Koloss napisał:
Pokud tady někdo chce s něčím poradit, tak často napíše naprostý nedostatek informací, jako v tomto případě. Pak je každá rada drahá a je možných mnoho příčin problému.
Sejde se pak mnoho nápadů a aby se řešení zbytečně neprodražilo, je potřeba začít od nejlevnějších variant. Kontrola oleje nestojí nic, výměna vzduchového filtru pár stovek a dělat by se občas měla. Stejně tak, pokud není jasné, kdy se měnily svíčky, tak jako součást běžné údržby by se vyměnit měly. Pokud nic z toho nepomůže, ...
Já bych radil, aby se začala příčina vysoké spotřeby hledat mezi volantem a sedačkou řidiče.
Jelikož jsem měl ve svém životě i několik Fordů (Sierra 2,0i karbec, Focus vejce 1,4i, Fiesta 1,1i, Puma 1,7i92kW, a s jinými jezdil (mondeo 1,8 r.v. 2004), vím, že není problém držet spotřebu na ročním průměru u všech vyjmenovaných pod 8 litrů. A to včteně staré Sierry, o níž mám dosud doma schovaný notýsek, kde jsem si zapisoval v roce 1989 nákupy benzínu - mj - to byly panečku ceny. A jakpak jsem nadávali...!!!
nejhorší žrout byl motor v Escortu 1,4i, který nejel a žraj jak hovado - ale i tak jsem byl na 9litrech. IUvádím vždy kombinaci za rok, kdy u všech svých aut dělám roční statistiky, jen pro zajímavost, dnešní mé dvě SUabru žerou takto: 2,0R - 7,92l/100km a 3,0R Spec.B 9,2l/100km.
Takže, jetsli chcípák v Focusu s 1,8 žere 9 a více, je to na pováženu, ale chyba bude s největší pravděpodobností v řidiči. Technickou závadu lze samosebou najít a odstranit.
Zaměřit se na filtry (vč. vzduchu), stav palivové soustavy - úniky, stav svíček, druh oleje - může jít o nevhodný olej v motoru, tlak v pneu, a HLAVNĚ - režim jízdy - krátké trasy, studený motor atd...
Pak otestovat lambda sondu, a pokdu bude i zde vše OK, nechat změřit tlaky ve válcích a srovnat je s techncikým údajem výrobce.