Sobota 14.02.2015 00:23,
Vektorování točivého momentu...
Ale ? Není to tak dlouho, co tu někdo psal recenzi na Hondu Legend a tento systém pohonu označil jako zhovadilost. Ano, je to taková zhovadilost, že to Honda ( Acura ) používá v Legendu dodnes, u modelů RLX (Legend) a MDX (SUV) . Během let tento systém dostal i unikátní Accord Crosstour a Acura ZDX .
Je to taková zhovadilost, že stejný princip využívá i poslední generace Audi RS6 a nyní i ostrý Focus. Pravdou je, že Legend díky tomuto systému zásadně přibral na váze, a každých 30-40 tkm necháte pár tisíc v servisu za výměnu náplní ve všech třech diferenciálech. Ovšem princip pohonu založený na vektorování točivého momentu a poprvé použitý v Legendu byl geniální myšlenkou, která posunula hranice stálých čtyřkolek o level výš. Vědí to v Audi, a evidentně to vědí i manící starající se o divizi ostrých Fordů. Legend bez tohoto pohonu by byl jen nedotáčivá limuzína střední velikosti...Díky vektorování je auto jak přilepené na silnici, a pocit, když v prudké levotočivé zatáčce máte skoro všechen výkon na pravém zadním kole je nepopsatelný.
Věřím tomu, že dnes, po deseti letech, Honda používá dokonalejší systém než v prvních Legendech KB1. Věřím i tomu, že v Ingolstadtu to vymazlili ještě víc a Audi s tímhle pohonem posunulo hranice možností...nicměně poděkování patří inženýrům Hondy, kteří to poprvé implantovali do běžného osobního automobilu. Sice vznikl otesánek tak vyžraný, že některé části karoserie jsou z hliníku ( např. víko kufru pocitově připomíná bakelit ) a motor s bezmála 300 koňmi jede asi jako předokolka s manuálem co má o osmdesát koní méně...ale ten pohon funguje neskutečně.
reagować