kralici79 napisał:
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů
) ještě přibližně litr nad nimi. O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.
--------
Ano, nový focus má kratší převody. Na dálnici to bohužel na spotřebě poznat je. Potřebovali nějak vypořádat s o 100kg těžším autem a také přizom mysleli na to, že s benzínovým motorem si dnes kupují auta ti, kdo méně najezdí a spíše kratší trasy. Ve městě a na kratší cesty kratší převody oceníte, protože mužete dříve řadit právě 5ku a v konečném výsledku na těchto cestách je spotřeba vlastně stejná, ne-li menší, jako u F1, kde byla pětka delší, ale bylo možné ji řadit později. I papírové údaje to naznačují. Zatímco jízda mimo město a po dálnici je úvaděná v podstatě srovnatelná, hodnoty o spotřebě ve městě jsou výrazně nižší, než tomu bylo u F1. ještě výrazněji byla tak spotřeba snížena v městském provozu u 1,8 a 2,0.
Kámoš má hatch 1,6 F2 a se spotřebou jsme na tom stejně. Mnohem větší rozdíl udělá styl jízdy, než zpřevodování, takže proč o tom uvažovat.