0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Focus, nebo si ještě nechat Fabii?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.08.2013 11:43, Koupit Focus, nebo si ještě nechat Fabii?
Dobrý den,

před necelým rokem se nám rozrostla rodina o prvního potomka a tak jsem začal řešit, že by se nám hodilo větší auto. Po měsících zvažování jsem se rozhodl pro Ford Focus kombi druhé generace, vzhledem k našemu ročnímu nájezdu 15 - 20 tisíc km s benzínovým motorem a vážně uvažuji LPG provozu. Hlavními požadavky jsou spolehlivost a nízké náklady. V současné době řeším 3 alternativy:

1) mám možnost koupit velice zachovalý kus z německa, 1.6i 74 kW, r. v. 2006 s jasnou servisní historií, zabudovaným LPG (vstřikovače Prins, přimazávání FlashLube) a 160 tisíci km za 120 000 Kč, výbava v podstatě základ.

2) koupit 1.6 Ti-VCT 85kW, r. v. 2006 s pouhými 95 tisíci km (dle stavu a dokladů to vypadá, že reálnými), v podobné výbavě, navíc ESP, alu kola, tažné (hodilo by se na cyklo držák), za podobné peníze.

3) ještě si nějaký rok nechat Fabii Combi 1.9 SDI, r. v. 2001, nalítáno 280 tisíc, zatím spolehlivou, s krásnou spotřebou do 5 l/100 km a větší auto pořídit až třeba s případným druhým potomkem. Je čerstvě po výměně rozvodů a předních brzd a v nejbližší době bude potřebovat novou spojku. Vzhledem k tomu, že i na týdenní dovolenou jsme se nakonec po troše skládání dovnitř nějak vešli a vzhledem ke stavu tachometru je už teď to auto prakticky neprodejné, se poslední dobou přikláním nejvíce k této variantě, co myslíte Vy? Díky za názory.
reagować
dk1844
ilość wystąpień12
data registracji09.08.2013
Wtorek 20.08.2013 15:55, RE: Koupit Focus, nebo si ještě nechat Fabii?
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, před necelým rokem se nám rozrostla rodina o prvního potomka a tak jsem začal řešit, že by se nám hodilo větší auto. Po měsících zvažování jsem se rozhodl pro Ford Focus kombi druhé generace, vzhledem k našemu ročnímu nájezdu 15 - 20 tisíc km s benzínovým motorem a vážně uvažuji LPG provozu. Hlavními požadavky jsou spolehlivost a nízké náklady. V současné době řeším 3 alternativy: 1) mám možnost koupit velice zachovalý kus z německa, 1.6i 74 kW, r. v. 2006 s jasnou servisní historií, zabudovaným LPG (vstřikovače Prins, přimazávání FlashLube) a 160 tisíci km za 120 000 Kč, výbava v podstatě základ. 2) koupit 1.6 Ti-VCT 85kW, r. v. 2006 s pouhými 95 tisíci km (dle stavu a dokladů to vypadá, že reálnými), v podobné výbavě, navíc ESP, alu kola, tažné (hodilo by se na cyklo držák), za podobné peníze. 3) ještě si nějaký rok nechat Fabii Combi 1.9 SDI, r. v. 2001, nalítáno 280 tisíc, zatím spolehlivou, s krásnou spotřebou do 5 l/100 km a větší auto pořídit až třeba s případným druhým potomkem. Je čerstvě po výměně rozvodů a předních brzd a v nejbližší době bude potřebovat novou spojku. Vzhledem k tomu, že i na týdenní dovolenou jsme se nakonec po troše skládání dovnitř nějak vešli a vzhledem ke stavu tachometru je už teď to auto prakticky neprodejné, se poslední dobou přikláním nejvíce k této variantě, co myslíte Vy? Díky za názory.


