Expen napisał:
Dobrý den,
velice mě zaujal Váš článek, protože mám úplně stejného Focuse(stejný rok výroby a i dokonce jsem měl stejný počet km při koupi). Hodně mě potěšilo, že i v 210t km jezdí, protože já mám 170t po 4letech provozu a taky zatím bez problémů...Jen by mě zajímala ta výměna výfuku:mám tam taky ještě původní, ale vypadá už od koupi zkorodovaně, ale pořád žádný "traktor".Měnil jste ho preventivně anebo už byl skrz? Případně jaká je cena zadního dílu? Díky moc a přeji další spolehlivé km
Nenapíšu to k Focusu, ale pouze obecně. Dokud není ve výfuku díra, je skoro zbytečné jej měnit, avšak pokud by byla v plánu delší cesta, třeba na dovolenou, a dalo by se usuzovat, že tam výfuk doslouží, tak bych preventivní výměnu doporučil. Ovšem u nějakého poskakování "kolem komína" lze klidně počkat, až začnou spaliny ucházet bokem a potom si zařídit výměnu (nebo si i zadní díl vyměnit sám - stačí 2 cihle, flexa, 13-ka klíč a kladivo
).
Na druhou stranu mě napadlo, že se nesmí díra objevit v místě blízko lambda sondy, protože by přisávající vzduch ovlivnil ŘJ a funkci motoru - tam je potom lepší čas od času dosluhjící výfuk prohlídnout a poklepáním zjistit stav (rez nezvoní) .