0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Focus - hodnocení majitele po roce používání

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 06:14, Nejspíš bude vše v pořádku!
Dozvěděl jsem se, někdy v minulých letech, o jednom německém testu, kde Škoda Felicia měla hodnocení dost špatné, jediné co bylo vyzdvihnuto jako excelentní, bylo topení. Bral jsem to s rezervou, myslel jsem, že může jít o rozdíly pro laika téměř nepostřehnutelné, pokud nemá k dispozici okamžité porovnání s jiným vozidlem. Když jsem před lety vyměnil felicii za focus (obojí v naftě) jenom jsem v zimě vzpomínal. A mrzl. Focuse je skutečně problém vytopit a navíc systém cirkulace vzduchu je natolik nedostatečný, že za deště je často potřeba mít zapnutou klimatizaci, aby bylo vůbec něco vidět, uvnitř je jinak permanentně zamlženo. Další problém (opět srovnávám s "blbou" felicií) býval u nižších výbav v cyklovači stěračů: buď 15 vteřin nebo nic. Cyklovač volitelný po vteřinách, popř. vyhřívané čelní sklo, měly pouze vyšší stupně vybavení. Jízda s výbavou, kde byla pouze klima, centrál na dálku a přední okna v elektrice (tedy s absencí variabilního cyklovače stěračů) bývá za deště docela riskantní. Bavím se ale o Focusu 1. generace (do r. 2004) který byste tedy měl vlastnit i Vy, přesto, že na doprovodném foto je už generace druhá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 06:35, RE: Nejspíš bude vše v pořádku!
robinx napisał:
Dozvěděl jsem se, někdy v minulých letech, o jednom německém testu, kde Škoda Felicia měla hodnocení dost špatné, jediné co bylo vyzdvihnuto jako excelentní, bylo topení. Bral jsem to s rezervou, myslel jsem, že může jít o rozdíly pro laika téměř nepostřehnutelné, pokud nemá k dispozici okamžité porovnání s jiným vozidlem. Když jsem před lety vyměnil felicii za focus (obojí v naftě) jenom jsem v zimě vzpomínal. A mrzl. Focuse je skutečně problém vytopit a navíc systém cirkulace vzduchu je natoli...
Že nafta má pomalejší nástup topení je všeobecně známá věc. U ní bych to tak trošku chápal.
Jako nejjdnodušší vidím jako první odzkoušet funkčnost termostatu jestli neotvírá příliš brzy, Pokud bude pracovat správně až pak bych se pídil po dalších možnostech. Benzín by měl začít zavlažovat již po pár stech ujetých metrech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 06:44, RE: Nejspíš bude vše v pořádku!
Valnoha napisał:
Že nafta má pomalejší nástup topení je všeobecně známá věc. U ní bych to tak trošku chápal.
Jako nejjdnodušší vidím jako první odzkoušet funkčnost termostatu jestli neotvírá příliš brzy, Pokud bude pracovat správně až pak bych se pídil po dalších možnostech. Benzín by měl začít zavlažovat již po pár stech ujetých metrech.
Po pár stech metrech bude benzínové auto zavlažovat, pokud vyjede z vyhřívané garáže nebo pokud není velká zima. Za mrazu počítejte 2-3 minuty, než se trochu zahřeje motor a od něj potrubí.
Při teplotách kolem nuly začínala Felicie topit tak po 3 km, můj nynější nafťák začíná cca po 5 km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 07:18, RE: Nejspíš bude vše v pořádku!
robinx napisał:
Dozvěděl jsem se, někdy v minulých letech, o jednom německém testu, kde Škoda Felicia měla hodnocení dost špatné, jediné co bylo vyzdvihnuto jako excelentní, bylo topení. Bral jsem to s rezervou, myslel jsem, že může jít o rozdíly pro laika téměř nepostřehnutelné, pokud nemá k dispozici okamžité porovnání s jiným vozidlem. Když jsem před lety vyměnil felicii za focus (obojí v naftě) jenom jsem v zimě vzpomínal. A mrzl. Focuse je skutečně problém vytopit a navíc systém cirkulace vzduchu je natoli...
ve firme mame focuse v kombiku 12/2004. kupovany pri najetych cca 150tkm. tedka najeto cca 160 a ozvaly se dorazy na tlumicich. jinak spotreba me celkem prekvapila. pri sluzebni ceste do slovinska cca 7,2 litru(2 lidi a plnej kufr veci) nez sme dojeli na hranice praha-budejovice tak 6,6. slaby topeni: ten samy motor jak v recenzi a musim souhlasit. kdyz prselo, musel vetrak frcet na 3 a jen na sklo, jinak auto zapoceny jak prase, a ze by topilo nejak moc, to se rici taky neda. kolega ma naftu 2003 a rika to same - slabe topeni.slaby motor, kdyz chce clovek predjet, musi dat ne 4, ale 3, a podrzet, pak se to celkem rozjede.jinak celkem slusne auto. celkova spokojenost 2+
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 09:34, řešení topení
Doporučuji primitivní, ale účinné řešení: zakrýt chladič dečkou, kusem kartonu a topení je hned účinnější. Udělal jsem to teď u elantry a nemusím ani zapínat větrák, topí jak blázen.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 09:39, RE: Nejspíš bude vše v pořádku!
ladis napisał:
ve firme mame focuse v kombiku 12/2004. kupovany pri najetych cca 150tkm. tedka najeto cca 160 a ozvaly se dorazy na tlumicich. jinak spotreba me celkem prekvapila. pri sluzebni ceste do slovinska cca 7,2 litru(2 lidi a plnej kufr veci) nez sme dojeli na hranice praha-budejovice tak 6,6. slaby topeni: ten samy motor jak v recenzi a musim souhlasit. kdyz prselo, musel vetrak frcet na 3 a jen na sklo, jinak auto zapoceny jak prase, a ze by topilo nejak moc, to se rici taky neda. kolega ma naftu 20...
