Wtorek 07.02.2023 08:31,
Potrefená husa kejhá...
Ehm... Tahle recenze mě trochu zasáhla, protože čtyřkový fíkus s 1,5 tříválcem a 8st. automatem mám skoro rok a půl jako služební. Dokážu trochu srovnat s Golfem VII a 1,5 Tsi, které máme na firmě taky.
Fordí tříválec má díky absenci jednoho válce mnohem více charakteru než nudné čtyřválce. Kombinuje přímý a nepřímý vstřik a automat je klasické koncepce - tedy pohodlí nadevše. I tak umí ale při plném plynu "kopat" do zad a při podřazování páčkou pod volantem hází meziplyny. Přiznávám, že to může být částečně dáno tím, že mám STline. 110kw je nejslabší 1,5 - je tedy logické, že je ev vyšších otáčkách chybí nějaká větší gradace. Rozhodně se ale ochotně vytáčí a není uškrcená. Takový projev má možná v ecomódu. Ve sportovním módu jsou reakce na plyn až nepříjemně ostré. Vypínání jednoho válce je neznatelné a není signalizované žádnou kontrolkou. Tříválec v autě neruší a málokdo pozná, že tam ty válce nejsou 4.
Srovnání s tou 1,5 TSI. Ecoboost je o parník zábavnější a charakternější motor. Díky nepřímému vstřiku snad dlouhodobě spolehlivější. Nechá si za to zaplatit o asi litr vyšší spotřebou - to jde na vrub hlavně klasickému automatu. TSI je proti němu úspornější, tišší a nudnější. Vypínání válců je ale hodně znát a je dost nepříjemné.
Pár dalších nepřesností v recenzi:
stísněný interiér vpředu i vzadu - focus IV měl za úkol v Evropě nahradit mondeo - narostl tedy řádně do všech směrů a vnější rozměry dokonce překonávají Peugeot 406. Je to jediné auto nižší střední třídy, do kterého si vpohodě sednu sám za sebe. Cestování 4 dospělých absolutně v pohodě i na delší vzdálenosti, v pěti je to na kratší také v pohodě.
Věčně umaštěná obrazovka SYNC - Focusy před faceliftem mají sice dotykovou obrazovku, mají ale taky samostatné ovládnání klimatizace a rádia. Já tedy na obrazovku každý den sahám, protože používám android auto a navigaci, ale asi jsem nějak moc čistotnej tvor - žádný extra zaprasení se nekoná.
Průměrná dynamika verze 110kw - ta dynamika je skutečně průměrná - taková, jak by člověk od 110kw čekal. Na běžný ježdění to v pohodě stačí, ale hitparádu na Německé dálnici to asi moc neudělá...
Může autor poskytnout zdroj k názvu PowerShift 8F24? Ta převodovka se všude označuje jako 8F24 a nikde jsem spojení s názvem powershift nezaznamenal...
reagować