Vojtech, tipCars.com napisał:
Pokud vim, tak trend oznacuje pouze stupen vybavy a nikoli jine prevody a podvozek. 1,6 ma prevody dlouhe, na spotrebu, 1,8 je optimalni kompromis a 2,0 ma prevody kratsi do sily. Dvoulitr je vhodny pro sportovni jizdu, idealne na statni silnici plne zatacek, spotreba je vyssi. Podvozek je snizeny pouze u ST a RS. Radil bych bud 1,6, na bezne jezdeni staci a ma nizsi servisni naklady nebo 1,8, jede obstojne, spotreba kolem 7-9 litru dle ridice.
Děkuji, za odpověď, ovšem Váš kolega Martin Vaculík ohledně zpřevodování tvrdí něco jiného. V recenzi ojetin: Ford Focus-Velké překvapení z 23.5.2005 je psáno v jednom z posl. odstavců (Doporučený model) o 1.6 16v. cituji: "Pružný, rychle reagující a dobře odhlučněný motor je spojen s dlouhými převody (vyjma sportovní verze TREND),.....". Co se týče výbavy - dle zbytku z dostupných materiálů z té doby je na netu, že TREND znamenalo navíc ve standartu oproti verzi Comfort: SPORTOVNÍ ODPRUŽENÍ, sportovní sedadla, kožený volant. Takže tvrdší by ten podvozek mohl být. Mohli by jste ještě na toto reagovat, resp. ověřit u kolegy? Děkuji mockrát