0
powrót
 

diskuze k tématu: Je opravdu motor 1.6TDCI tak problémový?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Lukas605
ilość wystąpień10
data registracji07.05.2014
Piątek 09.05.2014 11:40, Je opravdu motor 1.6TDCI tak problémový?
Zdravím všechny.
Moji známí mě tvrdí, že koupit Ford Focus s 1.6TDCI, je největší blbost co můžu koupit... Prý je 66kw spolehlivější než 80kw, ale pořád je to prý k ničem motor. Na netu jsem zase ale četl opak - prý 1.8TDCI je nejhorší, o něco lepší je 2.0TDCI... Vím, že každý motor má něco, ale nezdá se mě, že by ta 1.6 byla špatná. Spotřeba je u tohoto motoru uplně super, ale ano, nevím jak je to se spolehlivostí. Jezdil jsem s C-MAXem, který měl 1.6TDCI a absolutní spokojenost, možná by se do tak těžkého auta hodila více 18 nebo nejlépe 2.0TDCI, ale to už je nepodstatné.
Moje otázka je více méně jasná.. je 1.6TDCI opravdu motor na .. nic?
Díky všem, klidně pište rady, který motor je pro Focuse lepší... benzín prosím ne
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 18.06.2014 22:05, re:
Dobrý den. Motory 1.6 TDCi (alias 1.6 HDi u PSA) sice vynikají relativně nízkou spotřebou paliva a solidní dynamikou, jejich spolehlivost ale až tak dobrá není. Jsou velmi citlivé na zacházení a údržbu, často dochází k silnému zakarbonování sacího koše v olejové vaně, což v prvním případě znamená rychlý konec pro turbodmychadlo. Zejména v těžších vozech potom jednotka nemá příliš dlouhou životnost.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 18.06.2014 22:37, RE: re:
Karel - TipCars.com napisał:
Dobrý den. Motory 1.6 TDCi (alias 1.6 HDi u PSA) sice vynikají relativně nízkou spotřebou paliva a solidní dynamikou, jejich spolehlivost ale až tak dobrá není. Jsou velmi citlivé na zacházení a údržbu, často dochází k silnému zakarbonování sacího koše v olejové vaně, což v prvním případě znamená rychlý konec pro turbodmychadlo. Zejména v těžších vozech potom jednotka nemá příliš dlouhou životnost.


