.8 a později tento výkon Opel dokázal vydolovat z 1.4-ky o spotřebě nemluvě. Já nejsem vyloženě skeptický v ohledech výdrže, spíše mi vadí, že se volí složitější konstrukce , která je méně spolehlivá, a to jen kvůli ekologii, která přihlíží pouze k normované spotřebě a rozhodujícím kritériem je CO2. Mně třeba zaráží, proč se u přeplňování řeší nějaké speciální časování ventilů. Chci ve válci více směsi? Tak zvednu plnicí tlak.
A přesnost dílů u tohoto motoru je stejná, jako u kteréhokoliv jiného. Nic moc speciálního tam nevidím. Je to tříválec, takže má rozměry válce odpovídající zhruba čtyřválcové třináctistovce, což je naprosto běžný motor a téměř každá automobilka má podobný v nabídce. Jen bude mít masivnější blok a hlavu z důvodu vyššího stupně plnění než má atmo.