Ja bych zustal u Fabie, pokud se opravdu nesype a neni prorezla (jakoze fabie s pozinkem by byt nemely). Tenhle motor je vyhlaseny drzak, i kdyz dynamika je slabsi. Nevim teda, jestli ma klimu, ale pokud jo, tak bych to nedaval z ruky (a v pripade nakupu neceho dalsiho v budoucnu nechat jako druhe auto).
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Środa 21.08.2013 09:07, Focus plyn
Pred prerabanim focusu na plyn si radsej pozorne precitajte ford fora. Viem ze napr. 2.0 v mondeu sa na plyn moc neodporuca davat, lebo sa mu zaklepavaju ventily. Viem ze to ma riesit to flashlube, ale nie vzdy sa to aj dari. Neviem ale presne ako je na tom 1.6.
reagować
DavLc
ilość wystąpień5
data registracji01.12.2008
Środa 21.08.2013 12:32, Focus na LPG
Osobně mám Focuse I, 1,6 74 kw s přestavbou na LPG 3,5 roku, na plyn najeto 60 tis. a vcelku spokojenost. Obecně je ale tento motor poměrně náchylný na zaklepání ventilů. Flash Lube je nutnost, ale rozhodně se na to nedá 100% spolehnout. Když jsem auto kupoval se 144 tis. km, tak při prvotním servisu byly špatné tlaky na 2 válcích, byly zaklepané ventily. Podotýkám ale , že auto jezdilo do té doby pouze na benzín ! Až následně po opravě motoru jsem provedl přestavbu na LPG a po těch 60 tis. zatím bez problémů. Motor 1,6 Ti-VCT 85 kw má proměnné časování ventilů a co vím, tak pro přestavbu na LPG je to určitá komplikace. Z těchto dvou motorů jsem přesvědčen, že firmy, které dělají přestavby, vám doporučí slabší variantu se 74 kw. Ale dovoz auta už přestavěného na LPG je také dost ošemetná věc, se kterou jsou často problémy. Pokud byste o tom uvažoval, tak rozhodně doporučuji najít předem servis, kde tento typ LPG servisují a tam se poptat. Bývají třeba zablokované řídící jednotky, do kterých se žádný servis nedostane a náklady na nápravu jsou vysoké.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 21.08.2013 12:54, focus nebo fabie
Dobrý den, obecně Vám nedoporučím přestavění Focuse na LPG, za prvé náklady na přestavbu jsou vysoké, motory 1.6 na to nejsou stavěné, 1.6TiVCT už vůbec ne. Navíc rozměr kufru fokuse oproti kufru fábie zase není až tak velký. Mám s fokusema 2 řady (firemně)najeto spoustu km, jak s 1.6 74kw, tak s 1.8 TDCI a musím konstatovat že benzínový fokus vubec nejede, a když jo, tak hodně žere. Pokud bych měl vybrat forda z větším kufrem, tak bych šel už raději do Mondea, je to celkově lépe postavené vozidlo, a věřte, že focus se dvěma dětmi, nebo třemi Vám bude stejně malý. Volil bych motorizaci buď naftovou 2.2 (spotřeba 6 až 7l) nebo benzín 2 L (spotřeba 7,5 až 8 l). Náhradní díly se dají sehnat za srovnatelné ceny jako na Fokuse. (Před Mondeem jsem měl fabii a musím říct, že jakmile jsem ji vyměnil, za Mondeo, říkal jsem si proč já blbec to neudělal už dávno, a to vubec nemluvím o tom, jak zbytek rodinky byl šťastný že už se nemusí mačkat v malé fábii) Čili z důvodu prostorovosti, pohodlí, i bezpečnosti doporučuji Mondeo. Navíc cena Mondea je stejná, neli nižší, než cena fokuse.... Nejlepší bude skočit do nějakého bazaru, projet se ve Fokusu a pak v Mondeu a udělat si závěr sám.....
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 22.08.2013 14:52, Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI
Já bych šel do trojkového Ford Mondeo Kombi s dieslovým motorem 2.0 TDCI od roku tuším nějak 2001. Rozvody jsou řetězové jezdí do 6litrů nafty. Kufr má velký ;) Ale to záleží na vás. Každopádně bych také zkusil variantu dát fabiu protiúčtem :) Doporučuji pokud máte letní a zimní kola tak jednu sadu si nechat a tu prodat zvlášt, vyděláte více. Navíc tyhle mondea stojí už od 50000Kč s nějakou tou kosmetickou vadou. ;)
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 22.08.2013 15:12, RE: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI
matys000 napisał:
Já bych šel do trojkového Ford Mondeo Kombi s dieslovým motorem 2.0 TDCI od roku tuším nějak 2001. Rozvody jsou řetězové jezdí do 6litrů nafty. Kufr má velký ;) Ale to záleží na vás. Každopádně bych také zkusil variantu dát fabiu protiúčtem :) Doporučuji pokud máte letní a zimní kola tak jednu sadu si nechat a tu prodat zvlášt, vyděláte více. Navíc tyhle mondea stojí už od 50000Kč s nějakou tou kosmetickou vadou. ;)