C5, 1,6HDi, 190tkm+ najeto, jeden přetěsněný vstřik (včera), jinak nic... Turbo, dvouhnota, spojka, FAP - vše původní, ani aditivum se ještě nedolévalo... A zacházení ne zrovna vzorné, nafta kde zrovna dojde... Co teda znamená "dlouhá životnost", resp. "těžší vůz" ? Jinak C5 není zrovna vzor spolehlivosti, ale motor tu hodnotu rozhodně nezhoršuje...
reagować
davidi
ilość wystąpień1
data registracji30.10.2016
Niedziela 30.10.2016 14:38, Motor 1.6 TDCi
Dobrý den vozidlo Ford Galaxy 1.6 TDCi r.v.2013 najeto 175 tis km. Vše v pořádku bez problému s motorem spotřeba 5,5 l/100 km což je bomba n tak velké auto, kde je nějaký problém?? Problém s motorem má ten, kdo jezdí brzda plyn, točí do červeného a mění olej po 30 tis km. Měním pravidelně olej a filtry po 15 tis. km, rozvody jsem dělal ve 160 tis. Pokud na to někdo sere tak věřím, že to zadře. Opravdu se divím těm lžím co tady kdo napíše a zasílám odpověď administrátora o nespolehlivosti do společnosti Ford, k jejich posouzení, zda nebylo pošpiněno jméno značky. jakmile se dozvím odpověď budu Vás informovat. Dloe mých zkušeností je to jeden případ ze sta, kde bylo dáno špatným zacházením s motorem a nedodržení servisních intervalů, protože si nevzpomínám, že by Ford měl svolávací akci na tyto typy motoru od roku výroby 2011.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Niedziela 30.10.2016 16:47, 1,6HDI 80kW FAP Pežot 407SW
Tento vůz jsem koupil jako dovoz z Franice se stavem tachometru asi 120tkm, bez servisní knížky. V motoru byla jen nálepka o výměně oleje v motoru. Nic víc. Nicméně, stav auta byl velmi dobrý, dělalo vše, co mělo. Skutečný nájezd jsme nezjišťoval, protože nemělo smysl se tím příliš zabývat. Auto jsem prodal asi ve 150tkm po 2,5 letech - jezdila s ním převážně manželka do práce 22+22km. Těsně před prodejem se mi rozsvítila kontrolka FAP - vyřešilo to dolití aditiva za cca 2 tisíce Kč a jezdilo se dál. Pak jsem auto prodal. Po roce jsem náhodou potkal nového majitele a říkal mi, že je nadmíru sokojen, pouze musel vyměnit FAP za ca 6 tisíc Kč. Poruch yžádné, jednu vadu jsem vyřešil já sám - studený spoj pod spínací skříňkou, kdy auto nenastartovalo - neseplo relé startéru. Vyřešeno zdarma za půl hodinky doma. SPotřeba 6/100, v zimě do 7, dlouhé tratě klidně za 5-5,5/100. Motro je o řád lepší než tehdejší konkurentni v Oktávii - je tišší, má znatelně holadší chod, má větší rozsah využitelných otáček a zejména daleko lineárnější průběh, kopanec do zad známý z Oktávky (měl jsem dvě, 1,9TDI) se koná v řádově menším měřítku. U motoru je třeba dbát na včasné výměny oleje - rozhodně se vyplatí max. 15 tisíc - ostatně dělám to tak na všech autech a zatím jsem nikdy neřešil nic stran mazání a zadření. Na pežota stojí FAP lvené peníze, bohužel, jde o opotřebitelný díl, tak je dobré si zjistit, kolik stojí výměna dnes. Totéž eventuleně vstřiky a žhaviče, ostatní by mělo být bez potíží (včetně turba, zatím jsem nesylšel, kdo z mého okolí by na 1,6HDI měnil kdy turbo). Moje zkušenot je tedy jen pozitivní. Ale - mohu srovnávat s HDI motory o objemu 2 litry - ty jsem zažil v několika Pežotech 416 a 407, pak i v 807 (ale zde byl jen 79kW s FAPem) - objme znát je a spotřeba je de facto shodná. S oběma P406HDI 80kW jsem jezdil také kolem 6-6,5. Je možné, že P407SW byla alě těžší,. než 406. Nevím... Všechna auta měla manuální převodovku, P407SW s 1,6 měl 6°.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Niedziela 30.10.2016 17:54, RE: Je opravdu motor 1.6TDCI tak problémový?
Lukas605 napisał:
Zdravím všechny. Moji známí mě tvrdí, že koupit Ford Focus s 1.6TDCI, je největší blbost co můžu koupit... Prý je 66kw spolehlivější než 80kw, ale pořád je to prý k ničem motor. Na netu jsem zase ale četl opak - prý 1.8TDCI je nejhorší, o něco lepší je 2.0TDCI... Vím, že každý motor má něco, ale nezdá se mě, že by ta 1.6 byla špatná. Spotřeba je u tohoto motoru uplně super, ale ano, nevím jak je to se spolehlivostí. Jezdil jsem s C-MAXem, který měl 1.6TDCI a absolutní spokojenost, možná by se do tak těžkého auta hodila více 18 nebo nejlépe 2.0TDCI, ale to už je nepodstatné. Moje otázka je více méně jasná.. je 1.6TDCI opravdu motor na .. nic? Díky všem, klidně pište rady, který motor je pro Focuse lepší... benzín prosím ne


Ahoj, dva mí kolegové v práci se natrápili a trápí s F.Focusem II 1.6 TDCi 80kw, oba jej kupovali jako bazarovku, takže nejde už říct, kde se stala chyba. Každopádně jeden měnil turbo a něco v motoru, druhý celý motor. V podstatě je auta stále trápí a stále se něco kazí v a kolem motoru, takže Ford už nechějí v životě vidět, ikdyž benzínový Duratec je pravý opak - spolehlivý. bez nějakých zákeřností
reagować
gravestone
ilość wystąpień105
data registracji14.02.2016
Niedziela 30.10.2016 18:22, 1,6 HDI
Kromě zmiňovaného Fordu, používá motor od PSA i Volvo. A tam zase až tak dobrou pověst tento čtyřválec neměl. S 1,6/80 kW byly problémy s olejem v motoru, nicméně se stále do Volva montuje (dnes už jako 8-mi ventil) v upravené verzi 1,6/84 kW s označením D2. Daleko větší problémy stejného rázu měl ale větší motor PSA 2,0/100 kW a proto ho Volvo už vyřadilo ze své nabídky a místo něho do aut montuje 2-litrový pětiválec vlastní produkce (zmenšená verze 2,4 L motoru D5) s označením D3/110 kW resp. D4/130 kW.
Já mám ve svém autě (V50 MY2011) zmiňovanou D2 a zatím bez jakýchkoliv problémů s motorem. Spotřeba opravdu luxusní, dlouhodobě 4,5-5,0 L/100 km včetně ježdění po městě. Nicméně používám výhradně jen Verva Diesel, olej Mobil1 po 10.000 km a origo filtry.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.