gablenz napisał:
Chybí nějaké 1.4T jako mají u Fiatu (AR, Lancia, Fiat), u Opelu a u VW. S takovu megahrůzou 1.6 ať dou někam. Auto s výbornými jízdními vlastnostmi si zaslouží modrní motory a ne to, co se vyrábí už sto let. A ty 1.6T budou asi přehnaně drahé. A ber to tak, že dneska taková uprděná 1.6 atmo bude auto plazidlo. To má euro 5, ten hatchbacj určitě váží 1350Kg....atd. Před patnácti lety mohlo 85 kw auto svinsky rozhýbat. To znám ze své zkušenosti...
Dotaz - jak se bude cenově lišit 1.4T od 1.6T? Samozřejmě na tom zapracuje marketing a větší motor bude vždycky dražší, ale výrobní rozíly budou minimální.
Co se ti pořád nelíbí na základní 1.6? Motor s proměnným časováním ventilů se vyrábí sto let? Ano nový Focus ztloustl (to bohužel většina nových Fordů dělá), ale zrychlení 0-100 končícího Focusu se základním motorem bylo 14,1 vteřin, nový i když je těžší, tak se základním motorem zrychlí za 12,3 vteřin.
Cena - turbo nebývá levné (sice Fabia měla rozdíl v ceně mezi 1.2 HTP a 1.2 TSI jen asi 15 tisíc), rozdíl mezi 1.6 a 1.6T je 80 litrů, ale je v tom i šestikvalt. Taky jsou to zaváděcí ceny, ony se budou časem měnit. Když se začínala prodávat první C3, tak cena začínala na 399 tisících, to si dost živě pamatuju a ve srovnání s Focusem to byla úplná tragédie.