Hm, tak konkrétně tohle je poukázka na problémy, permanentka do servisu. Pokud starou chrochtu do Mondea, tak raději TDDI. Obecně 12 let stará nafta s 300 tisícema na motoru (ne na tacho) není moc ekonomická volba, i když hodnota spotřeby vypadá lákavě.
reagować
JiPe
ilość wystąpień1
data registracji23.08.2013
Piątek 23.08.2013 09:28, Focus nebo Fabie
Díky za všechny názory. Co se týká přestavby Focusu na LPG, pročetl jsem si na toto téma asi 50-stránkovou diskuzi a řekl bych, že všechny motory lze přestavět na LPG, ale přimazávání je téměř nutnost a i potom je na místě trocha opatrnosti a větší péče. Zmíněný uvažovaný vůz (varianta 1) je toho důkazem, má najeto cca 130 000 na plyn, ale takové auto asi není nejlepší nápad kupovat, podle toho co jsem se dočetl, tak plynové vstřikovače po takové porci už budou zřejmě na hranici životnosti, předpokládám.
Co se týče jetí/nejetí 1.6 74kW, tak toho bych se vůbec nebál, vzhledem k tomu že jsem celkem spokojen i se současným "líným" SDI 45 kW. Na předjíždění by se občas nějaký koník navíc hodil, ale brzdou provozu určtě nejsem, jen někteří řidiči prostě musí předjíždět Fabii už jen tak nějak z principu :)
Co se týče Mondea, to byl můj druhý favorit (chvíli i první), sedí se mi v něm krásně a uvnitř je mi i tak nějak sympatičtější, ale pak mi přišlo pro moje potřeby zbytečně velké. Nafty se bojím a TDCi z počátku výroby považuji za finanční sebevraždu. Když už, tak bych uvažoval o nějakém kousku z konce výroby (2006), ale raději benzín, i když bude asi trochu nenažraný. Co byste mi doporučili? Přestavba na LPG bude asi podobně riziková záležitost jako Focus, předpokládám.
Jeden závěr jsem si udělal - Fabii si už asi necháme. Nerezne, je spolehlivá, zatím se do ní vejdeme a na 15-palcových hlínách je krásná :) Bohužel klimu nemá, cesta ze Žiliny do na jih Čech ve 40°C byl zážitek pro fajnšmekry, ale místo toho má zase pěkný šíbr A za nějaký rok se začnu ohlížet nejspíš po Mondeu.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 28.08.2013 13:04, focus nebo fabie
Tak pokud je fabie bez klimatizace, tak bych vubec nepřemýšlel, jestli ještě počkat a nechat si fabii. Klimatizace je dnes nutností, uvítá to žena i děti a na tom přece záleží. Letos už vedro asi nebude, ale na jaře už bych koukal po jiném stroji. A je už jedno jestli to bude focus, nebo Mondeo
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.