S mlžením (i když z jiného auta) mám následující zkušenost: Pokud v létě začně pršet a byla předtím zapnutá klima (když se zatáhne a ochladí tak člověk jí většinou chce vypnout), tak všechna vlhkost vysrážená na výparníkuklimatizace se nažene dovnitř, což spolku s vlhkostí vnějšího vzduchu znamená totální zamlžení. Pokud klima zapnutá nebyla, tak takový problém většinou nebývá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 11:48, RE: řešení topení
donald napisał:
Doporučuji primitivní, ale účinné řešení: zakrýt chladič dečkou, kusem kartonu a topení je hned účinnější. Udělal jsem to teď u elantry a nemusím ani zapínat větrák, topí jak blázen.
Jen bych doplnil - nezakrývat ten chladič celý!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 12:42, RE: řešení topení
Pavlik napisał:
Jen bych doplnil - nezakrývat ten chladič celý!!!
Tohle řešení je účinné jedině v případě, že je vadný termostat a nedovírá. Ještě to maximálně zabrání proudění studeného vzduchu na část bloku motoru. Ovšem při funkčním termostatu toto nemá žádný významný přínos, neboť do otevření termostatu je motor prohřátý a chladič stále studený. Poznámka o nezakrývání celé plochy je na místě, zejména před ventilátorem je vhodné nechat volný průchod, jinak se může stát, že se auto přehřeje. Ale jak říkám, jestli auto málo topí, tak bych se v prvé řadě zaměřil na funkci termostatu. Nastartovat motro a za minutu 2 šáhnout na hadice k chlaiči nebo na chldič, je li už vlažný, je termostat KO.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 22:21, Fordi a topeni
Pridam dve zkusenosti s fordy. Prni mondeo 1995 1,8 TD. Ohreje se a zacne topit skoro stejne rychle jako benzin, ale topeni je slabe. Jedine kdy auto topi dobre je kdy se jede dlouho do kopce a motor je hodne v zaprahu, ale staci rovina a uz zase moc netopi.....druhe mondeo 2004 2,0 benzin. Topi a chladi tak jak ma. S mlzenim a klimou problem neni ani pri desti. Jinak predchodi Toledo TDI trvalo vecnost nez zacne opit, ale pak to topilo tak, ze se nedala udrzet ruka na ventilatoru. Myslim to doslova, bylo to tak horky, ze to palilo do ruky. Ale tou dobou uz vetsinou jsem z auta vystupovali :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.11.2009 23:22, Topení
Osobně mám skušenost se dvěma fordy a co se týček topení tak naprosto pozitivní. . staré scorpio 1991 2,0 88kw to topí jak prase, nedá se tam vydržet a poté Ford puma 1,7 92kw ta topila taky dokonale a zde je malá kabina, tak to lze chápat. Jinak to scorpio je asi nejlépe topící auto co mám skušenost, fábia proti němu netopila ;o)
Současné BMW 316ti topí také výborně a s mlžením skel zde mám také problémy ať už s klimou či bez.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 09:10, RE: Topení
Aleš napisał:
Osobně mám skušenost se dvěma fordy a co se týček topení tak naprosto pozitivní. . staré scorpio 1991 2,0 88kw to topí jak prase, nedá se tam vydržet a poté Ford puma 1,7 92kw ta topila taky dokonale a zde je malá kabina, tak to lze chápat. Jinak to scorpio je asi nejlépe topící auto co mám skušenost, fábia proti němu netopila ;o)
Současné BMW 316ti topí také výborně a s mlžením skel zde mám také problémy ať už s klimou či bez.
tož, ono by to chtělo také někdy vyměnit ten kabinový-pylový filter.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 18:34, RE: řešení topení
David V napisał:
Tohle řešení je účinné jedině v případě, že je vadný termostat a nedovírá. Ještě to maximálně zabrání proudění studeného vzduchu na část bloku motoru. Ovšem při funkčním termostatu toto nemá žádný významný přínos, neboť do otevření termostatu je motor prohřátý a chladič stále studený. Poznámka o nezakrývání celé plochy je na místě, zejména před ventilátorem je vhodné nechat volný průchod, jinak se může stát, že se auto přehřeje. Ale jak říkám, jestli auto málo topí, tak bych se v prvé řadě zaměř...
Přesně tak, pokud je termostat 100% funkční, tak zakrývání chladiče nemá žádný vliv a ani se to nedoporučuje! To jsou spíš jen mýty starších strejců, spíš bych nechal přeměřit, zda termostat spíná správně-nestojí svět a odráží se to trochu i na spotřebě, pokud je v háji.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.